Nu dat NVIDIA haar nieuwste videokaart in de 700-series heeft aangekondigd, lijkt het mij hoog tijd om mijn inmiddels vijf jaar oude computer maar eens te updaten. Zelf ben ik verre van een expert op het gebied van het bouwen van een PC (vandaar dat een vriend van me hem zal bouwen), maar ik heb een setup bij elkaar verzameld gebaseerd op andere suggesties op de forums, en natuurlijk de best-buy guides van Tweakers zelf.
De nieuwe PC zal hoofdzakelijk gebruikt worden om te gamen (en moet daarbij weer enkele jaartjes meegaan), maar moet tevens zo nu en dan Photoshop en eventueel Fraps ondersteunen. De prijs die ik in gedachte had was rond de €1400, en daarbij zijn er een aantal componenten die ik gebruik van mijn vorige PC (optische drive, monitoren, PC speakerset, toetsenbord, muis, muismat, solid state drive en interne harde schrijf).
Hierbij de lijst die ik momenteel heb:
Nu heb ik een aantal vragen om zeker te weten dat het allemaal werkt:
De nieuwe PC zal hoofdzakelijk gebruikt worden om te gamen (en moet daarbij weer enkele jaartjes meegaan), maar moet tevens zo nu en dan Photoshop en eventueel Fraps ondersteunen. De prijs die ik in gedachte had was rond de €1400, en daarbij zijn er een aantal componenten die ik gebruik van mijn vorige PC (optische drive, monitoren, PC speakerset, toetsenbord, muis, muismat, solid state drive en interne harde schrijf).
Hierbij de lijst die ik momenteel heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 3770K Boxed | € 292,60 | € 292,60 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 117,50 | € 117,50 |
| 1 | Asus GeForce GTX 780 3GB | € 617,10 | € 617,10 |
| 1 | Asus Xonar DX/XD | € 60,95 | € 60,95 |
| 1 | Corsair Carbide 500R Black | € 95,51 | € 95,51 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 37,30 | € 37,30 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M1A1600C9 | € 62,70 | € 62,70 |
| 1 | Corsair CX750M | € 78,99 | € 78,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.362,65 | |
Nu heb ik een aantal vragen om zeker te weten dat het allemaal werkt:
- Is de voeding van 500W voldoende? Het lijkt me wel, aangezien ik geen gebruik zal maken van SLI.
- Ik heb momenteel al tweemaal een 4GB Corsair RAM, en wil deze aanvoegen met één RAM van 8GB (zoals deze boven staat vermeld in deze lijst, dus in totaal 16GB). Zijn deze twee compatible? Het lijkt me van wel, gezien het feit dat alles identitiek is behalve de grootte, maar dit weet ik niet zeker.
- Heeft het moederbord voldoende aansluitingen om dit alles te ondersteunen (waaronder de built-in fans van de behuizing)?
- Zijn er nog overige do of dont's op deze lijst, en mogelijke alternatieven?
Mark