Ik heb een klant die een terminal server heeft waarop on een 40 users werken. maar nu wil de klant dat office/outlook niet voor iedereen zomaar toegankelijk is (office -> word, excel, powerpoint, outlook --> mail). er zijn gebruikers die alleen maar outlook mogen gebruiken, en er zijn gebruikers die outlook en office mogen gebruiken, en ik heb ook gebruikers die geen van beide mogen gebruiken (deze gebruikers mogen alleen bij een andere programma komen, welke voor iedereen toegankelijk is). verder zitten er op de vestiging zelf (bij de klant) ook medewerkers die werken vanaf een vaste computer (waarop outlook/office lokaal te benaderen moet zijn).
Nu zie ik verschillende dingen om outlook via een GPO, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer zeg maar. Het is de bedoeling dat de vaste computers in het kantoor gedeelte alles krijgen (office/outlook) en de pc's bij de balie computers/ magazijn pc's alleen outlook (dit lukt me nog wel). maar nu heb ik ook gebruikers die op de terminal server werken, hier moet ik onderscheid maken tussen wie wel en wie niet outlook / office mag hebben. maar de mensen van kantoor werken ook nog wel eens thuis, en dan moeten deze mensen ook weer alles hebben.
Ik zie even niet hoe ik office/outlook via een groep kan uitrollen. dat als je lid bent van groep "Office" dat je office krijgt, en dat als je lid bent van groep "Outlook" dat je outlook krijgt (en als je lid bent van beide krijg je beide). en dit moet werken op een terminal server.
Ik hoop dat ik mijn "probleem" een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden.
Nu zie ik verschillende dingen om outlook via een GPO, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer zeg maar. Het is de bedoeling dat de vaste computers in het kantoor gedeelte alles krijgen (office/outlook) en de pc's bij de balie computers/ magazijn pc's alleen outlook (dit lukt me nog wel). maar nu heb ik ook gebruikers die op de terminal server werken, hier moet ik onderscheid maken tussen wie wel en wie niet outlook / office mag hebben. maar de mensen van kantoor werken ook nog wel eens thuis, en dan moeten deze mensen ook weer alles hebben.
Ik zie even niet hoe ik office/outlook via een groep kan uitrollen. dat als je lid bent van groep "Office" dat je office krijgt, en dat als je lid bent van groep "Outlook" dat je outlook krijgt (en als je lid bent van beide krijg je beide). en dit moet werken op een terminal server.
Ik hoop dat ik mijn "probleem" een beetje duidelijk heb kunnen verwoorden.
[Core i7-8700K] [Scythe Mugen 5 Black RGB] [ASUS Z-370-GAMING] [4x8gb DDR4-3000] [INNO3D RTX5070 Ti] [250GB Samsung 960 EVO] [3x512TB Crucial MX500 (R0)] [Corsair 350D]