PC schakelt zichzelf regelmatig uit, is het de PSU?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Ik heb een desktopsysteem van 4 maanden oud. Gericht op fluisterstil gebruik, belast komt het niet eens boven 8 dB geluid (vergelijkbaar met het vallen van een blad). Passief gekoeld. Sinds kort schakelt het zichzelf regelmatig uit, en herstart zichzelf, midden in game of tijdens browsen.

Systeem is samengesteld als volgt:

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 496,63
1Chieftec Bravo BA-01B-B-B-400€ 99,-€ 99,-
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G860 Boxed€ 54,60€ 54,60
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,90€ 56,90
1MSI NX7600 GS-MTD256E€ 35,-€ 35,-
1Sapphire Ultimate HD 7750 1GB GDDR5€ 102,95€ 102,95
1Noctua NF-A14 ULN€ 20,30€ 20,30
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 56,-€ 56,-
1Nexus Value 430€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 80,75€ 80,75
Met daar nog 8 interne hardeschijven eraan gehangen. Mij lijkt dat de voeding dat makkelijk moet kunnen trekken. En Dell 30 inch 2560x1600 monitor, drie keer opgesteld als triplesetup.

Na de zoveelste herstart, heb ik de temperaturen in Everest gecheckt. Videokaart en processor zitten rond 20 á 25C. Moederbord schommelt sterk tussen 3 en 140 graden (wat onmogelijk is). Wanneer je eraan zit, voelt de moederbord beslist niet warm. Dus in hardwaremonitor gekeken, en daarin is de moederbord rond 30 graden. Vast een foutieve sensor. Heb beveiliging tegen overhitting in UEFI/BIOS uitgeschakeld.

Desondanks schakelt de computer zichzelf nog steeds uit. :{.

Een mogelijkheid is een kapotte voeding. Maar zo'n voeding gaat toch niet zomaar stuk, of het moet slijtage zijn. Maar dat gebeurt niet na 4 maanden normaal gebruik. :?

Weet iemand hoe ik dit kan checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Laat ik het anders stellen.

8 interne HDD's, 2 USB drives.
2 videokaarten.
3 monitoren aangesloten.

Is dit too much to handle voor een 430 watt PSU, en schakelt-ie zichzelf dus uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

het lijkt mij zeeeer aannemelijk dat 2 videokaarten veel te veel is voor een 430 watt psu

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Videokaart en processor zitten rond 20 á 25C. Moederbord schommelt sterk tussen 3 en 140 graden (wat onmogelijk is).
Dat je CPU en GPU 20 tot 25 graden zijn is net zo onmogelijk. Begin dus eerst met een ander programma te meten. Nu weet je namelijk niets over de temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
basdej schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:42:
het lijkt mij zeeeer aannemelijk dat 2 videokaarten veel te veel is voor een 430 watt psu
Hoezo? Je kunt het vast onderbouwen, als je het heeeeeeel aannemelijk vindt? Anders is het niet aannemelijk. :)

Edit, je blijkt 13 te zijn?
PilatuS schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:45:
[...]

Dat je CPU en GPU 20 tot 25 graden zijn is net zo onmogelijk. Begin dus eerst met een ander programma te meten. Nu weet je namelijk niets over de temps.
In UEFI zitten ze rond 29C. Dus nog steeds niet te warm. :)

[ Voor 57% gewijzigd door Hatsieflatsie op 26-05-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Hatsieflatsie schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:05:
[...]

Hoezo? Je kunt het vast onderbouwen, als je het heeeeeeel aannemelijk vindt? Anders is het niet aannemelijk. :)

[...]

Hoe kan jij nou met zekerheid zeggen dat ik 13 ben? ik ben 18 jaar.... en als je dan toch zo'n onzin opmerking wil maken, zorg dan dat hij juist is en kijk eens goed naar de datum die op mijn profiel staat.

En ja 2 videokaarten op een 430 watt voeding vind ik erg aan de lage kant.

[ Voor 12% gewijzigd door basdej op 26-05-2013 23:31 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:05:
[...]

[...]

