Powerline adapter

Pagina: 1
Acties:

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
Geachten,

Ik heb een vraag over powerline adapter.
Op het moment heb ik een set van Trendnet die zeer goed werkt.
Deze set verbind mijn computer via het elektriciteit netwerk met de ADSL modem / Router die in de woonkamer staat.
Nu heb ik echter ook nog een oude powerline adapter setup voor inter-actieve tv.

Ik vroeg me af als het mogelijk is dat ik 1 adapter koop met 4 aansluiting zie de link:

pricewatch: Trendnet TPL-405E

Het principe zou dan als volgt zijn:
1 adapter bij de PC.
1 Adapter bij het interactief TV gebeuren (Inkomende signaal)
1 4-poorts adapter vlak bij de router.
Vanuit deze 4 poorts adapter dacht ik 2 kabels weg te sturen.
1 naar de router en 1 naar het interactief TV gebeuren (Punt waar het inkomende signaal naar toe moet).

Ik heb een vermoeden dat deze set-up niet zal werken, kan iemand dit bevestigen ?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ten eerste ben ik heel erg vies van powerline (mijn ervaringen zijn dat zodra de magnetron/stofzuiger/koelkast aan springt, het netwerk eruit ligt).
Verder zou het kunnen werken, dan zou je wel 2 aparte powerline-netwerken moeten maken. Daarvoor moet je misschien even duidelijker uitleggen hoe je opstelling is, waar je internet binnenkomt, via welke powerline-adapter hij naar wat voor apparaat gaat, en of je interactief gebeuren gescheiden moet zitten. (bij Lijbrandt wel het geval)

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
Hey Bartjezz.

Ik denk dat je mijn vraag al beantwoord hebt.
Je vermeld dat ik 2 aparte powerline netwerken nodig heb.
Hiervoor heb ik volgens mij dan 4 powerline adapters nodig.
Ik had gehoopt om 2 netwerken te maken met 3 adapter waarvan 1 meerdere poorten heeft.
Volgens mij is dit laatste niet mogelijk.

Bedankt voor de reactie.