USB verlengen via UTP of versterker?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvout
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-05 15:06
Goedendag allemaal,

Ik moet voor iemand in de kroeg twee monitoren plaatsen. De kroeg bestaat uit twee zalen, in zaal 1 staat één touch screen monitor die naar mijn weten enkel aangesloten is via VGA (dit moet ik nog even controleren). In zaal 2 komt enkel één monitor zonder touch. Twee schermen aansluiten is normaliter makkelijk alleen nu is de afstand tussen de PC en de monitoren wat groter.

Tussen zaal één en twee zit een keldertje daar komt de PC te staan. Dus de kabels moeten naar links en rechts. Van het midden naar rechts is ongeveer 5 meter dat zou moeten lukken met 5m usb kabels en één VGA kabel van 5m.

De afstand van het midden naar links is meer dan 6,5 meter. Nu weet ik dat je USB maximaal kunt verlengen naar 5 meter en dat er anders de kans bestaat dat de apparaten (muis en toetsenbord) mogelijk niet meer correct functioneren.

Ik heb even de nodige research gedaan en ben tot twee oplossingen gekomen:
1. USB verlengen met een USB extender via UTP (link).
2. USB verlengen met een actieve USB verlenger (link);

Nu heb ik hier weinig tot geen ervaring mee. Optie 2 lijkt mij het makkelijkste maar de vraag is of het wel werkt. Heeft iemand hier ervaring mee?

En bij optie 1 dien je via UTP verder te gaan maar hoe sluit ik die dan vervolgens weer aan de PC. Ik heb namelijk maar een ethernet poort en die is reeds bezet.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Bij voorbaat dank!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/969595_263670400444031_101462744_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-05 15:46
Optie 1 bestaat uit twee modules. USB > UTP voor hey keyboard en UTP > USB voor naar de PC.
Daartussen moet je dus een UTP kabel hangen. Zoals ik het zie is dit een dedicated UTP kabel. Het werkt dus niet via switches e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvout
Oké, dus een extra ethernet poorten zijn dus niet benodigd? Dan lijkt me optie 2. een goedkopere oplossing. Maar werkt het dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Controleer dat scherm 1 maar even goed. Touch met enkel VGA kabel lijkt mij onmogelijk. Daar zal minimaal USB of PS2 bij zitten.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvout
Oké afgezien van dat, heeft iemand er ervaring mee ;)?

Het verlengen van de touch monitor is niet het grootste euvel.

[ Voor 37% gewijzigd door Spelvout op 27-05-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kan je er niet gewoon een usb hubje tussen zetten, zodat de device-device koppeling minder dan 5 meter is?

Dus:
[monitor]----usb kabel 5m----[usb hub]----usb kabel 5m----[pc]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvout
spone schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:29:
Kan je er niet gewoon een usb hubje tussen zetten, zodat de device-device koppeling minder dan 5 meter is?

Dus:
[monitor]----usb kabel 5m----[usb hub]----usb kabel 5m----[pc]
Mag dat zo ook ja? Dan neem ik aan dat het USB hubje wel een externe voeding nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien niet eens. Als de hub+alles wat je eraan wil hangen onder de 500mA gezamelijk blijft dan moet het wel lukken. Weet alleen niet hoeveel het verlies qua stroom over een dergelijke afstand is, dus wellicht is een powered hub toch wel nodig.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvout
Oké ik wil jullie allemaal bedanken voor de hulp. Ik ga dit even testen.

Graag het topic openlaten dan post ik de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zalmrocks schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:08:
Ik heb even de nodige research gedaan en ben tot twee oplossingen gekomen:
1. USB verlengen met een USB extender via UTP (link).
Een dergelijke oplossing heb ik eens gehaald voor mijn Arduino, kan daarmee door 30 meter UTP kabel de serial output van de Arduino ontvangen en zelfs herprogrammeren lukte :) , al weet ik niet meer zeker of ik 't programmeren alleen bij de 15m kabel of ook bij de 30m kabel heb getest.

Maar goed, het werkt iig prima.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1