Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:00

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Vakantiegeld, het komt er weer aan/ het is er weer.
Zo ver ik weet mag een bedrijf zelf bepalen wanneer het uitgekeerd wordt en daarom ook deze poll;
Poll: Wanneer kijg jij je vakantie geld?
Met het salaris van mei
Met het salaris van juni
wordt elke maand uitbetaald
krijg het 2x per jaar
anders nl.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=386524&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Zelf gestemd op "Met het salaris van juni". Zowel bij mijn huidige werkgever als de vorige was dit het geval, daarvoor altijd met het salaris van mei.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 14:41

weebl

YARR!

Ik krijg het als boter bij de vis :)

Moet eerlijk zeggen dat het mij niet zo heel veel uitmaakt eigenlijk. Een eenmalige uitkering eens per jaar lijkt me wel wat, aangezien ik het dan inderdaad zeer waarschijnlijk voor m'n vakantie aan zal wenden. Maar elke maand iets meer salaris is toch ook wel fijn.

Daarnaast spaar ik m'n vakantie-uren op en laat ik die de maand voordat ik op vakantie ga uit betalen. Dat gebruik ik dan als zakgeld op m'n vakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Met het salaris van mei..

Enige bijzondere is volgens mij dat dit dan het vakantiegeld van dit jaar is. Dus als ik nu weg zou gaan, zou ik het e.e.a. terug moeten betalen.

En ik hou van eenmalige uitkeringen, want dan geef ik het minder makkelijk uit.

Mijn HRA krijg ik ook 1 keer per jaar, net zoals mijn vakantiegeld en 13e maand. 3 keer per jaar komt er dus een leuk bedrag binnen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Lethalis op 27-05-2013 10:08 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik krijg het met het salaris van juni, alleen op mijn salarisstrook van mei staat het al onder cumulatief. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Deveon schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:07:
Ik krijg het met het salaris van juni, alleen op mijn salarisstrook van mei staat het al onder cumulatief. Is dit normaal?
Ja, althans, dan zal het in april en eerdere maanden ook onder de cumulatieven staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
Dat ligt eraan wanneer jou bedrijf het financiële boekjaar sluit.... Amerikaanse bedrijven willen dat op 31 Januari doen ipv 31 December (wat meeste nederlandse bedrijven doen) waardoor ze het een maand later mogen uitkeren.

EDIT: Wettelijk moet het in Juni uitbetaald worden in Nederland.
Ja omdat je het elke maand opbouwt

[ Voor 4% gewijzigd door Quadradial op 27-05-2013 10:14 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik krijg het de 14e of 15e van April, mooi op tijd want de periode van April/Mei is een prima periode voor een vakantie gezien alle feestdagen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Reinier schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:10:
[...]

Ja, althans, dan zal het in april en eerdere maanden ook onder de cumulatieven staan :)
Juist niet, Het volledige bedrag is er in mei bijgekomen en in april stond het nog onder "vakantiegeld".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:57

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Hoop vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik krijg mijn vakantiegeld al jaren uitgekeerd als onderdeel van mijn maandelijks salaris. Het is imho een beetje belerend om voor mensen te bepalen wanneer ze hun geld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:52
Bij mijn huidige werkgever krijg ik het maandelijks. Al maakt het mij niet zoveel uit wanneer ik het krijg. Zolang ik binnen normale grenzen kan doen en laten wat ik wil van mijn basissalaris is dit gewoon een extraatje dat niet direct uitgegeven wordt. Ik pas mijn uitgavenpatroon over het algemeen niet naar boven aan als ik meer binnen krijg.

Bij een vorige werkgever kreeg ik vakantiegeld in mei en winstdeling/13e maand in juni. Ook wel grappig om je bankrekening zo kort achter elkaar flinke sprongen te zien maken, maar maandelijks gewoon all-in uitbetaald krijgen is ook wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het samen met het salaris van mei en dat vind ik eigenlijk wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Alarmnummer schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:24:
Ik krijg mijn vakantiegeld al jaren uitgekeerd als onderdeel van mijn maandelijks salaris. Het is imho een beetje belerend om voor mensen te bepalen wanneer ze hun geld krijgen.
Toch vinden veel mensen het wel fijn omdat het voor hun een stuk makkelijker is met budget management. Heb zo geen bron bij de hand maar wel eens een onderzoek gelezen waarbij bleek dat bij een grote groep de voorkeur werd gegeven aan jaarlijks uitkeren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:37
Ik krijg het ook in mei maar van mij mag het ook wel elke maand, budgetmanagement doe ik zelf wel :)

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:20

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Vandaag binnen gekregen! Hoppa, meteen naar de spaarrekening voor de kunststofkozijnen van volgende maand :P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:07

FreakNL

Well do ya punk?

