Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Moet eerlijk zeggen dat het mij niet zo heel veel uitmaakt eigenlijk. Een eenmalige uitkering eens per jaar lijkt me wel wat, aangezien ik het dan inderdaad zeer waarschijnlijk voor m'n vakantie aan zal wenden. Maar elke maand iets meer salaris is toch ook wel fijn.
Daarnaast spaar ik m'n vakantie-uren op en laat ik die de maand voordat ik op vakantie ga uit betalen. Dat gebruik ik dan als zakgeld op m'n vakantie
Enige bijzondere is volgens mij dat dit dan het vakantiegeld van dit jaar is. Dus als ik nu weg zou gaan, zou ik het e.e.a. terug moeten betalen.
En ik hou van eenmalige uitkeringen, want dan geef ik het minder makkelijk uit.
Mijn HRA krijg ik ook 1 keer per jaar, net zoals mijn vakantiegeld en 13e maand. 3 keer per jaar komt er dus een leuk bedrag binnen
[ Voor 38% gewijzigd door Lethalis op 27-05-2013 10:08 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Ja, althans, dan zal het in april en eerdere maanden ook onder de cumulatieven staanDeveon schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:07:
Ik krijg het met het salaris van juni, alleen op mijn salarisstrook van mei staat het al onder cumulatief. Is dit normaal?
Dat ligt eraan wanneer jou bedrijf het financiële boekjaar sluit.... Amerikaanse bedrijven willen dat op 31 Januari doen ipv 31 December (wat meeste nederlandse bedrijven doen) waardoor ze het een maand later mogen uitkeren.Deveon schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:07:
Ik krijg het met het salaris van juni, alleen op mijn salarisstrook van mei staat het al onder cumulatief. Is dit normaal?
EDIT: Wettelijk moet het in Juni uitbetaald worden in Nederland.
Ja omdat je het elke maand opbouwtDeveon schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:07:
[ Voor 4% gewijzigd door Quadradial op 27-05-2013 10:14 ]
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Juist niet, Het volledige bedrag is er in mei bijgekomen en in april stond het nog onder "vakantiegeld".Reinier schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:10:
[...]
Ja, althans, dan zal het in april en eerdere maanden ook onder de cumulatieven staan
Bij een vorige werkgever kreeg ik vakantiegeld in mei en winstdeling/13e maand in juni. Ook wel grappig om je bankrekening zo kort achter elkaar flinke sprongen te zien maken, maar maandelijks gewoon all-in uitbetaald krijgen is ook wel prettig.
Toch vinden veel mensen het wel fijn omdat het voor hun een stuk makkelijker is met budget management. Heb zo geen bron bij de hand maar wel eens een onderzoek gelezen waarbij bleek dat bij een grote groep de voorkeur werd gegeven aan jaarlijks uitkeren.Alarmnummer schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:24:
Ik krijg mijn vakantiegeld al jaren uitgekeerd als onderdeel van mijn maandelijks salaris. Het is imho een beetje belerend om voor mensen te bepalen wanneer ze hun geld krijgen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Voordeel is dat ik de rente trek en niet mijn werkgever. Verder maakt het niet zoveel uit...
Ja, met die gigantisch hoge rentestand van tegenwoordig is dat wel belangrijkFreakNL schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:23:
Voordeel is dat ik de rente trek en niet mijn werkgever. Verder maakt het niet zoveel uit...
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Als jij dus voor je zelf dit vantevoren verkeerd uitgerekend hebt, heeft jouw werkgever hier alleen maar voordeel mee.Krisp schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:51:
Ik krijg het maandelijks, of eigenlijk niet: mijn salarisgesprekken gingen over het bedrag inclusief vakantiegeld.Vind het ook een wat aparte regeling. Waarom zou vakantiegeld 'los/extra' moeten zijn?
LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam
Natuurlijk heb ik dit uitgerekend, en dan is mijn salaris nog steeds prima. Ik snap alleen niet waarom deze regeling er is. Waarom rekenen mensen niet gewoon met salaris inclusief vakantiegeld? Het geeft iig eerlijk aan wat je daadwerkelijk krijgt, in plaats van een berekening.Speedmaster schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:56:
[...]
