Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Monopolie postcodegebied internetaanbieder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

beetje verwarrende titel misschien, maar ik heb een vraag,
ik wil een internetaansluiting op mijn nieuwe adres.

Nu dekt op mijn postcode alleen KPN of Ziggo.
Waarbij er pakketten afgegeven worden.

Maar bijvoorbeeld Tele2, is goedkoop, scheelt wel 40 euro per maand... die dekt niet in het gebied waar ik woon. Dat is een dorpje tegen de Belgische grens in het zuiden van Nederland.

Nu heb ik alsnog gebeld met Ziggo maar ik ben echt verplicht om een tv-kabel te nemen voor mijn nieuwe huis. Nu heb ik een laptop en dat is genoeg, ook geen vaste telefoon, ook niet nodig.

Heeft iemand enig idee of de dekkingsgebieden van bijv Tele2 gaan uitbreiden? Anders neem ik nog geen duur abonnement. Ik heb echt alleen maar internet nodig.

Het is een puur financiele kwestie, ik ben een alleenstaande moeder en kan simpelweg niet zulke pakketten betalen. Maar het internet heb ik nodig.

Iemand een idee? Ik zit bij Vodafone (prepaid). Bieden zij ook internet aan?

Bedankt voor het antwoorden alvast, ik vrees dat ik dan bij familie ga internetten af en toe want Ziggo of KPN als provider is gewoonweg te duur. Als iemand weet of het ooit nog goedkoper kan worden?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Er zijn nog meer providers met goedkoop internet. Kijk bijvoorbeeld eens op www.telfort.nl. Levert ook over het KPN netwerk, maar is wel goedkoper. Ze hebben ook een postcode check op de website. :)

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Maar dat is ADSL, neem ik aan.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Telfort is beschikbaar!!

Dankjewel! Dat is nog eens snelle hulp! En ze zijn 20 euro goedkoper dan Ziggo of KPN. DIt kost 21 euro per maand. Ik ga ze vanmiddag bellen en dan komt het toch nog goed. Dankjewel Satch.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:52

Bullet NL

Eigen Wijs

Het College van Beroep van het bedrijfsleven heeft in het verleden uitspraak gedaan dat Ziggo of UPC geen monopolie hebben. Zoals de TS zelf ook al aangeeft heb je keuze, alleen de vormen van keuze zijn voor haar beperkt ivm de prijs.

Overigens, de goedkoopste vorm van internet is deze,

https://www.ziggo.nl/#producten/telefonie/

Een 64/64Kbit/sec verbinding die je onbeperkt kan gebruiken (oude ISDN snelheid) voor 9.95 per maand zonder extra kosten. Je hebt hier geen TV abonnement voor nodig! Het voordeel is dat je onbeperkt kan bellen naar andere Ziggo abonnees.

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb het gezien bij Ziggo maar ik heb geen vaste telefoon. DIe hoef ik ook niet, want heb een prepaid mobieltje.

Ik kies voor Telfort internet Instap. Dat is 18,50 per maand en de goedkoopste.
Ben zo opgelucht dat ik niet te duur af ben en toch internet kan hebben.

Of het adsl is weet ik niet, ik heb daar geen verstand van:)

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 17:52

Bullet NL

Eigen Wijs

Ja het is ADSL, let wel op dat ASDL op papier met een snelheid geleverd wordt die in de praktijk bijna nergens wordt gehaald, dit is tegenstelling tot kabel/glasvezel.

Cogitationis poenam nemo patitur

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geduld... ik hoef alleen maar mijn email te checken, beetje surfen en internetbankieren. En administratieve dingen 'regelen'. Ik kijk geen films o.i.d. Dus dat zal wel goed zijn met ADSL toch?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:37

Rmg

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:33:
Hoi, ik heb het gezien bij Ziggo maar ik heb geen vaste telefoon. DIe hoef ik ook niet, want heb een prepaid mobieltje.
Je hoeft geen vaste telefoon aan te sluiten je kan toch ook gewoon de internetverbinding gebruiken... das echt de goedkoopste optie

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Bullet NL schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:36:
Ja het is ADSL, let wel op dat ASDL op papier met een snelheid geleverd wordt die in de praktijk bijna nergens wordt gehaald, dit is tegenstelling tot kabel/glasvezel.
Dat kabel wel de volledige snelheid levert, is ook niet altijd waar... Ik ken genoeg mensen die weg zijn van de kabelaar vanwege het niet leveren van de snelheid...

Ja, het Telfort Instap abonnement is inderdaad ADSL. Dat is ruim voldoende voor normaal internetten, beetje skypen, een Youtubefilmpje, mailen, etc. Let wel op de geschatte snelheid / snelheidsindicatie om te kijken wat voor snelheid ze ongeveer kunnen leveren. Als je te ver weg woont van een centrale heb je er anders niks aan. Dan is internet veel te langzaam en kun je beter Ziggo nemen.

En wat betreft telefonie: het kan, als je wilt, echt veel goedkoper dan die €0,31 die ze bij Vodafone Prepaid per minuut rekenen.

[ Voor 7% gewijzigd door timmie1 op 27-05-2013 13:42 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Rmg schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:39:
[...]

Je hoeft geen vaste telefoon aan te sluiten je kan toch ook gewoon de internetverbinding gebruiken... das echt de goedkoopste optie
64 Kbit is dan ook wel heel erg langzaam. Dat is de oude ISDN snelheid. 6 KB per seconde. Een youtube filmpje openen kan je dan echt wel vergeten. Bij het telfort instap abbonement haal je met een beetje geluk iets van 700-800 KB/s en als je verder van de centrale zit toch ook nog vaak wel minstens 300-400 KB/s.
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:37:
Ik heb geduld... ik hoef alleen maar mijn email te checken, beetje surfen en internetbankieren. En administratieve dingen 'regelen'. Ik kijk geen films o.i.d. Dus dat zal wel goed zijn met ADSL toch?
Het Telfort instap abonnement is daar prima geschikt voor. Wat voor schatting gaf hij bij de snelheid toen je de postcode check deed? Als daar iets van 3 á 4 Mbit staat zit je prima. :)

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:02
Satch schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:42:
[...]

64 Kbit is dan ook wel heel erg langzaam. Dat is de oude ISDN snelheid. 6 KB per seconde. Een youtube filmpje openen kan je dan echt wel vergeten. Bij het telfort instap abbonement haal je met een beetje geluk iets van 700-800 KB/s en als je verder van de centrale zit toch ook nog vaak wel minstens 300-400 KB/s.

[...]

Het Telfort instap abonnement is daar prima geschikt voor. Wat voor schatting gaf hij bij de snelheid toen je de postcode check deed? Als daar iets van 3 á 4 Mbit staat zit je prima. :)
10,00 voor 64Kbit is erg duur vandaag de dag. Bovendien kun je daar niks meer mee. Dat is meer leuk om te hebben voor oud-inbelgebruikers zoals ik.

Als je wel vaste telefonie had, kon je voor 12,50 bij T-mobile 4Mbit krijgen. Zonder lijn kost dat echter 17,50 waardoor je bij Telfort toch goedkoper uit bent.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 13:01
Geen buren met draadloos internet waar je eventueel een deal mee kan maken?
Zonder toestemming mag het niet, maar als er een akkoord is kan dat.
De kans is dan nog klein dat ze het gaan merken, als het werkelijk zo'n beperkt gebruik is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het Telfort internet instap abonnement genomen met internet tot 8 mb.
Dat is 18 euro per maand voor 12 maanden.

Dankjewel voor alle reacties!
Pagina: 1