Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Webhosting voor zakelijke website

Pagina: 1
Acties:
  • 1.773 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na het nodige onderzoek gedaan te hebben, heb ik een lijst met webhosting providers bij elkaar gesteld welke in mijn opini de beste kwaliteit leveren voor een mooie prijs.
Het is uitermate belangrijk dat er een uitstekende uptime (99.9%) is, een snelle hosting en voldoende bandbreedte. Wat ik verder wil is de mogelijkheid om meerdere domeinen te kunnen hosten indien nodig (minimaal 5).

Degene waar ik tussen twijfel zijn de volgende, welke zouden jullie kiezen cq wat zijn jullie ervaringen? Graag hoor ik pracktijk ervaringen van mensen die er momenteel of hebben gehost. Andere hosters mogen genoemd worden, maar ik denk dat ik ze zo ongeveer wel allemaal heb gezien...
(kom niet met versio, webreus, mijndomein, neostrada ect ect)

- Flexwebhosting
- Asah
- Antagonist (Vind ze verdomt snel de websites die ik heb bekeken door hun gehost ook al zouden velen zeggen dat het voor professioneel gebruik is)
- Leaseweb
- Vivor

Eventueel had ik nog, maar deze staan bij mij minder hoog op het lijstje:
- IXL hosting
- Vertixo

Het gaat bij allen om een shared webhosting, indien mogelijk de premium / zakelijke variant.

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:56
Ik heb een VPS en domeinnaam bij Vertixo afgenomen. Alles is snel geregeld, binnen een dag. Communicatie is helder, duidelijke taal en technische kennis is prima van Vertixo. Als ik vragen heb, wordt het snel beantwoord via e-mail. Ze zijn ook goed bereikbaar via telefoon.

Verwijderd

Persoonlijk heb ik erg goeie ervaringen met SabroWebhosting (www.sabrowebhosting.nl). Goede en snelle support en zeer tevreden over de diensten.

Misschien kun je hun pakketten eens bekijken?

• fheerens
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-11 23:01

fheerens

ir.

Leaseweb heeft volgens mij per hosting pakket een maximum van 1 hosted domein. Je kunt wel meerdere domeinen bij ze hebben, maar die krijgen slecht contact met je werkelijke hosting pakket. Dus je zou daar dan voor een VPS kunnen kiezen.

In AvE we trust

Verwijderd

Topicstarter
@PLizz
Ik wil nog niet meteen met een VPS beginnen, deze moet je ook zelf onderhouden meen ik. Als je hem laat onderhouden is een VPS ineens redelijk duur. Dus willicht een toekomst optie.
De reden dat ik Vertixo niet interessant genoeg vond, was dat de bandbreedte redelijk laag is in vergelijking met de rest.

@ Job
Het valt me op dat ze wel erg goedkoop zijn? Hebben ze een goede uptime en hoe zit het met de snelheid van de servers?

@fheerens
Je hebt helemaal gelijk. Ik dacht Domain Aliases wou zeggen dat je onbeperkt aantal domeinen kan toevoegen, maar na wat googlen betekend dit dat je domeinen kan toevoegen die doorverwijzen en/of de oude domein vervangen voor een nieuwe.
Leaseweb die komt dus te vervallen, jammer. Maar 1 keuze minder! Was wel zeer te spreken over de server snelheid.
Voor een VPS moet je wat kennis in huis hebben dacht ik? Helaas wil ik me straks gewoon bezig houden met de realisatie van de website ;) Kan altijd nog overstappen, mocht de snelheid me te langzaam blijken.

Nog meer mensen?

• plizz
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:08:
@PLizz
Ik wil nog niet meteen met een VPS beginnen, deze moet je ook zelf onderhouden meen ik. Als je hem laat onderhouden is een VPS ineens redelijk duur. Dus wellicht een toekomst optie.
De reden dat ik Vertixo niet interessant genoeg vond, was dat de bandbreedte redelijk laag is in vergelijking met de rest.
Wat ik uit ervaring leer, is dat andere hosting providers aan overselling van bandbreedte doen. Bij vertixo is dat niet zo. Heb een paar keer meer bandbreedte gebruikt dan toegestaan. Ze deden niet moeilijk om een paar GB over bandbreedte. Dus daarom zit ik nog steeds bij Vertixo.
Je kan anders misschien een reseller account nemen bij Vertixo. Kan je beter je domeinen beheren.

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie zal het om 1 domein gaan welke ik steeds verder uitbreid. Wellicht wil ik in de toekomst nog weleens wat extra (kleine) websites ernaast opzetten. Dan is het prettig als deze in dezelfde webhosting gehost kunnen worden. Maar zoals ik al aangaf, is het sowieso de eerste tijd volle aandacht bij 1 website.