Als jij dus voor je zelf dit vantevoren verkeerd uitgerekend hebt, heeft jouw werkgever hier alleen maar voordeel mee.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Virussen? Scan ze hier!
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Mijn vrouw krijgt het wel met het salaris van mei uitbetaald. Ook dit wordt dan meteen naar de spaarrekening overgemaakt. De belastingteruggave wordt ook binnenkort gestort, dus dat wordt wel een leuke injectie op deze manier
en zo is het voorspeld!
(13 periodes per jaar, en afgelopen vrijdag was het dus binnen
Ik heb een maandloon en geen 4-weken loon, maar ook ik had het afgelopen vrijdag.Karloe schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:33:
Ik krijg het in periode 5, salaris van week 16 - 20 + vakantiegeld, uitbetaald op vrijdag in week 21.
(13 periodes per jaar, en afgelopen vrijdag was het dus binnen)
Ik zou het niet erg vinden om die 8% er iedere maand bij te krijgen, maar op deze manier heb ik wel het kerstochtendgevoel in mei waar Nightquest77 het over heeft.
Nu dat kerstgevoel in juni nog
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Heb ik niet

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
En wat ik ook grappig vind, andere zitten echt op dit geld te wachten omdat ze het nodig hebben, maar voor mij is het eigenlijk alleen maar een verhoging van mijn vermogen, als ik dan mijn gewone loon erbij tel en de belasting teruggave en rente uitkering van een deposito dan is het toch een behoorlijk bedrag wat ik in Mei krijg meestal.
[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 28-05-2013 20:27 ]
Is zo gegroeid in Nederland. Net als de 13e maand.Voordelig voor de werkgever, kunnen ze een poosje sparen want het blijft natuurlijk een normale loonsverhoging die laat wordt uitbetaald.Alarmnummer schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:24:
Ik krijg mijn vakantiegeld al jaren uitgekeerd als onderdeel van mijn maandelijks salaris. Het is imho een beetje belerend om voor mensen te bepalen wanneer ze hun geld krijgen.
In veel landen praten ze altijd over een jaarsalaris als ze het over een salaris hebben. Daar staat in een vacature niet wat je per maand kunt verdienen, maar per jaar. Eigenlijk een stuk logischer maar omdat veel mensen (waaronder ik) het toch wel prettig vinden zo'n extra maand per jaar laten we het lekker zo.
Zelf in mei ontvangen trouwens.
Voor werkgevers is het lang niet altijd voordelig. Een werkgever moet in die maanden enorm veel liquiditeit hebben. En liquiditeit is wat anders dan boekhoudkundig reserveren. Als je bijvoorbeeld een bedrijf hebt wat pas achteraf kan factureren (en dus nog later betaald krijgt) kan je in sommige maanden een groot werkkapitaal nodig hebben. Bijvoorbeeld in januari als de loonbelasting over het salaris van december en de dertiende maand betaald moet worden en de omzetbelasting over december (of het laatste kwartaal).Altijd_Lastig schreef op maandag 27 mei 2013 @ 19:57:
[...]
Is zo gegroeid in Nederland. Net als de 13e maand.Voordelig voor de werkgever, kunnen ze een poosje sparen want het blijft natuurlijk een normale loonsverhoging die laat wordt uitbetaald.
Het kan dan best krap zijn voor een bedrijf desondanks er gewoon winst wordt gemaakt. Voor een aantal bedrijven is het maandelijks uitbetalen veel voordeliger, want minder fluctuaties in de liquiditeitspostie.
Het gaat om het verschil inkomsten en uitgaven en omzet en kosten.
Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n
[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 28-05-2013 21:44 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
In december krijg ik de rest vanzelf uit betaald, dus dan hebben we weer zo'n extraatje.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Persoonlijk heb ik het liever jaarlijks dan maandelijks.
De eerste vier maanden van het jaar zijn altijd leuk hier: 13e maand in januari, eventuele bonus in maart en vakantiegeld in april.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.