Heb de keuze bij mijn werkgever. Heb voor maandelijks gekozen, en via een automatische/periodieke overschrijving gaat het geld 1 dag na salarisuitbetaling naar een aparte spaarrekening.

Voordeel is dat ik de rente trek en niet mijn werkgever. Verder maakt het niet zoveel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

FreakNL schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:23:
Voordeel is dat ik de rente trek en niet mijn werkgever. Verder maakt het niet zoveel uit...
Ja, met die gigantisch hoge rentestand van tegenwoordig is dat wel belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik krijg het maandelijks, of eigenlijk niet: mijn salarisgesprekken gingen over het bedrag inclusief vakantiegeld. :P Vind het ook een wat aparte regeling. Waarom zou vakantiegeld 'los/extra' moeten zijn? :?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:55

Speedmaster

Make my day...

Krisp schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:51:
Ik krijg het maandelijks, of eigenlijk niet: mijn salarisgesprekken gingen over het bedrag inclusief vakantiegeld. :P Vind het ook een wat aparte regeling. Waarom zou vakantiegeld 'los/extra' moeten zijn? :?
Als jij dus voor je zelf dit vantevoren verkeerd uitgerekend hebt, heeft jouw werkgever hier alleen maar voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
Ik krijg het altijd in Mei, ik kan zelf prima mijn budget beheren maar het voelt leuker om opeens alles in 1 keer te krijgen. Als de belastingteruggave dan ook eindelijk binnen zou komen, dan is het toch een beetje een kerstochtend gevoel zeg maar. (vreemd, ik weet het).

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Speedmaster schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:56:
[...]

Als jij dus voor je zelf dit vantevoren verkeerd uitgerekend hebt, heeft jouw werkgever hier alleen maar voordeel mee.
Natuurlijk heb ik dit uitgerekend, en dan is mijn salaris nog steeds prima. Ik snap alleen niet waarom deze regeling er is. Waarom rekenen mensen niet gewoon met salaris inclusief vakantiegeld? Het geeft iig eerlijk aan wat je daadwerkelijk krijgt, in plaats van een berekening.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik krijg het altijd gewoon in mei, zoals de meeste mensen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik krijg het bij mijn huidige werkgever altijd bij het salaris van april. Bij vorige werkgevers kreeg ik het vaak in juni. Eigenlijk is het mij om het even...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik hoor bij het mei-groepje. Vind het fijner dat het in 1x betaald wordt, geen geld per maand apart houden, maar nu gewoon 1x het geld en deze week gaat het ook weer weg richting 'betaling vakantie'. Als het in juni betaald zou worden, zou mij dat niet veel uitmaken.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 15:03

Res-q

Redder in nood?

Ik krijg het bij mijn huidige werkgever elke maand uitbetaald. In het verleden kreeg ik het elk jaar in mei. Het maakt mij op zich niet zo veel uit, ik boek het nu elke maand over naar de spaarrekening.
Mijn vrouw krijgt het wel met het salaris van mei uitbetaald. Ook dit wordt dan meteen naar de spaarrekening overgemaakt. De belastingteruggave wordt ook binnenkort gestort, dus dat wordt wel een leuke injectie op deze manier :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Ik krijg het in periode 5, salaris van week 16 - 20 + vakantiegeld, uitbetaald op vrijdag in week 21.
(13 periodes per jaar, en afgelopen vrijdag was het dus binnen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Karloe schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:33:
Ik krijg het in periode 5, salaris van week 16 - 20 + vakantiegeld, uitbetaald op vrijdag in week 21.
(13 periodes per jaar, en afgelopen vrijdag was het dus binnen :P )
Ik heb een maandloon en geen 4-weken loon, maar ook ik had het afgelopen vrijdag.
Ik zou het niet erg vinden om die 8% er iedere maand bij te krijgen, maar op deze manier heb ik wel het kerstochtendgevoel in mei waar Nightquest77 het over heeft. :)

Nu dat kerstgevoel in juni nog :)

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:01

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Vakantiegeld?
Heb ik niet O-)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het morgen uitgekeerd en het grappige vind ik dan, ik ben al op vakantie geweest dus het geld mag direct naar de spaarrekening.

