Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies desktopvervanger

Pagina: 1
Acties:

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 00:17
Voor mijn professionele wekzaamheden ben ik op zoek naar een geschikte nieuwe laptop, maar kan nog niet helemaal mijn draai vinden. Mijn ideale systeem zou er ongeveer zo uitzien:

- 17,3" @ 1600x900 of misschien liever nog 18,3" @1920x1080 Non glare
- Core i7
- 256 GB SSD + ?GB HDD
- Windows 7 en Linux capable, dwz drivers beschikbaar voor de essentiele peripherals
- Bij voorkeur standaard HD4000 en zonder 'gaming graphics card' want die worden alleen maar warm en gaan kapot.
- Draagbaarheid en accuduur is nauwelijks van belang
- Max rond €1000,-

- Nu kom ik bijv bij Dell de Inspiron 17R tegen, maar die is zonder SSD (wel 2 bays geloof ik) en drivers voor OS dat niet is meegeleverd is altijd maar de vraag.
- Andere optie is de Asus K95 maar ook die heeft geen SSD. Wel ook 2 bays als ik de Asus site moet geloven. Ook geen Win7.
- Misschien een andere van Alternate oid, maar die lijken ook allemaal richting gaming te gaan met hun kaarten.

Heeft iemand nog andere suggesties?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

http://www.bto.eu/html/co...D=1&ProductID=579&lang=nl hier kun je zelf je SSD in zetten, non-glare kiezen, met i7

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Alleen jammer dat je dan het meest abinomabele touchpad/toetsenbord/bouwkwaliteit krijgt die er bestaat.. Met, jouw idee, SSD, i7, non-glare scherm betaal je bovendien nog meer dan voor de veel betere inspiron 15R/17R SE, N56, Y500 of N76.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 21:31 ]

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Een SSD zou ik, gezien bovenstaande reacties, er ook "gewoon" zelf in zetten, en zeker als je twee bays hebt mag dat geen enkel probleem zijn lijkt me. Windows 7 is mogelijk wel een probleem, maar hier zou je even moeten googlen hoe dit precies zit, maar wat ik zo 1-2-3 vind is dat het niet héél moeilijk moet zijn.

Persoonlijk zou ik wel voor de Dell gaan ipv een Asus, maar dat komt doordat mijn ervaringen met Asus laptops wat minder zijn. Ik heb er één gehad die regelmatig defect ging en uiteindelijk vervangen is voor een nieuw exemplaar wat daarna wel goed was (waarschijnlijk maandagochtend model dus), en één die regelmatig heel erg warm word, maar dat kan inderdaad komen door de nVidia GPU die erbij zit. Met Dell laptops heb ik eigenlijk nooit noemenswaardige problemen ervaren.

Verwijderd

Momenteel is de N76 overigens erg goedkoop vanwege verschillende acties bij diverse retailers. De N76 is de uitgekozen 17". Er is eigenlijk maar 1 reden om de concurrent inspiron 17R SE te kiezen, namelijk de prijs.

Maar momenteel is de N76 goedkoper dan de inspiron.

• farlane
Die BTO heeft 1600x900 glare of Full HD non glare @17,3", beide niet mijn keuze als je mijn wensenlijst bekijkt.

De N76 heeft een Ci7 met Full HD, (of Ci5 1600x900) volgens mij? (Die was ik idd ook al tegengekomen)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

i5 en 1080p: pricewatch: Asus N76VJ-T4093H

saturn en de mediamarkt staan niet in de pw, maar hebben momenteel een geen-BTW actie waardoor je onder de prijs uit de pricewatch zou moeten komen.

• farlane
Is er ook een N76 i7 met 1600x900 non glare? Kan em niet vinden ...

Verwijderd

Je wilt toch 1080p? 1080p is imo het belangrijkste kenmerk aan een laptop...

• farlane
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:34:
Je wilt toch 1080p? 1080p is imo het belangrijkste kenmerk aan een laptop...
- 17,3" @ 1600x900 of misschien liever nog 18,3" @1920x1080 Non glare
Ik heb inmiddels de 17R besteld; bedankt voor de pointers. :)

• farlane
Even een upate, misschien vinden mensen het interessant:

- Het scherm/de resolutie van 1600*900 vind ik tegenvallen. Ik kom van een 1600*1200 en dat verschil merk je goed in de hoogte. 18" was te groot geweest dus eigenlijk is 1600*1200@17,3" zo'n beetje mijn ideaalscherm.

- Ik kwam er achter ( omdat ik niet goed had gekeken ) dat deze R17 ( versie 5721 ) maar 1 HD bay heeft. Zwaar balen maar ik heb deze caddy gekocht, de 840 Pro SSD in de HD bay gezet en de HD met caddy in de optical drive bay gezet. Nadeel is nu natuurlijk geen DVD, maar die techniek is toch obsolete :P

- Performance van de HD is zozo, maargoed dat is eigenlijk bij elke 5400 RPM HD ( Zit zo'n WD Blue geval in trouwens )

So far so good.

[edit]
OMG, ik kom er net achter dat de NIC die er in zit een 10/100MB versie is ... :(

[edit]
:( :( OK ik ben over de pis, WTH is Dell aan het doen om anno 2013 nog een 10/100 netwerkkaart in een laptop te stoppen. En geen enkele informatie te vinden over welk type er in zit tijdens de bestelprocedure

[ Voor 15% gewijzigd door farlane op 15-06-2013 16:22 ]

Verwijderd

dell refund policy (beter bekend als: wet koop op afstand).

• farlane
Helaas is de laptop zakelijk aangeschaft en is de termijn van 7 dagen verlopen, dus wat dat betreft ben ik aan de goede wil van Dell overgeleverd :(

Wat een knurften om er zo'n NIC in te zetten, daar ga je toch niet van uit? |:(

Pagina: 1