• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 19:39
Voor mijn ouders zoek ik ter vervanging van de gesneuvelde tv een nieuw toestel. Behalve dat ie er beetje kek uit moet zien en HD resolutie moet hebben zijn er weinig eisen. Smart tv, 3d en dat soort meuk wordt niet aangeraakt. Afmeting liefst 32" vinden ze groot zat.

Wat ik nu zelf tegen kwam:

Philips 4000 serie - Pro: 20 watt RMS speakers
LG 32LN5758 - Pro: direct LED daardoor wel iets dikker maar niet relevant ivm niet aan de muur hangen.
Samsung F5000/F5500 - tja samsung kan altijd weinig mis mee zijn, beetje jammer van die voet.

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-02 21:07
Je bent je ervan bewust dat dit allemaal 50Hz televisies zijn?

edit: Wat je misschien beter kunt doen is een wat luxer 32 inch model van vorig jaar kopen. Hebben net wat minder smart-TV functionaliteit maar wellicht wel 100Hz.

edit2: pricewatch: Philips 32PFL5007H deze is wel 100Hz, ook ietsje duurder zie ik..

[ Voor 83% gewijzigd door evanraalte op 26-05-2013 20:59 ]

• haakjesluiten
ik ben echt totaal niet thuis in TV's. meer is altijd beter maar ga je dat echt merken bij normaal tv kijken?

• evanraalte
Ten eerste is het verschil tussen 50Hz en 100Hz zeker duidelijk te merken. Ga eens naar een elektronica winkel en kijk goed als er op Nederland 1,2,3 een reclame begint(dat geruite logo gaat dan dynamisch heen en weer). Hierbij zie je dat ie op 50Hz (in de winkel vaak budgetmodellen) gewoon schokt en 100Hz het al een stukje beter doet. het verschil tussen 100Hz en 200Hz(maximale snelheid voor LCD) is ook merkbaar maar wel kleiner.

Ten tweede, fabrikanten overdrijven altijd met het aantal hertz wat een televisie heeft, die 5007 hierboven heeft volgens Philips 400Hz PMR maar dat komt overeen met 100Hz. Kijk dus goed naar het daadwerkelijke beeld en niet naar het aantal hertz op het prijskaartje.

Tenslotte, Niet alleen de verversingsnelheid is belangrijk, ook de kleurweergave doet er toe. Samsungs zijn vaak wat veller en Philips is wat zachter. Nogmaals, wil je dit verschil zien dan raad ik je even langs te gaan in een electronica winkel :)

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door evanraalte op 26-05-2013 21:07 ]

• haakjesluiten
De samsung F5000 beschikt wel over een 100MHZ paneel als ik het goed begrijp? Dat zou dan een mooie optie zijn. Heeft geen smart tb functionaliteiten maar dat is prima die worden niet gebruikt.

• evanraalte
Nee het is geen 100Hz paneel. 5series heeft 50Hz, 6series 100Hz, 7 en 8 serie 200Hz

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Crazyanz schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:17:
De samsung F5000 beschikt wel over een 100MHZ paneel als ik het goed begrijp? Dat zou dan een mooie optie zijn. Heeft geen smart tb functionaliteiten maar dat is prima die worden niet gebruikt.
Nee, dat is 100Hz CMR wat staat voor Clear Motion Rate en een getal is dat uit de lucht is gegrepen. Het maakt dat men kan adverteren met 100Hz maar eigenlijk word je gewoon keihard in de zeik genomen.

32" is trouwens een klein formaat. In de winkel zie je nog maar weinig modellen op 32" omdat 40" tegenwoordig normaal is om in huis te hebben. 32" is tegenwoordig het slaapkamermodel en nu investeren in een 32" televisie voor in de woonkamer is zonde. Tenzij ze er anderhalve meter vandaan zitten kan een 40" televisie makkelijk wanneer er naar HD kwaliteit content wordt gekeken. En met een beetje goede televisie wordt ook SD kwaliteit (DVD bijvoorbeeld) nog goed weergeven zonder dat je pixels gaat tellen.
evanraalte schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:55:
Je bent je ervan bewust dat dit allemaal 50Hz televisies zijn?

edit: Wat je misschien beter kunt doen is een wat luxer 32 inch model van vorig jaar kopen. Hebben net wat minder smart-TV functionaliteit maar wellicht wel 100Hz.

edit2: pricewatch: Philips 32PFL5007H deze is wel 100Hz, ook ietsje duurder zie ik..
Die heeft, voor zover ik weet, geen 100Hz paneel en dus ook geen beeldinterpolatie. Pas vanaf de 6007 waar beeldinterpolatie ook nog eens zo slecht is, zelfs na de firmwareupdate, dat je het beter uit kan zetten en gewoon naar een 50Hz televisie zit te kijken.
evanraalte schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:06:
Tenslotte, Niet alleen de verversingsnelheid is belangrijk, ook de kleurweergave doet er toe. Samsungs zijn vaak wat veller en Philips is wat zachter. Nogmaals, wil je dit verschil zien dan raad ik je even langs te gaan in een electronica winkel :)
Die kleurweergave waar jij het over hebt is de winkelmodus wat niet te vergelijken is met wat je thuis te zien krijgt. Alles is te overdreven waardoor je televisies in winkels ook nooit met elkaar kan vergelijken.

• haakjesluiten
Tja zelf heb ik ook een 46" pit hangen maar mijn ouders vind het maar niets om zoon ding in de kamer te hebben. Ze hebben nu een 26" tv staan dat was jaar of 8 geleden ook al klein ^^

Het is uiteindelijk een Panasonic TX-L32E6E geworden, nergens kunnen vinden of de geadverteerde 100mhz ook gehaald wordt maar de reviews waren lovend voetbal zou er soepel op te kijken zijn, enige manko was het geluid maar dat is op te lossen door de stereo er aan te hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door haakjesluiten op 26-05-2013 22:23 ]

Pagina: 1