Hallo allen,
ik heb een redelijke tijd terug een nieuwe pc in elkaar gezet en ik ben daarna eigenlijk niet echt meer bezig geweest met de componenten die nu uit zijn gekomen, ofwel ik ben er een beetje uit. Toch wil ik mijn pc upgraden omdat ik het idee heb dat deze redelijk veroudert raakt.
het systeem ziet er al volgt uit:
Antec sonata III 500 kast
gigabyte ma785GM-US2H moederboard
AMD phenom II x4 955 3,2 GHz processor
ATI Radeon HD 5700 grafische kaart
4 gig ram (waarvan weet ik ff niet meer)
Samsung HD103SJ SATA 1TB Harde schijf
Mn koeling weet ik sws ff niet meer.. kleine ventilator
Windows 7 Home premium 64 bit besturingssysteem
als ik nog wat vergeet vergeet vraag maar.. maar wat kan ik hier aan verbeteren? of moet ik gewoon investeren in ff een zeer goede koeling etc en dan overclocken?
mijn voorkeur gaat overigens uit naar ATI en AMD
dus water koeling erin wat meer ram en overclocken? en een betere videokaart misschien? want ik hoef niet een compleet nieuw systeem ik moet alleen ff weten of mijn moederboard ook nog wel die nieuwe componenten kan hebben zeg maar.. want niet alles past op elkaar toch?
dan hou ik ook nog geld over voor een goed beelscherm
raad je daar nog wat aan? wat dan binnen mijn budget valt?
zijn en beeldschermen met 3 hdmi ingangen? of moet ik dan naar een tv gaan kijken?
ik heb een redelijke tijd terug een nieuwe pc in elkaar gezet en ik ben daarna eigenlijk niet echt meer bezig geweest met de componenten die nu uit zijn gekomen, ofwel ik ben er een beetje uit. Toch wil ik mijn pc upgraden omdat ik het idee heb dat deze redelijk veroudert raakt.
het systeem ziet er al volgt uit:
Antec sonata III 500 kast
gigabyte ma785GM-US2H moederboard
AMD phenom II x4 955 3,2 GHz processor
ATI Radeon HD 5700 grafische kaart
4 gig ram (waarvan weet ik ff niet meer)
Samsung HD103SJ SATA 1TB Harde schijf
Mn koeling weet ik sws ff niet meer.. kleine ventilator
Windows 7 Home premium 64 bit besturingssysteem
als ik nog wat vergeet vergeet vraag maar.. maar wat kan ik hier aan verbeteren? of moet ik gewoon investeren in ff een zeer goede koeling etc en dan overclocken?
mijn voorkeur gaat overigens uit naar ATI en AMD
dus water koeling erin wat meer ram en overclocken? en een betere videokaart misschien? want ik hoef niet een compleet nieuw systeem ik moet alleen ff weten of mijn moederboard ook nog wel die nieuwe componenten kan hebben zeg maar.. want niet alles past op elkaar toch?
dan hou ik ook nog geld over voor een goed beelscherm
zijn en beeldschermen met 3 hdmi ingangen? of moet ik dan naar een tv gaan kijken?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 10:14 ]