29 graden voor passive.koeling. Jij denkt daf dit klopt ? 29 graden haal ik met mijn waterkoeling nog niet eens. Verder zit je dan naar idle temps te kjjken. Kijk maar eens wat er stressed gebeurt met Coretemp, dan weet je iets. Het probleem hoeft niet perse aan de temps te liggen maar je weet nog steeds niet wat die zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 26-05-2013 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12

InFamous

excommunicado

Ik zou eerst eens beginnen met fatsoenlijk de temperaturen te meten.
Download even coretemp en draai tegelijkertijd prime 95, hierdoor krijg je 100% load op je CPU.
Deze temperaturen zijn belangrijk, die in je bios vooral niet.

Draai daarnaast eens furmark om je GPU's te stressen. Kijk hierbij ook weer je temperaturen na.

Daarnaast kan het ook zijn dat je een BSOD krijgt die je niet ziet. Dit is in Windows in te stellen.
Aangezien je 2 verschillende merken videokaarten gebruikt, vooral de mix AMD, Nvidia kan problemen geven.

Kijk daarna nog even naar je event logs ook te vinden in je configuratiescherm.

430 watt vind ik voor dit systeem wel redelijk als er maar gebruik word gemaakt van een goede merk voeding. Helaas ken ik deze voeding niet dus daar kan ik je weinig over vertellen.

Jij komt hier voor hulp, blijf dan ook beleefd tegen de mensen die je willen helpen, je had ook gewoon kunnen vragen of hij het wou onderbouwen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
basdej schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:30:
[...]
En ja 2 videokaarten op een 430 watt voeding vind ik erg aan de lage kant.
De videokaarten zijn geen echte monsters, en passief gekoeld. Dat kan veel schelen. Verder heb ik uit berekeningen voor m'n setup begrepen dat-ie maar 340 watt trekt.
PilatuS schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:54:
[...]

29 graden voor passive.koeling. Jij denkt daf dit klopt ?
Ja. Soms stijgt het wel naar 34 graden bij belasting (zowel in UEFI als Core Temp). Ik heb hem nog nooit hoger dan 34 graden gezien, zelfs bij Prime 95. RPM is gelimiteerd op 800 rpm.
29 graden haal ik met mijn waterkoeling nog niet eens.
Alles is standaard bij mij, waardoor lage temperaturen makkelijker in bereik zijn, denk ik? Nadruk ligt niet op prestaties maar stil veelzijdig systeem.
Systeem is ook keer gestressed met Prime95. Het systeem bleef daarbij het hele uur stabiel incl. temperaturen. Maar dan spreek ik over 4 maanden geleden. Enige verandering in die 4 maanden was de SSD. Wellicht zal ik je tips eens van harte nemen, en hem wederom met Prime95 stressen.
InFamous schreef op maandag 27 mei 2013 @ 00:11:
Ik zou eerst eens beginnen met fatsoenlijk de temperaturen te meten.
Download even coretemp en draai tegelijkertijd prime 95, hierdoor krijg je 100% load op je CPU.
Deze temperaturen zijn belangrijk, die in je bios vooral niet.
CPU temp werd niet hoger dan 34 graden.
Draai daarnaast eens furmark om je GPU's te stressen. Kijk hierbij ook weer je temperaturen na.
Daarnaast kan het ook zijn dat je een BSOD krijgt die je niet ziet. Dit is in Windows in te stellen.
Aangezien je 2 verschillende merken videokaarten gebruikt, vooral de mix AMD, Nvidia kan problemen geven.

Kijk daarna nog even naar je event logs ook te vinden in je configuratiescherm.
Ik heb futuremark gedraaid, maar temperaturen niet gecheckt. Deze zal ik nu doen.

