Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Ik heb een probleem tijdens het gamen op mijn ps3. Ik speel vaak fifa 13 online en daarbij is het handig als je een open NAT status hebt. Ik heb nu een NAT2 status (firewall middelzwaar) en wil graag naar een open NAT status.
Ik heb een UBEE EVW 3200 wifi/modem met een TP-Link router WDR4300 (met uiteraard de laatste firmware. Ik heb de routerfunctie een aantal maanden geleden uit laten schakelen door te bellen met ziggo.
Een open NAT status kan je verkrijgen door het forwarden van poorten in de router of door de dmz functie in te schakelen. Ik weet hoe ik dit beide moet doen. Ik heb mijn ps3 een vast ip-adres geveven.
Toch lukt het mij niet om een open NAT status te krijgen. Op mijn PS3 zit ook de optie UPNP. Ik heb deze functie ook ingeschakeld in mijn router. Toch geeft mijn ps3 dan aan dat de UPNP functie niet beschikbaar? In m'n router heb ik de firewall uitgeschakeld.
Het lukt me wel om poorten te forwarden naar mijn laptop maar als ik poorten wil forwarden naar mijn ps3 lukt dat niet.
Ik gebruik ip adres 192.168.0.115 (heb ook 192.168.0.2 gebruikt om buiten de dhcp range 192.168.0.100-192.168.0.199 te blijven).
Default gateway: 192.168.0.1
Subnetmask:255.255.255.0
Pimary DNS: 192.168.0.1
Secondary DNS: 192.168.0.1
kan het zijn dat deze instellingen niet goed zijn?

Alvast heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NAT Type 2 is toch open? Type 3 is namelijk 'strict'. Heb je er met alle games last van of met enkele games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
ik speel alleen maar FIFA 13. Ik kan wel gewoon spelen maar krijg vaak de melding dat gegevens niet verzonden kunnen worden naar de EA servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coevorden
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-08 16:10
NAT2 houdt in dat je NAT open is. NAT3 betekent dicht, en NAT1 betekent dan je PS3 direct zonder router met je ISP is verbonden. NAT2 is volcoende dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Dat snap ik maar in het menu van fifa 13 staat bij firewall middelzwaar. Dit wil ik op open hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:40
Pleur em op de DMZ ;)

Ik had ook vaak NAT problemen en was het beu, het mijn router ingesteld zodat .250 ofzo op DMZ staat, en al mijn consoles vast IP op .250 gezet (staan hier toch nooit gelijktijdig aan).

DMZ is directe internet verbinding, dus slaat de firewall van je Router over, dus evt met creditcard ingesteld minder wenselijk? Maar verder is het wel de makkelijkste manier om je problemen op te lossen ;)

[ Voor 90% gewijzigd door Thalaron op 27-05-2013 14:17 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Dat is nou juist het probleem. Dat werkt dus niet.... PS3 een vast ipadres gegeven en dit ingevuld in mijn router bij dmz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Al een keer alles van stroom gehaald en gereset? Je hebt geen andere (actieve) apparaten toevallig hetzelfde adres gegeven? Of IP range binnen de DHCP range gezet?

Forwarden hoef je met DMZ niet, alles staat dan al open... Zou hetzelfde moeten werken als direct aan de modem...

[ Voor 26% gewijzigd door Thalaron op 27-05-2013 14:20 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Ja allemaal al gedaan. Mijn ps3 is het enige apparaat met een vast ip adres. DHCP range is van 192.168.0.100 tot 192.168.0.199.
Mijn ps3 heeft 192.168.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Open UNPN heb ikzelf minder geweldige ervaringen mee, schakel die eens uit en kijk of dit helpt.

Ik heb ooit een probleem gehad hiermee, alles was opgelost toen ik dat uitgezet had (lang geleden, details weet ik niet meer). Ik zou zeggen schakel deze eens uit en probeer het dan nog een keer via DMZ (dan weet je in elk geval zeker dat het niet aan je firewall van je router ligt namelijk).

Indien het dan nog niet werkt:
Weet je zeker dat je modem/router niet het probleem is?

Probeer eens in te loggen op je modem zou ik zeggen... mocht je het adres niet kunnen vinden kijk dan naar wat je router heeft als adres? Is het niet zo dat je modem 0.1 heeft en je router 0.2? Pak anders voor de zekerheid ipv. 0.2 gewoon 0.50 of 0.220 ofzo voor de DMZ?

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 27-05-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Ik heb UPNP ook al een keer uitgeschakeld maar ga dat nog eens proberen en dan de stroom eraf halen. Ik kan wel inloggen op mijn modem maar kan daar niks aanpassen omdat ik de routerfunctie heb uit laten schakelen door Ziggo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Bekijk anders deze eens, om na te gaan of alles goed is gedaan: YouTube: How to put PS3 in Dmz mode (OPEN NAT TYPE)

Alle NAT problemen zouden opgelost moeten zijn wanneer je je PS3 in DMZ plaatst icm uiteraard vast IP adres en uitgeschakelde UPnP...

