Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,
ik heb een redelijke tijd terug een nieuwe pc in elkaar gezet en ik ben daarna eigenlijk niet echt meer bezig geweest met de componenten die nu uit zijn gekomen, ofwel ik ben er een beetje uit. Toch wil ik mijn pc upgraden omdat ik het idee heb dat deze redelijk veroudert raakt.
het systeem ziet er al volgt uit:

Antec sonata III 500 kast
gigabyte ma785GM-US2H moederboard
AMD phenom II x4 955 3,2 GHz processor
ATI Radeon HD 5700 grafische kaart
4 gig ram (waarvan weet ik ff niet meer)
Samsung HD103SJ SATA 1TB Harde schijf
Mn koeling weet ik sws ff niet meer.. kleine ventilator :$
Windows 7 Home premium 64 bit besturingssysteem

als ik nog wat vergeet vergeet vraag maar.. maar wat kan ik hier aan verbeteren? of moet ik gewoon investeren in ff een zeer goede koeling etc en dan overclocken?

mijn voorkeur gaat overigens uit naar ATI en AMD

dus water koeling erin wat meer ram en overclocken? en een betere videokaart misschien? want ik hoef niet een compleet nieuw systeem ik moet alleen ff weten of mijn moederboard ook nog wel die nieuwe componenten kan hebben zeg maar.. want niet alles past op elkaar toch?

dan hou ik ook nog geld over voor een goed beelscherm :p raad je daar nog wat aan? wat dan binnen mijn budget valt?

zijn en beeldschermen met 3 hdmi ingangen? of moet ik dan naar een tv gaan kijken?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 10:14 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07
Ik heb zelf de HD5770 Vapor-x op een i7 3770k (is de hoogste nog redelijk geprijste CPU) en dat draait alles op max op acceptabele snelheid (die is via de console wel overclockt, maar toch).

Wat doe je met je pc? Wat is je budget? etc etc.

Een i7 is overkill overigens als je niet diehard FullHD films bewerkt.
Een i5 mocht het nodig zijn te upgraden is voor een gamepc meer dan genoeg.

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 27-05-2013 09:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk een budget van rond de 600 euro. gamen en daarnaast ook nog wat fotobewerking

Verwijderd

Topicstarter
geen amd processor?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07
Voor dat geld kun je een prima Game pc op basis van een Intel bouwen.
Deze is nu eenmaal sneller.
Heb dit pas voor mijn broer ook gedaan.
Ik heb alleen even geen idee of de CPU op dit moment van jou een bottleneck is.

ps, je kunt je berichtje editten door op wijzigen te klikken rechts bovenaan je bericht. Scheelt weer.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:01

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

AMD 8350 / 8320 8gb geheugen asrock extreme 3 ongeveer 300.- heb je nog 300 over voor videokaart.

Koop er een 7950 en je ben voorlopig onder de pannen...

Je zal wel nieuwe voeding nodig hebben maar omdat je hem er niet bij geschreven hebt doe ik het ook niet.

Zou gewoon ff sparen voor deze setup, cpu koeler koop je er maandje later bij.

Heb zelf de 8150 met 7950 en nog nooit problemen gehad met games, ok fps kan wel wat hoger maar bf3 draait als een zonnetje en vmware draai ik zo 10 vm's mee al staat die ssd er niet in ;)

Verwijderd

Topicstarter
voeding zit in de kast.. 500 watt geloof ik

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:01

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

je moet die upgraden. naar 650.

Heb zelf asus 7950 weet ook niet wat andere merken doen dus ga ik ze ook niet aanraden maar je kan een goedkopere nemen dan de asus en er een voeding bij kopen. Maandje erna een ssd erbij

Verwijderd

Topicstarter
laat maar :p hoe duur moet een goede voeding zijn? of maakt dat niet uit?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is trouwens de bedoeling dat hij in eerste instantie weer ff super snel word.. grafische kaart is eerst nog wel ff acceptabel denk ik.. hoef niet perse alles op ultra high te spelen.. ik ga volgend jaar uit huis en dit zou het alternatief zijn op een laptop van 1000 euro.. en dan koop ik er nog ff een mooi tablet bij ;) maar hij moet dus echt in eerste instantie sneller worden en ik zet er sws wat ram bij.. dus als de grafische kaart nog niet super gedateerd is dan koop ik liever een goed beeldscherm want dat heb ik ook nog niet :P

