De service Group Policy Client verhindert het aanmelden...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik werk thuis sinds ongeveer een jaar tevreden met Windows 7 op een standalone computer.
De computer heeft altijd perfect gewerkt tot voor een aantal dagen terug. Op een of andere manier word ik geweigerd en wil het gebruikersaccount mij geen toegang verschaffen.

De melding die ik krijg is: De service Group Policy Client verhindert het aanmelden. Toegang geweigerd.
Vervolgens keert Windows terug naar het aanmeldscherm en kan ik opnieuw proberen aan te melden en hier begint het hele verhaal opnieuw. Aangezien de computer voor thuis gebruik (dus 1 gebruiker), is er geen admin account aanwezig die bovenliggende rechten heeft (volgens mij). Hierdoor lukt het mij niet meer om op mijn computer aan te melden.

Ik heb op google gezocht en hier om GoT, maar alle oplossingen spreken over instellingen in bijv. Save Mode. Ook dit lukt niet. Het lukt mij op geen enkele mogelijkheid om in windows zelf te komen. Ik heb iedere optie van het het bootmenu (F8) van windows geprobeerd, maar tevergeefs.

Ik heb een vermoeden wat de oorzaak kan zijn. Vorige week heb ik een laptop aangesloten op mijn Telfort modem. Op mijn vaste pc (waarbij ik me dus niet meer kan aanmelden) heb ik een aantal instellingen van het netwerk aangepast zodat er bestanden overgepompt konden worden. Dit is allemaal goed gegaan, maar na een herstart (aantal dagen later) ging het mis. Ik heb nog iets voorbij zien flitsen dat windows updates aan het doen was, maar vervolgens is het hommeles.

Ik heb getracht de originele cd van W7 te draaien om iets van recovery te doen. Helaas wil deze cd alleen maar herinstalleren wat voor mij (nog) geen optie is.

Het is allemaal nieuwe materie voor me, dus hulp zou enorm welkom zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan met verschillende boot CDs gemaakt voor recovery het Admin account aanzetten en op die manier proberen de boel te fixen. Ultimate Boot CD bijvoorbeeld zou het moeten kunnen. Hiermee kan je gebruikers wijzigen, groepsrechten veranderen, wachtwoord resetten e.d.

Probeer het daar eens mee. Zodra je het Admin account in kan, kan je verder kijken hoe en wat er aan de hand is, of het je netwerkinstellingen zijn of dat je een virus hebt opgelopen die dit veroorzaakt (meldingen over GPO client op een stand-alone machine laat bij mij gelijk de virus alarm bellen rinkelen).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Bedankt voor de tip!

Ik ga het proberen. Via Ultimate Boot CD kan ik het admin account activere begrijp ik? Ik zie deze feature alleen niet onder die noemer (enable admin account o.i.d.), maar dat zal goed komen.

Zo ver ik begrijp, met admin account heb ik dus (weer) volledige toegang tot de computer. Vervolgens kan ik ‘onderliggende’ acounts weer activeren ofzo? Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat als ik slechts 1 user account instel, deze automatisch ook admin is. Dit is niet het geval dus?

Ik ga direct checken of er spy/malware/virussen aanwezig zijn. Vreemd, want ik gebruik ESET als antivirus pakket. Wat adviseer je om te gebruiken in deze kwestie? Tips voor freeware scanner/virusprogramma zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eset moet goed genoeg zijn, maar een beetje virus of malware kan dit omzeilen, zeker als 't nieuw is en je nog geen definities voor hebt.
Windows heeft altijd een admin account, en de eerste die je aanmaakt is ook admin. Sinds Windows Vista staat administrator uitgeschakeld, voor veiligheidsredenen (men kon zo erin via admin, omdat er geen wachtwoord op werd gezet).

Als je wilt weten wat er is ingesteld e.d. qua policies, kan je dat via gpedit.msc bekijken, of de NTUSER.DAT laden in het register van de betreffende gebruiker, als deze niet is aangemeld. Je meld dus aan als admin, gaat naar de HKEY_LOCAL_MACHINE hive en laadt via File > Load Hive de NTUSER.DAT van je eigen gebruiker. Je kan dan de HKEY_CURRENT_USER van die gebruiker lezen en onder de policy mappen zien wat er voor vreemde policies zijn toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Boot cd gemaakt met Ultimate boot CD en krijg talloze opties.
Ik snap dat jullie niet alles voor hoeven te kouwen, maar helaas kom ik er niet echt uit.
Op www.ultimatebootcd.com staan alle opties opgesomd. Ik vind echter geen optie als ‘enable administrator’ of iets dergelijks.