Maar buiten dat heb je NAT Type 2 wat voor zover ik weet geen/weinig problemen zou moeten geven?
NAT Type 2 staat meen ik voor Routering in orde icm. benodigde poorten open?
NAT Type 1 is onwenselijk...

OPEN NAT is uiteraard altijd goed..

Gezien het enkel bij FIFA 13 is... ligt het niet gewoon aan de server van EA (storing o.i.d.?)

Heb je QOS aanstaan? Mischien dat die de prioriteit ergens anders op heeft staan en ben je volop aan het downloaden ofzo? QOS mag IMO overigens altijd uitstaan... kost immers ook rekenkracht :/

Schakel QOS in ieder geval ook maar eens uit om te kijken of dat helpt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Thalaron op 27-05-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Thanks voor je hulp. Ik weet zeker dat ik de dmz goed heb ingesteld op mijn router en ps3. Nat2 geeft ook weinig problemen maar heb soms wel problemen met het verzenden van gegevens naar de EA servers. Dit is geen ramp hoor maar open NAT lijkt me toch beter.
Misschien m'n router naar eens resetten. Stekker heb ik er wel al aantal keer uitgehaald en met het installeren van nieuwe firmware werd mijn router volgens mij automatisch gereset (moest wifi instellingen weer opnieuw opvoeren namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Zmokkie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:55:
Thanks voor je hulp. Ik weet zeker dat ik de dmz goed heb ingesteld op mijn router en ps3. Nat2 geeft ook weinig problemen maar heb soms wel problemen met het verzenden van gegevens naar de EA servers. Dit is geen ramp hoor maar open NAT lijkt me toch beter.
Misschien m'n router naar eens resetten. Stekker heb ik er wel al aantal keer uitgehaald en met het installeren van nieuwe firmware werd mijn router volgens mij automatisch gereset (moest wifi instellingen weer opnieuw opvoeren namelijk)
Zeker als het niet constant is maar enkel "soms" dan zou ik het eens proberen met QOS uitgeschakeld.. QOS kan wat lag/vertraging opleveren omdat je router actief prioriteiten voor "belangrijkheid" maakt... als je PS3 in een lage prio zit kan dit mogelijk problemen geven (en zonder QOS heeft het lijkt me minder kans op time-outs ivm QOS zijn mogelijke vertraging).

Proberen kan IMO geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zmokkie
Bedankt, maar ook dat werkt niet...

Wanneer ik een statisch ip adres toewijs met mijn ps3 (in ps3 menu), is het dan nog nodig om in mijn router (bij dhcp reservations) een ip adres te reserveren? Uiteraard wijs ik dan een statisch ip adres toe aan mijn ps3 die in de dhcp range valt...

[ Voor 78% gewijzigd door Zmokkie op 28-05-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Je kan beter een statische IP nemen die buiten de DHCP range valt. DHCP verdeeld in zijn bereik alles naar apparaten. Indien je een apparaat in die range plaatst heb je dus kans dat er een apparaat dubbel staat. Bv. je laptop krijgt 192.168.0.10 en je hebt je PS3 hetzelfde gegeven. Zodra je je PS3 uitlaat is er weinig aan de hand maar zet je hem aan tegelijkertijd dan begrijp je wel dat het niet goed zal gaan.

Indien je range zeg van 100 tot 199 is, geef hem dan <100 of >200.

PS3 bv. 192.168.0.25 instellen als vast IP
In je router DMZ instellen op 192.168.0.25
QOS uit.
UNPN uit.

Zo heb ik het althans ingesteld (IP adres is iets anders, maar dat doet er weinig toe).
Als dit niet werkt, dat ligt het denk ik toch aan de Router/Modem OF aan de servers van EA.

En indien het dan wel/dan niet werkt... dan kan het IMO al niet liggen aan de instellingen? Ben niet HEEL erg thuis in die zaken maar lijkt mij dat indien het verkeerd ingesteld staat hij het gewoon NOOIT zou moeten doen.

Om te testen of je echt alle poorten open hebt zou je ook bv. je PC even kunnen instellen op de DMZ (geef hem hetzelfde vaste IP als je je PS3 geeft en zorg dat de PS3 uitstaat!!!) Vervolgens checken via bv. http://www.canyouseeme.org of dat alle poorten daadwerkelijk open staan welke je nodig hebt. Indien hij in DMZ staat en niet alles staat open dan klopt er ergens iets dus niet. Indien alles open staat dan zou ik vermoeden dat het met EA te maken heeft ofwel je provider voorbij je modem (als dat al zou kunnen)...

Pagina: 1