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-11 23:19
Je CPU kan nog wel even mee. De voeding is een redelijke goede 500W, dus als je een niet al te veel verbruikende nieuwe videokaart koopt dan kun je de voeding wel hergebruiken.
Nieuw RAM zou ik eerst niet doen, je zit nog met DDR2 en daar nieuw RAM van kopen is erg duur. In plaats daarvan zou ik er een SSD in zetten, daarmee gaat je algemene snelheidservaring van de PC enorm omhoog. Goede en betrouwbare SSD: pricewatch: Crucial 2.5" M500 120GB
Eventueel kun je dan later nog verder upgraden, bijvoorbeeld een nieuwe videokaart, en/of een nieuw moederbord met DDR3. Mocht je dan gelijk niet veel willen investeren dan kun je ook nog je huidige Phenom meenemen, en er later een FX8350 in zetten. Je kunt dan ook gelijk voor 8 of 16GB geheugen gaan.
Ik weet niet wat je voorkeuren voor beeldschermen zijn, maar IPS schermen zijn de beste keuze qua kleurweergave en kijkhoeken. Dell heeft de U2312HM (1080p) en de U2412M (1200p), dat zijn beide erg goede allround schermen.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
dankjewel! ik had zelf bedacht om een kleine full hd televisie te kopen omdat hier 3 hdmi ingangen in kunnen zitten en dan kan ik dus ook meteen de tv en mn xbox er op aansluiten aangezien ik op kamers ga
.. of is dat een beetje een gekke gedachte?

en kan er er nog gewoon nog 4 gig ddr2 bijzetten? volgens mij trekt mijn moederboard ddr3 niet..

en die 120 gig is een beetje weinig.. dus dan alleen windows erop installeren ofzo?

als jij zegt dat in eerste instantie ssd genoeg is.. dan neem ik nu gewoon de 512 gig toch? past in mn budget.. en dan sloop ik mn 1tb hdd eruit..

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 11:50 ]

• MartijnLoarne
Dat zou kunnen inderdaad. Maar meestal zijn zulke schermen er niet echt op gemaakt om er dichtbij te zitten, dan is een monitor toch beter, en meestal zijn monitoren ook goedkoper. Zulke TV's hebben dan wel mooi veel aansluitingen.
Je kunt er 4GB DDR2 bij zetten, zodat je 8GB krijgt, maar DDR2 geheugen is behoorlijk duur. Zou daar wel even over nadenken. Je kunt ook gewoon je moederbord en 4GB DDR2 nu verkopen, en een AM3+ bord en 8 of 16GB DDR3 weer kopen. Je huidige Phenom past daar ook gewoon op, en je kunt er later altijd nog een FX8350 op zetten.
Wat betreft de SSD: je kunt ook een 250GB versie nemen. De meeste mensen hebben voor Windows en de programma's genoeg aan 128GB, en dan passen er meestal ook nog 2 of 3 games op. Als je je helemaal geen zorgen wilt maken of de SSD te klein is, dan raad ik je de 250GB aan. Die heeft ook een hogere schrijfsnelheid (zul je in de praktijk niet echt merken, maar toch).

Verwijderd

Topicstarter
en dan die 1 tb erin laten zitten voor films en muziek enzo?

denk je dat ik die bende verkocht krijg? zo ja, is het dan niet eerst nog ff goed genoeg voor wat gaming en wat fotobewerking?

en weet jij zo een monitor waar 3xhdmi op zit?

http://tweakers.net/pricewatch/313330/asus-mx279h-zwart.html
is dit wat?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 12:09 ]

• MartijnLoarne
Ja, je bestaande HDD kun je gewoon gebruiken voor opslag van documenten, films, muziek, afbeeldingen etc. Je geheugen raak je denk ik wel kwijt, moederbord misschien wat minder snel maar je kunt het altijd proberen. Is wel tientjeswerk wat je daarvoor vangt hoor, maar altijd beter dan niks en als het ligt te verstoffen heb je er ook niet wat aan.
Monitoren met 3x HDMI heb je volgens mij niet, de duurdere monitoren hebben wel DVI, DisplayPort en HDMI. Meestal zijn dat ook grotere monitoren. Hier een lijst van IPS monitoren die bovengenoemde ingangen hebben.
Welke daarvan de beste is weet ik niet, stel voor jezelf even een budget vast, en al je eisen, en lees reviews van de schermen die je goed lijken. Houd er wel rekening mee dat als je hoger gaat dan 1080p dat je huidige videokaart het dan wel erg moeilijk gaat krijgen in games.
Die genoemde Asus zou wat kunnen zijn, maar is wel karig qua aansluitingen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wel 2 keer hdmi en dan gewoon in 1 een splitter duwen en klaar is kees :p
Pagina: 1