Moederbord valt uit bij geringste beweging

Pagina: 1
Acties:

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Ik heb hier een laptop liggen die niet meer aangaat. Dat wil zeggen dat als je de power knop indrukt hij ca. 1 seconde iets doet en dat weer uit valt. Als je hem echter in een bijzondere positie houd terwijl je dit doet lukt het heel soms om hem wel aan te krijgen maar zodra je hem beweegt valt hij weer uit. Ik ga er dus van uit dat er iets los zit.

Hierop heb ik hem helemaal uit elkaar gehaald en weer opgebouwd, maar hij doet nog hetzelfde, de fan vervangen (die liep namelijk soms erg stroef), maar ook dit hielp niet. Ook heb ik geprobeerd hem op te starten met alleen het moederbord, dus zonder de hdd, dvd drive etc. Nog steeds hetzelfde probleem, is hier nog iets aan te doen?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 18:41
Wat voor laptop is het, toevallig met losse dedicated gpu ??

Meer (technische) info over de hardware !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je een idee wat er los zit? Vaak is het de plug voor de poweradapter (als je daar een keer tegenaanstoot dan kun je fysieke schade krijgen). Als die niet goed zit dan kan de accu niet opladen en dan zit je dus zonder stroom als het ding geen verbinding maakt.

Dat kun je afhankelijk van hoever het kapot is nog wel fixen met een soldeerbout.

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Check even of je afstand houdertjes wel goed zitten, of uberhaubt niet ontbreken ;)

Dit kan namelijk voor kortsluiting zorgen, waardoor je p.c. uitgaat i.v.m. veiligheid.

[ Voor 35% gewijzigd door Dr.Root op 27-05-2013 16:09 ]

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:54
boeles schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:09:
Check even of je afstand houdertjes wel goed zitten, of uberhaubt niet ontbreken ;)

Dit kan namelijk voor kortsluiting zorgen, waardoor je p.c. uitgaat i.v.m. veiligheid.
Lezen is lastig, hij heeft een laptop.

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

• pacmanoncrack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01 10:56
Misschien een schroefje die contact maakt met het moederbord?

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
Het is niet mijn laptop en ik heb hem hier niet, ik zal het model navragen als ik de eigenaar weer zie.
Hij doet het altijd even, ook zonder accu (maar minder dan een seconde, op die uitzonderingen na), de adapter moet dus lijkt mij wel gewoon stroom aan het moederbord leveren, anders ging hij ook niet even aan, een los contact daarin lijkt mij dan ook onwaarschijnlijk.

Verder heb ik hem helemaal los gehad, moederbord enkel aangesloten op de power knop, de dc ingang en het beeldscherm, met een stuk papier tussen het moederbord en de behuizing (ter isolatie) zodat dus niets externs kortsluiting kon veroorzaken en dan doet hij nog exact hetzelfde. Dit zorgde er ook voor dat ik dacht dat het wel het moederbord zou moeten zijn.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:18

Fordox

00101010

zit de cmos batterij wel goed/is die niet leeg? kan ook ngo wel eens voor rare problemen zorgen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Wat je nog kan doen is een reflo ,dus je moederbordje even 3 minuten in de oven op 250 graden.
Mocht er een contact los zitten dan wordt dat weer gesoldeerd in de oven..
Klinkt bizar maar ik heb er al heel wat hardware mee weten te reanimeren.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 22:49
boeles schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:09:

Een maatje van mij die had een nieuwe PC gekocht, direct zijn moederbord op de achter plaat geschroefd en vond het dus raar dat zijn PC niet aan ging, enkel zijn power lampje knipperde.

Moest daarom wel lachen om je reactie. :P

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:18

Fordox

00101010

kortsluiting kan wel zeker een oorzaak zijn.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1