Aanschaf subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:42
Ben aan het kijken voor een subwoofer i.c.m. de SR5007, a225c, 2x a25 en 2 oude jamo speakers.

Mijn situatie is als volgt;

Afbeeldingslocatie: http://img838.imageshack.us/img838/4436/tekeningwoning.jpg

Mijn wens is de svs pb1000, maar toch is € 500,- best veel geld natuurlijk.

Ik heb ongeveer € 300,- gereserveerd, maar als je dan echt inlevert op kwaliteit en beter wat langer kan wachten en je budget iets vergroten kan dat ook natuurlijk. Dan zou ik tot maximaal € 600,- willen gaan. Wellicht is tweedehands een leuk exemplaar dan een optie.

Ik kijk vooral veel films, series, docu's en concerten op ondergenoemde systeem. Dit is een systeem in opbouw zeg maar. Center en receiver zijn definitief, maar ik denk dat ik 2 zuilen erbij neem en de a25 speakers als rear ga gebruiken. Deze laatste actie zal denk ik pas laat in het jaar plaatsvinden. De sub moet zwart zijn (in geval van 2e hands aankoop) en een beetje strak eruit zien.

Maar ik verwacht een strakke bass ter ondersteuning van de fronts. In films moet hij lekker knallen, maar niet boomish zoals de z5500 bassbox dat doet. Ik luister weinig muziek dus dat heeft geen prioriteit. Maar logisch natuurlijk dat hij bij muziek ook gewoon goed presteert.

Merkvoorkeuren heb ik niet. Dit weekend ga ik in een speciaalzaak kijken naar subwoofers, dus met wat ideeën kan ik vooruit!

Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 27-05-2013 13:49 ]

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Ben je een klein beetje handig? Dan zou je met jouw budget wellicht beter zelf iets kunnen bouwen. Zeker bij subs heb ik het idee dat je met name in het lagere segment al heel snel een beter geluid krijgt wanneer je zelf aan de slag gaat.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
pricewatch: Boston Acoustics ASW 250 (Zwart)

Mooie prijs voor een redelijk beestje volgens mij.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik heb nog een BK XLS200 staan, uitstekende budgetwoofer.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:05

FeaR

In GoT we trust

Voor 350 euro staat er een zwarte BK XXLS400 te koop op HT Forum.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• StealthyPeanut
Kijk, dat zijn mooie berichten. Meteen geboden!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
plaats van een sub is niet vooraf te bepalen. De plek kan erg boomerig of juist erg zwak overkomen. (heeft met staande golven en dergelijke te maken)

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
107mb schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:13:
plaats van een sub is niet vooraf te bepalen. De plek kan erg boomerig of juist erg zwak overkomen. (heeft met staande golven en dergelijke te maken)
Sub kopen.
Neerzetten op de plek waar je gaat zitten.

In de kamer rondlopen waar de bas het beste klinkt, daar de sub neerzetten.

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-01 21:15
Ik kan mj acoustics pro 50 (http://www.mjacoustics.co...duct_html/PRO_50_MKII.htm) wel aanraden, echter ook een 495 euro. Ik weet natuurlijk niet hoe die zich verhoudt t.o.v. andere subs. Toen ik een set Monitor Audio Radius HD wilde aanschaffen, raadde men (Alpha High End te Antwerpen) aan om deze te pakken (zeker i.p.v. die van Monitor audio zelf). Paste perfect bij het geheel. :)

Blijkt wel veel waar voor zijn geld:
http://www.whathifi.com/review/mj-acoustics-pro-50-mkii

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

maurits82 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:20:
[...]

Sub kopen.
Neerzetten op de plek waar je gaat zitten.

In de kamer rondlopen waar de bas het beste klinkt, daar de sub neerzetten.
Heeft bij mij nooit gewerkt helaas. Op de plek van de bank was de sweetspot op de plee. Staat nu voor het scherm met de poort naar mij gericht. Nog steeds de sweetspot op de plee.
Ook boven in een hoek van de kamer hoor je meer dan wanneer je zit. Zou ik dan 30kg moeten ophangen aan het plafond?

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Mikayu schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:57:
[...]

Heeft bij mij nooit gewerkt helaas. Op de plek van de bank was de sweetspot op de plee. Staat nu voor het scherm met de poort naar mij gericht. Nog steeds de sweetspot op de plee.
Ook boven in een hoek van de kamer hoor je meer dan wanneer je zit. Zou ik dan 30kg moeten ophangen aan het plafond?
Handig voetenbankje voor tijdens het poepen! :)

• StealthyPeanut
Bedankt voor al jullie suggesties. Uiteindelijk de BK XXLS400 FF voor € 350,- op te kop kunnen tikken. Met dank aan FEAR1986 voor zijn reactie :D.

Geen slechte deal dacht ik zo. Voor dat geld heb je nieuw een XLS200.

Nu maar eens gaan verdieping hoe ik het hele zooitje goed afgesteld krijg. Audyssey doet al goed werk, maar moet nog eens gaan kijken hoe ik op mijn Marantz alles goed kan instellen.

Heb een sub-kabel erbij gekregen en ook een Neutrik kabel. Geen idee waar die weer voor nodig gaat zijn :D
Pagina: 1