Welke SSD kan ik het beste aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik wil graag mijn computer een upgrade geven door deze te voorzien van een SSD. Deze SSD moet ongeveer 250GB groot zijn. Op internet heb ik wat tests gelezen en op dit moment denk ik aan de Samsung 840 Pro. Is dit een verstandige keus of zijn er betere alternatieven?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat is inderdaad een zeer goede SSD.

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-02 10:33
Je kunt idd voor de Samsung gaan, tot op heden 1 vd beteren in het lijstje. Anders kun je ook eens naar de Crucial M4 serie kijken (die zijn tegenwoordig al wat goedkoper doch nog steeds de kwaliteit die we van Crucial gewoon zijn)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-02 17:39
De Crucial M500 kan nog een overweging zijn wegens zijn supercapacitors. Die zorgen ervoor dat je data/SSD niet onbruikbaar wordt na (plotseling) stroomuitval. Is zelfs ook nog iets goedkoper dan de 840 Pro (€20 minimaal).

Ik weet niet waarvoor je de SSD wilt gebruiken? Als bootschijf zou die M500 goed kunnen. Als je met grote bestanden gaat werken is deze wel iets minder snel... lezen maar vooral schrijven. Maar goed, als bootschijf+progs maakt dat niet zoveel uit.

In ieder geval staat als paal ver boven water dat deze SSD corruptie tegen kan gaan bij stroomuitval.... alle andere SSD's, behalve de Intel 320 en Seagate Pro 600, hebben deze beveiliging (wat eigenlijk een soort van verbeterde betrouwbaarheid is) niet!

[ Voor 25% gewijzigd door Aardwolf op 27-05-2013 04:35 ]