Dat hosters in de pracktijk minder bandbreedte geven dat kom je ook nog weleens tegen, maar dat is over het algemeen veelal bij hosters met kleine maandbedragen. Ikzelf ben van mening dat Vertixo alleen wel erg weinig bandbreedte geeft. Verder moet het een goede hoster zijn.

Persoonlijk zit ik te denken om bij Flexwebhosting het Premium hosting 1 pakket te nemen. Wat ze theoretisch op hun website beloven spreekt me wel aan en de websites die ik tegen kwam die via hun gehost zijn, waren zeker niet langzaam. Weet alleen niet onder welk pakket ze gehost staan, dat kan je niet zien helaas...

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Antagonist vond ik destijds een hele nette provider. Er is veel mogelijk en de klantenservice is snel en heeft kennis van zake.

Verwijderd

Topicstarter
BlackWhizz schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:42:
Antagonist vond ik destijds een hele nette provider. Er is veel mogelijk en de klantenservice is snel en heeft kennis van zake.
Waarom ben je overgestapt als ik vragen mag. Mij spreken ze ook zeer zeker aan.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:48:
[...]

Ik heb eerder veel websites gemaakt voor anderen. Echter kwam ik er achter dat ik geen dagen meer voor de computer kon zitten en ik graag buiten ben (ouders hebben een melkveehouderij). Toen ben ik helemaal gestopt met websites maken. Een portfolio online was niet meer nodig dus toen de hele hosting gestopt.

In al die tijd dat ik daar een domein had (klanten moesten zelf een domein regelen; ik wil niet verantwoordelijk zijn voor hun inhoud) heb ik geen aanmerkelijke downtime gehad en als ik de klantenservice nodig had dan reageerden ze snel en meteen met oplossingen. Je werd daar absoluut niet van het kastje naar de muur gestuurd.

Maar dat was 3 jaar geleden. Nu ben ik helemaal uit het webwereldje.

Verwijderd

Zelf zit ik nu al enkele jaren op een Managed Basic VPS by FXW.nl (Flexwebhosting) en die voldoet al prima voor het hosten van meerdere sites (veelal statische content). Ze bieden nu geen managed Basic VPS meer aan, dus als je voor managed gaat dan wordt het een Premium VPS.

Ik overweeg een upgrade naar een premium VPS (managed) vanwege de SAS schijven, maar eigenlijk voldoet m'n huidige pakket prima.

Wat me bij veel aanbieders opvalt is dat je voor bijv. DirectAdmin e.d. apart moet betalen en dat de meeste VPS'en unmanaged zijn. Bij FXW is het all-in. Ik betaal €1,= per maand voor een extra IP. Denk hier ook aan wanneer je meerdere sites met eigen certificaten nodig hebt. Bij andere partijen zitten er limieten op het aantal te verkrijgen extra IP's of ze vragen de hoofdprijs.

Verwijderd

De uptime is zeer goed bij SabroWebhosting, waar ze in het verleden nog wel eens kleine probleempjes hadden hebben ze goede stappen gemaakt en heb ik het laatste jaar niets maar dan ook niets te klagen gehad! Daarnaast is de support desk (binnen kantooruren) zeer snel, en wanneer nodig word je zelfs in het weekend geholpen!

Kort gezegd ben ik dus zeer over deze partij te spreken.

Edit:
Ps. Ik zit net op hun website te kijken en zie dat ze de pakketten op de schop hebben genomen en deze vanochtend bekend hebben gemaakt op hun website, misschien nog even de moeite waard om deze te bekijken ;) .
Link nieuwsbericht: http://goo.gl/fuFfz

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 09:04 ]

• xares
  • Registratie: Januari 2007
Is je eigen toko zeker?

job345- Geregistreerd op 26 mei 2013.

Verwijderd

Nee was het maar zo...

Ben inderdaad pas geregistreerd maar dat komt meer omdat dit het eerste topic is waarop ik reageer.

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 11:09
dat sabrowebhosting had ik sowieso vermeden... domein bestaat sinds eind januari 2012; Voor een zakelijke website zou ik toch bij de wat gerenommeerdere bedrijven kijken. Wellicht wat duurder, maar je weet wel wat je krijgt.

Life is what happens while you're busy making other plans

• plizz
Anders bel je ze even na 19:00 ofzo en vraag je hoe dat zit met bandbreedte?
Officieel gezien zouden ze moeten opnemen volgens hun website, meteen goeie test :-)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56
frumper schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:15:
dat sabrowebhosting had ik sowieso vermeden... domein bestaat sinds eind januari 2012; Voor een zakelijke website zou ik toch bij de wat gerenommeerdere bedrijven kijken. Wellicht wat duurder, maar je weet wel wat je krijgt.
Beide reviews hier zijn ook afkomstig van de eigenaar zelf of een familielid (whois van .com).