Ik heb de Windows log bij de eerste reboot al gecheckt. Vreemd genoeg zaten er geen merkwaardige meldingen in. :)

En ik was niet op de hoogte dat AMD/Nvidia mix tot dit soort situaties kon leiden. Thnx voor je aanvulling.
430 watt vind ik voor dit systeem wel redelijk als er maar gebruik word gemaakt van een goede merk voeding. Helaas ken ik deze voeding niet dus daar kan ik je weinig over vertellen.
De voeding schijnt als goed bekend te staan. Maar nu ga ik daarover ook twijfelen. :{

[ Voor 89% gewijzigd door Hatsieflatsie op 27-05-2013 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Basdej, met twee videokaarten en 8 HDD's en 1 SDD kom ik hier uit op 340 watt:

http://www.thermaltake.outervision.com/Power

Dus dat trekt de huidige PSU met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 06:50

Majapro

Deventer

vreemd probleem, maar heb wel hetzelfde al eens meegemaakt met dit zelfde geheugen setje: CMV8GX3M2A1333C9

vervangen voor een 2x2 setje en (nog) geen probleem terug gehoord, maar moet later wel weer naar een 2x4 kit, ga er denk ik kingston in gooien

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 06:50:
[...]

Zet er even een energiekostenteller tussen, of een multimeter en je weet echt wat het uit de muur trekt, ipv een vage online kristallen bol. ;)
Dat is inderdaad het betrouwbaarst. Helaas laten de financiële middelen het vooralsnog niet toe. :)
Majapro schreef op maandag 27 mei 2013 @ 05:21:
vreemd probleem, maar heb wel hetzelfde al eens meegemaakt met dit zelfde geheugen setje: CMV8GX3M2A1333C9

vervangen voor een 2x2 setje en (nog) geen probleem terug gehoord, maar moet later wel weer naar een 2x4 kit, ga er denk ik kingston in gooien
Interessant. Ik had al vaker vreemd gedoe, voordat ik de geheugen resette.

Zal eens ernaar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
430 watt is misschien genoeg, maar levert die voeding ook voldoende ampere op de 12 volt? Met zoveel HD's kan het zeker onvoldoende zijn...

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
GPU vervangen. Hetzelfde probleem.
Alle 8 HD's losgekoppeld op de SSD na, hetzelfde probleem.

Gezien de reactie van Majapro, toch maar ook 1 geheugenreep eruit gejonast, en het probleem heeft zich vandaag nog niet voorgedaan.

Lijkt erop dat Majapro gelijk had.

[ Voor 16% gewijzigd door Hatsieflatsie op 28-05-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Het is toch niet de geheugen. De computer herstartte weer spontaan. Dus van geheugenreep gewisseld, en 10 minuten later herstartte hij zichzelf ook weer ineens.

GPU en geheugen zijn dus uitgesloten.

Blijft over:
PSU
Moederbord
SSD

Er is ook een nieuw probleem bijgekomen. Nu is het zo dat bepaalde vier hardeschijven @random verschijnen en verdwijnen. 4 verdwijnen en verschijnen op verschillende momenten, en het is niet gelijktijdig.

Wat kan er hier aan de hand zijn? En hoe achterhaal ik of het de moederbord of de PSU is?

[ Voor 27% gewijzigd door Hatsieflatsie op 28-05-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 11:55

hidde212

Free your mind...

Het lijkt me heel sterk dat het de voeding betreft, videokaarten trekken bij elkaar maximaal 80W, cpu+ mobo max 75W en harde schijven alleen bij opstarten in totaal 192W (wanneer de gpu's en de CPU niet op hun max verbruik zitten), tezamen een max van 347W die je in de praktijk nooit kunt halen. De voeding levert max 396W op de 12V, daar lijkt me dus niet dat het probleem zit.

Misschien softwarematig/drivers?

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
hidde212 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 19:11:
Het lijkt me heel sterk dat het de voeding betreft, videokaarten trekken bij elkaar maximaal 80W, cpu+ mobo max 75W en harde schijven alleen bij opstarten in totaal 192W (wanneer de gpu's en de CPU niet op hun max verbruik zitten), tezamen een max van 347W die je in de praktijk nooit kunt halen. De voeding levert max 396W op de 12V, daar lijkt me dus niet dat het probleem zit.

Misschien softwarematig/drivers?
Bedankt voor je inschatting. Ik denk dat het 'm ook niet in surplus aan energiebehoefte zit, want het systeem heeft maanden moeiteloos gefunctioneerd.

