[Wifi] Beperkte toegang

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem met verbinden met Wifi op de laptop (Windows 7).
Ik krijg steevast wél verbinding met mijn router, maar met de melding "beperkte toegang". Als ik vervolgens Wifi een tijdje uit en weer aan zet (soms enkele malen), dan is de verbinding weer prima. Op andere apparaten heb ik wel gewoon meteen prima verbinding met internet, dus aan het modem/router kan het volgens mij niet liggen.

Heb op Google gekeken en daar komt dit probleem vaak voor, maar een eenduidige oplossing niet. Wel allerlei suggesties over restten router, verplaatsen router, etc. Maar geloof niet dat het probleem bij de router zit aangezien verbinding wel mogelijk is en op andere apparaten geen enkel probleem is. Iemand een idee?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-12 15:20

basdej

OutSystems Consultant

Welke router heb je?

Hoi.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
CIsco EPC3925 (Ziggo).

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Niemand? Heb hier nog altijd veel last van.
Vreemde is dat verbinding maken na opstarten laptop zeer lang duurt en uiteindelijk leidt tot een uitstekende verbinding met het netwerk, maar met de melding "beperkte toegang" en dan geen toegang tot internet.
Maar na paar keer herstarten Wifi (via de knop op de laptop) is er ineens binnen enkele seconden verbinding en toegang internet zonder problemen. Gebeurt standaard nadat de laptop enige tijd inactief geweest is.

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Probeer de laptop eens een statisch IP adres te geven buiten de dhcp pool, of een reservering in te stellen in de router zelf

Hoi.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
@basdej, ga ik naar kijken!
Maar even hardop nadenkend... Een IP-adres wordt door een router toch uitgegeven op het moment dat een apparaat in het netwerk opgenomen wordt? Ik krijg wel verbinding met de router - alleen niet met internet. Is er dan niet wél succesvol een IP-adres afgegeven, maar iets anders niet in orde?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kijk voor de zekerheid of er geen updates zijn van je netwerkkaart in je laptop. Of uninstall je WiFi kaart (via Apparaatbeheer) en laat Windows deze zelf opnieuw installeren. Dit heeft bij mij laatst geholpen met een bijna soort gelijk probleem.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Post eens een IPCONFIG /ALL.
De melding houdt niet per sé in dat je geen verbinding met Internet hebt, kan je bijvoorbeeld een ping op naame en/of een ping op ip adres (naar "iets" op Internet) succesvol uitvoeren?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
de ipconfig geeft "medium ontkoppeld" en de ping levert niks op... er is dus écht geen verbinding. pas na enkele keren herstarten wifi is dat er wel.
de router is gereset en de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd. geen succes!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

medium ontkoppeld betekent volgens mij dat de adapter geheel uitgeschakeld is. Zijn er echt geen updates voor je adapter?

Hoi.

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 18:04

crizyz

ne.t.weaker

Misschien iets van energiebeheer? Dat de netwerkkaart na een bepaalde tijd inactiviteit uit wordt geschakeld?

Wat staat er trouwens bij de status van de netwerkkaart als je gen internet hebt, zie je wel (andere) draadloze netwerken bijvoorbeeld als je kijkt bij beschikbare draadloze netwerken weergeven?

Als je trouwens een Atheros hebt zou je nieuwere drivers kunnen proberen. Staat me vaag iets bij dat Atheros met somige modems wel eens een issue kon hebben. Al moet ik zeggen dat mijn tijd bij UPC helpdesk (hadden toen dezelfde modem) een tijdje geleden is. Dus durf niet met zekerheid te stellen dat dat deze modem was.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
De adapter is op die momenten ingeschakeld, deze ziet het netwerk met de melding "uitstekende kwaliteit en alle vakjes gevuld. Bij verbinding maken geeft deze aan dat er verbinding is maar de melding "Beperkte toegang". Ik heb de wifi adapter weg gedaan en opnieuw laten installeren met de aanbevolen laatste drivers.

Op het werk was de verbinding met de Wifi daar weer zo in orde! Lijkt dus iets te zijn in de combinatie laptop en router. Maar vreemde is dan weer dat dit een vervangende laptop (van het werk) is wegens een defect in mijn eigen exemplaar. EN mijn eigen laptop is exact dezelfde laptop en heeft nooit problemen gegeven!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Uit mijn tijd bij de helpdesk weet ik wel dat sommige combinaties problemn kunnen geven. Modem X met netwerkkaart merk Y=problemen. Alle andere computers op zelfde netwerk, geen problem, computer bij alle andere netwerken, ook niet. Ik weet in ieder geval dat sommige Atheros kaartjes niet goed samenwerkten met een bepaald type router/modem. Handmatig andere driver installeren was dan de oplossing. Dit moest dan vaak via apparaatbeheer gaan.

Ik hoop in ieder geval voor je dat het probleem nu is opgeloste met het installeren van de laatste drivers. :)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
De laatste drivers had ik al ;) En dat had het probleem dus niet verholpen. Ben nog altijd iedere keer een minuut of vijf zoet om weer verbinding met internet te krijgen... zeer irritant!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Ik ga er toch nog een laatste reactie aan wagen. Aangezien je een driver kan installeren en een driver kan installeren (Setup.exe aanklikken, of hardwarde eigenschappen, driver, juiste bestanden aanklikken).

Waar ik het dus over heb is die laatste methode, mocht het Atheros zijn, kijk dan even op http://www.atheros.cz/atheros-wireless-drivers.php voor de laatte driverfiles.

Dat je de laatste drivers had snapte ik al (ga je ook aan in de TS). Ik probeerde ook alleen maar aan te geven dat het issue wat ik besprak eventuel op deze specifieke manier opgelost kan worden.

Wat je met deze informatie doet moet verder zelf maar weten. :P

En ja, andere optie, als het inderdaad exact dezelfde laptop met dezelfd driverfiles voor dezelfde netwerkkaart in gebruik door het OS is, zou zijn: netwerkkaart defect?

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Het is een Intel Wifi adapter.(Centrino).
Daarnaast is er de Microsoft virtuele Wifi adapter (Winodws 7). Beiden had ik al eens geheel verwijderd en de laatste drivers opnieuw geinstalleerd.

Ik ga het nog eens her installeren en kijken wat er gebeurt.
Een defect is natuurlijk ook nog een mogelijkheid...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

kazz1980 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:14:
Ik ga het nog eens her installeren en kijken wat er gebeurt.
Je zou ook nog even kunnen testen met een livecd (van een willekeurige Linux dsitributie) om hardware uit te sluiten.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1