Lan verbinding werkt soms niet windows 8

Pagina: 1
Acties:

• Fl-ris82
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-09 11:13
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleempje met mijn internet in Windows 8.
Ik heb thuis een LAN-verbinding en soms als ik mijn PC opstart doet het internet het niet. De PC herkent de LAN kabel dan niet; er staat geen netwerken gevonden. Als ik mijn PC dan weer opnieuw opstart doet hij het altijd gewoon weer. Ik heb mijn IP laatst statisch gemaakt, maar het probleem deed zich daarvoor ook al voor.
De Windows probleemoplossing heb ik geprobeerd maar die werkt niet.
Ook heb ik de LAN kabel in mijn oude mac gestoken, maar daar had ik het probleem niet.
Weet iemand misschien wat de oorzaak van dit probleem is?

Alvast bedankt

Floris

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:57
Ziet Windows de netwerkkaart wel? Geven de Windows logs nog een clue wat er aan de hand zou kunnen zijn?

• Fl-ris82
Hoi
Ik heb inderdaad even getest of Windows de netwerkkaart zag door bij apparaatbeheer te kijken.
De apparaatstatus bij mijn Intel Gigabit Network Connection onder het kopje algemeen gaf het volgende aan:
Dit apparaat start niet. (code 10)
Dit apparaat bestaat niet.
Onder het kopje Link speed stond:
This network connection is disabled or has been removed from the system.
You must reinstall the connection or enable it from the General tab before you can access disabled features.
Na een simpele restart wordt de netwerkadapter gewoon weer herkend, zoals altijd. Ik heb geen flauw idee waarom dit elke dag weer gebeurd, heeft iemand misschien een idee? Er is overigens niet door Windows een beter of recenter stuurprogramma gevonden.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:57
Dat klinkt als dat de netwerkkaart mogelijk kapot is. Is het een on board netwerkkaart? Heb je een losse netwerkkaart die je kunt aansluiten en kijken wat er gebeurt?

Ik neem aan dat de netwerkkaart het eerst normaal deed onder Windows 8 en later is gaan disfunctioneren. Klopt dat? Is de Windows 8 installatie een schone of een upgrade installatie?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12 16:06
Kijk eens rond naar de meest actuele driver van de netwerkkaart.
Maar eerst de huidige de-installeren. Je moet dan wel de oude driver volledig verwijderen.
Herstart je pc en installeer de nieuwe driver.

De netwerkkaart kan defect zijn, maar eerst maar eens de driver aanpakken.

• Fl-ris82
Ik heb gedaan wat cornfed99111 had voorgesteld en de drivers opnieuw geïnstalleerd. Ze zijn gedownload vanaf de site van Intel. Het probleem doet zich vreemd genoeg meestal maar 1 keer per dag voor dus ik zal over een aantal dagen vertellen of het gelukt is.
De netwerkkaart deed vanaf het begin al vreemd, het is namelijk een net nieuw systeem met een schone installatie. Het is een on board netwerkkaart.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-12 16:06
Een nieuw systeem?
Heb je ook de drivers voor het chipset geïnstalleerd?
Kan soms ook rare dingen opleveren als die niet draaien.
Pagina: 1