En wat ik ook grappig vind, andere zitten echt op dit geld te wachten omdat ze het nodig hebben, maar voor mij is het eigenlijk alleen maar een verhoging van mijn vermogen, als ik dan mijn gewone loon erbij tel en de belasting teruggave en rente uitkering van een deposito dan is het toch een behoorlijk bedrag wat ik in Mei krijg meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

*knip op de man gespeelde reactie*

[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 28-05-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Alarmnummer schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:24:
Is zo gegroeid in Nederland. Net als de 13e maand.Voordelig voor de werkgever, kunnen ze een poosje sparen want het blijft natuurlijk een normale loonsverhoging die laat wordt uitbetaald.

In veel landen praten ze altijd over een jaarsalaris als ze het over een salaris hebben. Daar staat in een vacature niet wat je per maand kunt verdienen, maar per jaar. Eigenlijk een stuk logischer maar omdat veel mensen (waaronder ik) het toch wel prettig vinden zo'n extra maand per jaar laten we het lekker zo.

Zelf in mei ontvangen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Hier krijgen we het met periode 4, je ontvangt het in mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-10 13:14
Ook ik krijg mijn vakantiegeld vandaag, maar ook mijn belastingteruggaaf is binnen. Dit soort weken zijn altijd een flinke boost voor mijn spaartegoeden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Altijd_Lastig schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:57:
[...]

Is zo gegroeid in Nederland. Net als de 13e maand.Voordelig voor de werkgever, kunnen ze een poosje sparen want het blijft natuurlijk een normale loonsverhoging die laat wordt uitbetaald.
Voor werkgevers is het lang niet altijd voordelig. Een werkgever moet in die maanden enorm veel liquiditeit hebben. En liquiditeit is wat anders dan boekhoudkundig reserveren. Als je bijvoorbeeld een bedrijf hebt wat pas achteraf kan factureren (en dus nog later betaald krijgt) kan je in sommige maanden een groot werkkapitaal nodig hebben. Bijvoorbeeld in januari als de loonbelasting over het salaris van december en de dertiende maand betaald moet worden en de omzetbelasting over december (of het laatste kwartaal).
Het kan dan best krap zijn voor een bedrijf desondanks er gewoon winst wordt gemaakt. Voor een aantal bedrijven is het maandelijks uitbetalen veel voordeliger, want minder fluctuaties in de liquiditeitspostie.

Het gaat om het verschil inkomsten en uitgaven en omzet en kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:22
Laatste dag van mei is wat ik begrijp van collega's. Het komt niet met het reguliere salaris mee.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:09
Ik krijg het bij m'n salaris in juni.

[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 28-05-2013 21:44 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier ook in mei, staat al weer op de spaarrekening. Vakantie naar Curacao (nog 5 dagen!!) was toch al betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:09
Bij mij gaat het ook regelrecht naar m'n spaarrekening. In februari al op vakantie geweest naar New York, en ga een huis kopen dus heb het geld hard genoeg nodig. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29
Geen vakantiegeld voor mij dit jaar.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 15:19

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik krijg per maand 12 procent extra in een soort spaarpotje, daar zit dus ook die 8 procent vakantiegeld in. Ik kan dit deels sparen, deels uit laten betalen, net wat ik wil. Ik laat een mei dan nu wel een deel extra uit betalen, dat is samen met de belastingteruggave, het vakantiegeld en de winstuitkering van mijn vriendin toch wel een leuk extraatje (die meestal in zijn geheel naar de spaarrekening gaat).

In december krijg ik de rest vanzelf uit betaald, dus dan hebben we weer zo'n extraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:52

Prx

Krijg het, net als collega Tsurany, elk jaar in April uitgekeerd. Persoonlijk ben ik echter een voorstander van de maandelijkse uitkering. Dat is helaas bij ons niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Niet, maar ik werk ook niet meer in Nederland.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjallingv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-03-2020
Helft in mei en de andere helft november/december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Met het salaris van mei, en in April zijn de uitkeringen van de bonussen :-)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hier wordt het met het salaris van april uitgekeerd. Lekker op tijd :)
Persoonlijk heb ik het liever jaarlijks dan maandelijks.
De eerste vier maanden van het jaar zijn altijd leuk hier: 13e maand in januari, eventuele bonus in maart en vakantiegeld in april.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 11:13
Hier krijgen we het in Juni, ik moet nog even wachten dus.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik krijg het met het salaris van mei. Samen met de belastingteruggave is dat dus een lekker vette maand. :Y)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik krijg het in april, in mei krijg ik namelijk één deel van de bonus (in december het andere deel). Twee dikke maanden na elkaar dus :)

Home Assistant configuratie

Pagina: 1