Kleine toko, bestaat pas en iemand met een hagelnieuw account komt het hier aanprijzen. Seems fishy.

Los daarvan, de alternatieven die TS zelf al gevonden had gaan al wat langer mee ;)

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 13:46
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:48:
[...]

Ik ben de eigenaar van www.antagonist.nl, mocht je vragen hebben stel ze gerust hier! Ik beantwoord ze graag voor je.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
In de OP vraag je om 99.9% uptime, maar had je al berekend hoeveel downtime dat per maand is?
Tuvow schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:48:
[...]

Ik ben de eigenaar van www.antagonist.nl, mocht je vragen hebben stel ze gerust hier! Ik beantwoord ze graag voor je.
Hoe gaan jullie met (d)dos'en om?

Laatst had ik iemand met een VPS bij Flexwebhosting die zaterdag werd afgesloten omdat de VPS geddos't zou worden en andere klanten daar last van zouden kunnen ondervinden. Maandag mocht hij bellen of hij weer aangesloten kon worden. Diagnostische informatie werd niet verstrekt, geen tcpdump, niks. Eigen grafieken lieten vlak voor het moment van afsluiten geen piek in traffic zien, en het enige wat verstrekt werd als bewijs van de ddos was een rrdtool-grafiek van de switch van twee weken (erg ongedetailleerd dus) waar je ergens een piekje zag. Het enige wat je dan kunt doen is hopen dat het niet nog eens gebeurd, terwijl je met kennis uit een tcpdump gericht kunt gaan filteren. Liever wil je dat die hoster de tcpdump zelf analyseert.

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-11 13:46
Hoe gaan jullie met (d)dos'en om?
Hangt heel erg af van het specifieke geval. Meestal is het voldoende om het betreffende IP-adres te nullrouten en vervolgens de desbetreffende op een nieuw IP-adres online te zetten. Ik kan me in ieder geval niet een situatie herinneren waarin we een website langdurig hebben moeten afsluiten naar aanleiding van een DDoS-aanval op de website.

Verwijderd

@Tuvov
Als je een ip Nullroute dan is dat altijd het destination ip, ip van de klant dus. Dan doe je waarschijnlijk hetzelfde als wat Flexwebhosting doet.
Een DDOS wat meer dan een paar minuten duurt wil meestal zeggen dat men het op die persoon gemunt heeft, geloof me, op dat moment heeft het wijzigen van het ip geen nut want dat komt in de DNS en de aanvaller gaat lekker mee.
Daarnaast, het gaat nu om een ip in Null0 zetten. Als het ip nou een shared ip is op een shared bak?
Een Null0 en iedereen op dat ip is offline.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 14:48

ResuCigam

BOFH

Tuvow schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:48:
[...]

Hoi, ik heb een vraagje voor je: Waarom zijn jullie niet telefonisch bereikbaar?

We do what we must because we can.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:18:

maar deze staan bij mij minder hoog op het lijstje:
- IXL hosting
Jammer dat we nou weer minder hoog op het lijstje staan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor alle reacties.
Helaas is de knoop nog altijd niet doorgehakt.
Dan gaan kleine dingen, zoals hier al genoemd zijn, het telefonisch bereikbaar zijn en dat bijv 24/7 mee spelen. Ik ga ze nog eens langs elkaar leggen.

Alle verdere info is welkom. IXL hosting is blijkbaar toch niet geinteresseerd in nieuwe klanten? Je staat wel op het lijstje hoor, er zijn er genoeg die niet genoemd zijn. Dus overtuig me?

Verwijderd

@miikey87
Kijk voor jezelf wat je belangrijk vind. In mijn ogen is zakelijke hosting iets waar je van op aan kunt.
Wat als er in de nacht/weekend een storing is en je kan ze pas maandag 9:00 bellen, is dat acceptabel? Zo ja, dan maakt het niet uit waar je het neemt.
Anders zou ik zelfs nu bellen, gewoon om te kijken iemand de telefoon opneemt. Als men daarmee adverteerd dan moeten ze daar geen probleem van maken toch? En anders weet je genoeg :-)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mannen, en zijn meer dan genoeg topic in Internetproviders en Hosting te vinden over het hosten van zakelijke diensten. Dit topic dreigt in een opsomtopic te veranderen, of zelfs in een vragentopic voor een specifieke provider. Dat lijkt mij niet wenselijk.

@topicstarter: Gebruik de search eens in dit topic om te zoeken naar eerdere topics over hosting. er moet genoeg te vinden zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.