Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:17
http://www.action.nl/prod...iewid/9/favoritelistid/45

Bij Action wordt deze week bovenstaand navigatiesysteem aangeboden voor slechts € 39,95.

De informatie daarbij is nogal summier, om het maar voorzichtig te zeggen:
"4,3 inch touchscreen
kaarten van heel Europa
gratis updates
incl. toebehoren"

Herkent iemand dit apparaat?

Afbeeldingslocatie: http://www.action.nl/upload/thumbs/7/8/1/781-342-342-fit.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:21

Standeman

Prutser 1e klasse

Het is een systeem van cartrek, een merk welke niet al te beste reviews krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door Standeman op 29-05-2013 07:21 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
Bedankt voor je reactie. Ik laat hem maar aan mij voorbijgaan. Voor dat geld kan het natuurlijk ook niet iets bijzonders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-04-2023
Heb hem toch gekocht om mee te hobbyen. Heeft veel mogelijkheden, zoals het opnemen van de route. De bediening is wel wat knullig, zo is de terugknop op het scherm zo klein dat je hem nauwelijks kan bedienen (zit in de hoek). Een volledig computergegenereerde damesstem wijst je wat lijzig de route..De leverancier belooft dat er binnen enkele maanden een update-applicatie beschikbaar zal worden gemaakt maar de website is zelf nog in ontwikkeling.: http://www.road-navigator.com

Het is me al gelukt de kaart van Nederland te updaten., hiervoor moet je de setup utility van Mapfactor installeren op de PC (of Android) . Dan kun je kiezen welke kaarten je wil hebben en deze vervolgens naar de Roadnavigator kopieren. Dit is echter niet de juiste methode. De navigator start niet meer op als ik meerdere kaarten update. Dus heb ik alles weer teruggezet. Edit: de meeste kaarten gaan wel goed, maar mischien zitten er een paar corrupte tussen.

Wat meer gegevens:

GPS Chipset MSB2
CPU MStar MSB2521/ARM9 500Mhz
Display 480x272 resistief
128 Mb Ram DDR2

Opslag:intern 4Gb + slot voor micro-SD card 16Gb

Nav Software; Mapfactor12 Openstreetmaps

500 mAh Lion batterij

Headphone 3.5mm mini jack

1 mini USB aansluiting voor lader en PC

Al met al wel grappig voor het geld.

[ Voor 45% gewijzigd door Ard Vark op 09-06-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Heb hem ook gehaald om er een beetje mee te spelen.
Terugknop is inderdaad klein en met mijn vingers zit ik dan ook meestal eerst 12 x ergens anders op te drukken.
Nadeel ook is dat je geen straatnummer op kan geven, je wordt dus naar het midden van een straat geleid en verder zoek je het zelf maar uit.

Voordeel is dat hij wel snel verbinding heeft met de satelieten.
Het is geen geld om mee te spelen maar verder gaat ie gewoon terug.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

chucky666 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 04:49:

Nadeel ook is dat je geen straatnummer op kan geven, je wordt dus naar het midden van een straat geleid en verder zoek je het zelf maar uit.
Huisnummers bedoel je neem ik aan?
Is er geen mogelijkheid om een huisnummers in te geven bij het zoeken of vindt hij gewoon geen huisnummers? Want de meeste huizen in Openstreetmap hebben geen huisnummers. Er zijn wel gebieden met huisnummers, maar dat is goed zoeken.

Je kunt ze altijd zelf toevoegen op www.openstreetmap.org.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Er is geen optie om het te kiezen.
Alleen land dan stad dan straat.
Van het weekend ook maar eens zoeken hoe je flitsers toevoegt want die staan er ook niet op.
En anders gaat ie gewoon terug en koop ik een tomtom als me vakantie geld er is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als ik in de FAQ van road-navigator kijk zou het mogelijk moeten zijn:
Ik kan het huisnummer in de straat waar ik heen wil, niet selecteren.
Huisnummers zijn niet voor alle straten in de MapFactor-kaarten beschikbaar. Als een huisnummer nog niet beschikbaar is, kunt u naar een kruispunt met een andere straat navigeren of de optie "overal" op de straat selecteren.
Misschien dat je de optie niet krijgt als er geen huisnummers zijn. Probeer het eens op een plek waar wel huisnummers zijn, bijvoorbeeld Cornelis Sminklaan in Amersfoort.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Heb ergens een korte review gelezen van dit ding, de RN 99. Conclusie: Het doet wat het moet doen en voor het geld heb je sowieso geen miskoop. Interface is slecht vertaald en de stem is niet zo prettig. Onbekend merk en ondersteuning lijkt niet optimaal, maar zoalsgezegd, voor 40 euro...

