Torpig (a.k.a. Sinowal) is een hele nare trojan. Deze plant zichzelf ook in je MBR waardoor na een format van je harde schijf het trojan ook weer terug kan komen. Maar weinig AV pakketten kunnen tegen deze trojan op. Tropig probeert daarnaast ook andere machines in het netwerk te infecteren. Ik hoop dat je op alle machines (workstation en server) een AV oplossing hebt.
Poort 25 is mail en de trojan communiceert daar niet over. (Althans niet normaal voor zover ik weet.) Je kan de suggestie volgen die hierboven staat maar dan 's nachts poort 80 en 443 dichtgooien en kijken welke machines nog iets wilden doen hiermee. Ik vrees echter dat je dan nog met een substantiële lijst eindigd gezien dat dit de default internet poorten zijn.
Welk AV pakket heb je draaien? Controleer of je AV boer een oplossing heeft voor Torpig/Sinowal. Dan kan je eventueel je AV oplossing overal laten scannen en hopelijk het probleem oplossen. Je kan eventueel ook nog kijken naar iets als TDSS killer van Kaspersky of Hitman Pro. Beiden kunnen Torpig/Sinowal verwijderen. Je zal dan alleen helaas handmatig elke machine af moeten lopen. TDSS killer is gratis, Hitman Pro is eenmalig te gebruiken als je wilt desinfecteren. Voordeel is wel dat beiden ook werken op Windows Server. Dus je kan eventueel ook je servers nalopen ermee.
Workstations kan je eventueel opnieuw installeren gewoon, maar je moet dan wel weten dat je de schijf goed formatteerd dat ook de MBR weg is.