TP LINK WDR 4300 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Zmokkie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 10:31
Ik heb een probleem tijdens het gamen op mijn ps3. Ik speel vaak fifa 13 online en daarbij is het handig als je een open NAT status hebt. Ik heb nu een NAT2 status (firewall middelzwaar) en wil graag naar een open NAT status.
Ik heb een UBEE EVM 3200 wifi/modem met een TP-Link router WDR4300 (met uiteraard de laatste firmware. Ik heb de routerfunctie een aantal maanden geleden uit laten schakelen door te bellen met ziggo.
Een open NAT status kan je verkrijgen door het forwarden van poorten in de router of door de dmz functie in te schakelen. Ik weet hoe ik dit beide moet doen. Ik heb mijn ps3 een vast ip-adres geveven.
Toch lukt het mij niet om een open NAT status te krijgen. Op mijn PS3 zit ook de optie UPNP. Ik heb deze functie ook ingeschakeld in mijn router. Toch geeft mijn ps3 dan aan dat de UPNP functie niet beschikbaar is.
Zou dit misschien kunnen komen doordat er nog iets van een firewall is ingeschakeld op mijn modem? In m'n router heb ik deze uitgeschakeld. Of kan het te maken hebben met de vaste ip-instellingen op mijn ps3? Ik gebruik ip adres 192.168.0.115 (heb ook 192.168.0.2 gebruikt om buiten de dhcp range te blijven).
Default gateway: 192.168.0.1
Subnetmask:255.255.255.0
Pimary DNS: 192.168.0.1
Secondary DNS: 192.168.0.1

Alvast bedankt

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12 19:34
Bel eens met Ziggo en vraag of ze het modem in 'bridge' stand willen zetten. Gaat gegarandeerd goed en je bent verlost van de crappy UBEE modems.

• Zmokkie
Bedankt voor je reactie. Ik heb de routerfunctie al uit laten schakelen een aantal maanden geleden. Is dit wat anders dan in 'bridge'stand laten zetten?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Is het feit dat de PS3 deze status geeft een probleem?
Of kan je de spelletjes (daardoor?) niet spelen?
Weet je zeker dat je de juiste poorten en het juiste protocol geforward hebt?

Je kan nog eens met een online port scan dienst controleren of de port goed open staat...

offtopic:
UPnPis evil })

[ Voor 26% gewijzigd door lier op 27-05-2013 13:16 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Zmokkie
Wanneer ik een statisch ip adres toewijs met mijn ps3 (in ps3 menu), is het dan nog nodig om in mijn router (bij dhcp reservations) een ip adres te reserveren? Uiteraard wijs ik dan een statisch ip adres toe aan mijn ps3 die in de dhcp range valt...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Zmokkie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:05:
Wanneer ik een statisch ip adres toewijs met mijn ps3 (in ps3 menu), is het dan nog nodig om in mijn router (bij dhcp reservations) een ip adres te reserveren? Uiteraard wijs ik dan een statisch ip adres toe aan mijn ps3 die in de dhcp range valt...
Het is of of (en mijn voorkeur zou uitgaan naar alles in de DHCP server in te stellen). Maar een vast IP adres buiten de DHCP scope, maar in het zelfde netwerk segment zit, kan natuurlijk ook prima.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1