En het klopt dat huisnummers meestal niet werken, die doen het maar heel sporadisch (Lees: op enkele plekken)

[ Voor 16% gewijzigd door thefal op 29-05-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiesD
Bij chinese websites kun je ook navigatiesystemen bestellen. Met Nederlands als menutaal en kaarten van Europa. Voor $ 54 incl. verzendkosten (ca. € 48). Ziet er niet slecht uit. Laatst heb ik een dashcam gekocht bij Everbuying voor $22,88. Bij Conrad te koop voor € 89,-
Vergelijk: http://www.conrad.nl/ce/n...raktica-Dashcam-CDV-10-HD
Met: http://www.everbuying.com/product47926.html
Het duurt alleen een week of drie voor je hem in huis hebt. Maar ja, Conrad is ook niet een van de snelste verzenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
Goed nieuws voor mensen die de terugtoets op het scherm te klein vinden, dit kan makkelijk worden veranderd in de applicatie settings, uiterlijk.
Ik vind alleen de kaartkleuren nog vreemd, weinig contrast en bijna het hele land is blauw. Ben benieuwd of daar nog wat aan te doen is. (edit: al gevonden, de earth_osm.mca kaart had ik er niet op) En of de applicatie zonder meer te updaten is via de mapfactor update utility of dat daar door de fabrikant restricties zijn opgelegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Ard Vark op 08-06-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Herinner ik me niet goed dat je alle navi-systemen met windows CE te kraken zijn (er was destijds een applicatietje voor, jaar of 2-3 geleden) zodat je weer gewoon in windows CE komt? Dat was tof, ik had toen ook zo'n cheapass-navi systeem met de nieuwste tomtom erop. Het uitzoeken waard denk ik, voor de eigenaars. Het was allemaal erg simpel toen ik dat deed met een guide van google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
Ik kan op het hele internet maar weinig vinden over windows CE, zelfs bij MS is de informatie summier. Op het apparaat is ook geen windows map, ik heb het idee dat het vast zit ingebakken, en dat je de appicaties gewoon er op kunt kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ard Vark schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 13:09:
Goed nieuws voor mensen die de terugtoets op het scherm te klein vinden, dit kan makkelijk worden veranderd in de applicatie settings, uiterlijk.
Ik vind alleen de kaartkleuren nog vreemd, weinig contrast en bijna het hele land is blauw. Ben benieuwd of daar nog wat aan te doen is. (edit: al gevonden, de earth_osm.mca kaart had ik er niet op) En of de applicatie zonder meer te updaten is via de mapfactor update utility of dat daar door de fabrikant restricties zijn opgelegd.
Waar kan ik dan precies vinden waar ik het pijltje terug groter kan zetten,setting,uiterlijk en dan ?
En die mca kan je er gewoon bijzetten ?
En heb je dan de map uiterlijk als in de gebruiksaanwijzing, want met dat donker zwart zag het er beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
Menu=>Instellingen=> applicatie=>uiterlijk=>lettergroote=>grote menu letters

Die earth_osm.mca hoort er wel in, als hij er niet in zat kun je hem bij mapfactor downloaden. Dat bestand schijnt belangrijk te zijn voor kustlijnen en omdat anders veel land er als water uitziet.

Ik heb ook al flitslocaties er in via mapfactor, De bestanden cameraspeed en cameralight gewoon in de data-map kopieeren tussen de andere kaarten. Waarschijnlijk moet je het eerst actief maken bij Menu=>Instellingen=>kaarten=>selecteer regio's=> all imports en zorgen dat het bij instellingen=>camerawaarschuwingen is geselecteerd..Het werkt ook nog!

