Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-10 17:30
Even een vraag waar ik niet zo snel het antwoord op vind. Als ik bij bijv. Vodafone een Red abo afsluit, dan hebben ze het bij de ene over max. 14.4Mbit/s, met een praktische snelheid van 1-3Mbit/s. Bij een duurder abonnement hebben ze het over max. 28.8Mbit/s met een praktische snelheid van 3-6Mbit/s.

Dit snap ik niet helemaal, waarom zou ik die 3-6 dan met 14.4 niet halen? Krijg je bij het duurdere abonnement meer streams / connecties ofzo? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Dit soort getallen zijn ook een beetje natte vinger werk.

Ik heb zelf een cap van 14,4, en heb laatst ook echt daadwerkelijk in Rotterdam (nabij de Kuip) 14 in mijn scherm zien staan (Speedtest.net).

Verder is dat getal waar jij op doelt ook meer een soort gemiddelde. Omdat het niet altijd druk is, en je mogelijk op een nieuwere mast zit, is een hoger gemiddelde te behalen met een sneller abonnement.

Voorbeeld:
De mast kan 14,4, je abbo kan 14,4 = MOGELIJK om 14,4 te halen (wel bijna onmogelijk, maar goed).
De mast kan 14,4, je abbo kan 7,2 = sowieso nooit mogelijk om 14,4 te halen en dus gemiddeld ook lager (all-time gemiddelde zeg maar).

Je moet het eigenlijk gewoon zo zien: in de stad is 14,4 goed mogelijk, maar vaak is het daar te druk (reken op 1-2). In "normale" plaatsen zoals bij mij thuis is het meestal ook wel uitgerold al, maar houd het vaak bij ongeveer 5 Mbps toch op. Op moderne plaatsen (de Kuip), waar op dat moment bijna niemand is kan de snelheid wel lekker oplopen...