@Hero of Time; enig idee welke utillity ik moet gebruiken / hoe dit in z’n werk gaat? Veel opties lijken ingebakken te zijn in Parted Magic, maar ook daar vind ik geen optie om mijn windows user/account te editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je linkt mist een i btw, check je links voordat je ze post ;)

Ik dacht dat UBCD 'm had, maar blijkbaar niet meer. Iig weet ik wel dat Hiren's 'm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

druk eens op F8 tijdens het booten en probeer de laatst bekende configuratie optie eens? of safe mode?

http://windows.microsoft....-known-good-configuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 13:51
UBCD heeft hem ook onder HDD/Data Recovery de Offline NT Password & Registry Editor.

Ik raad deze alleen aan om gebruikersaccounts te ontgrendelen. Bij het (experimenteel) upgraden van een gebruikers account naar een Administrator account, kan het zo zijn dat je deze gebruiker niet meer van groep kan wisselen (dus naar bijvoorbeeld hoofdgebruikers, gewone gebruiker, etc.).

In ieder geval succes.

Ik raad eigenlijk aan van te voren nog de Clamshel Antivirus en F-Prot Antivirus te draaien die op de CD staan.

Ik kan helaas niet iets vinden met andere offline scanners maar je zou daar bijvoorbeeld [url]YUMI[/url] kunnen gebruiken om een USB stick met offline virus/malware scanners te maken.

Ik zal ze bij deze ook opnoemen welke geboden worden met deze tool:
Acronis Anti Malware CD
Alternate Operating System Scanner
AVG Rescue CD
Avira Antivir Rescue CD
Bitdefender Rescue Disk
Comodo Rescue Disk
Dr. Web LiveCD
F-Secure Rescue CD
GDATA Rescue CD
Kaspersky Rescue Disk
Panda SafeCD
Windows Defender Offline (32-bit & 64-bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Aan jullie reacties te merken gaan jullie er vanuit dat het hoogstwaarschijnlijk om een virus/spyware/malware gaat. Heeft het nut om mijn HDD in een ande pc te hangen en alsnog een scan uit te voeren, of komt de scanner dan niet 'diep genoeg' in windows?

(niet dat dit het geblokkeerde account oplost, maar om een goede scan te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Via een ander systeem laten scannen kan, maar houd wel rekening met mogelijke infectie via file access. Kans is wel klein. Omdat er al anti-virus software beschikbaar is op UBCD, zou ik eerst die draaien. Je kan dan ook gelijk 't admin account unlocken, want als je 't virus weet te verwijderen, kan je alsnog niet aanmelden als gewone gebruiker door de GPO die is ingesteld. Deze wordt namelijk niet verwijdert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Super bedankt voor jullie reacties! Heb nog wel even vraagje.
Starke schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:18:
UBCD heeft hem ook onder HDD/Data Recovery de Offline NT Password & Registry Editor.

Ik raad deze alleen aan om gebruikersaccounts te ontgrendelen. Bij het (experimenteel) upgraden van een gebruikers account naar een Administrator account, kan het zo zijn dat je deze gebruiker niet meer van groep kan wisselen (dus naar bijvoorbeeld hoofdgebruikers, gewone gebruiker, etc.).
Je geeft aan dit te gebruiken om het gebruikersaccount te 'ontgrendelen'. Hierbij denk ik direct aan een geblokkeerd account ivm vergeten/verloren wachtwoorden oid. Geldt bovenstaande ook voor mijn 'lock' denk je (aangezien ik geen wachtwoord heb ingesteld, laat staan kwijt ben)?

[ Voor 4% gewijzigd door MauriX op 28-05-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt als 't goed is de opties enable en unlock. Spreekt voor zich wat deze opties doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Ok, inmiddels een paar weken verder.
Mijn Admin account werkt (hier werk ik nu tijdelijk mee), maar mijn overige accounts blijven geblocked door de group policy client.

Ik heb dmv die ultimate boot cd het admin account kunnen enablen, maar mijn 1e (en 2e aangemaakte) account blijven dezelfde melding geven als in TS.
Met het admin accoutn heb ik via gebruikers geprobeerd de 'onderliggende'accounts weer op de been te helpen, maar tevergeefs. Ook via de boot cd werkt het niet .Ik kan ALLE accounts dan resetten/en-/disablen, maar als windows start komt bij alle (behalve admin) opnieuw dezelfde melding.

Op zich kan ik er weer mee werken, helaas zijn alle instellingen (waaronder alle licenses van mijn software) pleite.

Ik heb geen idee wat te doen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Group policies zijn (uiteindelijk) registry-settings. Als je de juiste sleutels weggooit, zijn de policies ook weg.
Ik ben bang dat het noemen van deze sleutels een stapje over het omzeilen van beveiligingen gaat, dus je zult er zelf even op moeten googlen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1