Het uitelijk van het menu heb ik nu op bright staan, ik weet niet meer hoe het oorspronkelijk was.

Er is sinds een paar dagen een nieuwe update van de kaart van Nederland.
Tip: er is ook een windows versie te downloaden bij mapfactor. Dat is makkelijk om vertrouwd te raken met de interface gewoon achter de PC, dat werkt ook nog wat sneller en ziet er hetzelfde uit.

[ Voor 42% gewijzigd door Ard Vark op 09-06-2013 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Thanks daar ga ik dan morgen eens mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:28

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Is het de moeite waard om deze aan te schaffen?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
Voor de geek zeker een leuk kastje, maar niet voor tante truus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Google is je vriend en je vindt een hoop om er een leuke tweak navigatie van te maken ;) . Denk dat ik het wel ga aanschaffen met al die info die ik er van vond. Ook leuk voor Tante Truus dan. :P

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ard Vark
Elke keer als ik de van Mapfactor gedownloade kaart van Denemarken in het apparaat laadt wil de applicatie niet meer starten. De oude kaart werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mmm vreemd maar ik heb zo alleen de nederlandse en de duitse mappen geupdate en dan geeft ie geen fout.
Dus zal wel een foutje zitten in de deense map ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:18

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Als je de Navigatie start, wordt er dan net als bij oudere Cartreks een Mobilenavigator app vanaf de SD kaart gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Klopt het dat het opladen via de pc enorm lang duurt? Hij hangt er nu al een paar uur aan maar hij is nog niet vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Dat komt omdat de usb poort niet veel stroom geeft, net als met een telefoon laad dat gewoon veel langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Dat het veel langzamer laadt begrijp ik. Had hem zaterdag gehaald en legde hem aan de USB poort 5 uur lang. Tot op 1 streep na is hij niet vol.
Gisteren legde ik hem ook 5 uur aan de USB poort. Resultaat zelfde, icoon loopt wel maar tot een streep na vol als ik hem loskoppel.
Heb hem nu aan het stopcontact. Wacht wel tot het lampje groen wordt.
Iconen zijn klein dat wel. Heb ik opgelost met een styluspen van de Nintendo DS.

Edit:
Hij is vol nu, lampje is groen. Voortaan doe ik het wel via het stopcontact.

[ Voor 10% gewijzigd door Sepp14 op 02-07-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Hebben meer mensen last van dat na een haakse bocht naar links of rechts de navi vastloopt ( de kaart) de gesproken instructies blijven wel de weg volgen?
Alleen de kaart blijft vaststaan? Ben hier aan het testen in mijn buurt en heb het iedere keer. Start en eind ingevoerd en na een scherpe bocht blijft de kaart hangen 8)7
Doe ik geen bestemming invoeren blijft de kaart mooi lopen waar ik op dat moment ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 680537

Ik heb problemen met het opladen van mijn roadnavigator 300, gekocht bij ACTION :'(
Via de usb van de PC duurt het 24 uur (ook volgens de helpdesk van RN)
Mer een USB lader op het lichtnet gaat het wel snel.

Maar het beroerde is dat het apparaat in de auto, met bijgeleverde oplader voor in de auto NIET word opgeladen.
De navigator op zich werkt prima, geeft netjes route aan.
Maar na c. 40 minuten is de batterij leeg!! Op beeldscherm komt een "opdracht"om het apparaat aan te sluiten op een oplader.

Andere apparaten die ik in mijn auto aansluit worden wel opgeladen.

Op advies van de helpdesk het apparaat bij ACTION in geruild. (Doen ze zonder problemen, prima). Maar ook het nieuwe apparaat wordt in de auto niet bij-/opgeladen en stopt na 40 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687112

@Anton32:

wij hadden dit gisteren ook onderweg. heb de navigatie helemaal uitgeschakeld en daarna weer opnieuw opgestart. Onderin komt dan een tekentje te staan dat hij aan de voeding ligt (batterij met "flitsje" erdoor) en daarna ging het de hele reis van 2 uur lang goed.
het lijkt erop dat de software niet opgestart mag zijn voordat je hem aan de voeding hangt in de auto.

Succes!
wij hebben er ondertussen al veel plezier van gehad
Pagina: 1