Drivers zijn niet gewijzigd. Overigens lijkt het mij sterk dat de drivers een plotselinge uitschakeling van het systeem zouden veroorzaken. Dan ging er vast wel een foutmelding of een verandering in scherm vooraf.
Ik heb hem overigens ingesteld dat hij zichzelf herstart als de stroom wegvalt. Dat verklaart waarom hij zichzelf opnieuw start.

Maar wat veroorzaakt dan z'n plotselinge uitschakelen? Er valt geen patroon in te ontdekken. Soms gebeurt het na 5 uur, maar ook soms na 1 uur. Bij Zercom kan ik helaas maar 1 kapotte onderdeel voor RMA terugsturen. Als het onderdeel niet stuk blijkt te zijn, mag ik mooi 50 euro lappen voor onnodige check.

De PSU of Mobo... ik moet zeker weten wat er stuk is.

[ Voor 8% gewijzigd door Hatsieflatsie op 28-05-2013 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
De PSU bij Zercom voor RMA aangemeld. Het vreemde is wel dat je moet betalen als er niks stuk blijkt te zijn.

Maar ik kan niet vaststellen of de moederbord of PSU stuk is. Dus afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
De Corisair 750W voeding die ik geleend heb, heeft probleemloos gefunctioneerd, voor die tijd dat ik zonder vervangende voeding zat.

Inmiddels vervangend nieuw exemplaar Nexus Value 430W van Nexus mogen ontvagen. Hij is zojuist in in de kast gemonteerd. Al in de eerste 2 minuten na het opstarten, schakelt de computer zichzelf uit terwijl ik bezig was met een document uit te tikken.

Okay... de computer vergt teveel stroom van deze PSU? Meten is weten. Maar ik heb zo even geen meetapparatuur voorhanden.

Kunnen Tweakers met een serversetup mij vertellen of een doorsnee computer (low budget CPU, 2 passieve videokaarten, 6 interne hardeschijven, 2 USB-powered HDD's en 1 SSD) al meer dan 430 watt aan stroom trekt :?

Dat kan ik mij namelijk niet voorstellen. En ik speel geen games, kun je nagaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Hatsieflatsie op 23-06-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Toch maar even meetapparatuur gehaald. Idle gebruik trekt de computer (excl. monitoren) 128 watt.
Piekbelasting (Prime95, maximum heat, CPU belasting en 3Dmark10), 131 watt.
Bij opstarten ligt piekvermogen op 168 watt.

Aangezien de voeding 430 watt is, zou-ie dus makkelijk moeten kunnen hebben. Ik zat te denken of het aan ampere lag, maar dat kan-ie dus niet meten. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:02
Het gaat dan vooral om de stroom die uit de voeding getrokken wordt op een bepaalde lijn lijkt me, dat is inderdaad wat lastiger te meten, kan wel, maar dan moet je voeding uitelkaar, of je moet draadjes maken die vanaf je connectoren van je voeding op de componenten kunnen, en dan een draadje loshalen en je multimeter ertussen steken, maar dat is wat veel werk.

Of bestaat hier slimme software voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
Voeding kun je bijna niet meten.(of heel vaak is het niet te meten).
Dus gewoon voeding uitwisselen(lenen), en dan testen, dan weet je het.

En voor je ssd, zoek met google op je ssd, of er problemen mee zijn.
Test je systeem zonder ssd, om te kijken of het aan je ssd ligt.
Misschien combinatie moederbord / ssd. Misschien firmware update?

[ Voor 44% gewijzigd door jan99999 op 24-06-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Aan de SSD ligt het niet, moederbord ook niet. Beide functioneren al wekenlang probleemloos op een krachtige 750watt voeding.

En aangezien het piekvermogen op 168 watt ligt, zou 430 watt voeding voldoende moeten zijn. Dat strookt echter niet met de problemen die ik krijg wanneer het aangesloten is op de 430 watt voeding (2x beide typen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
indifined1 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:07:
Het gaat dan vooral om de stroom die uit de voeding getrokken wordt op een bepaalde lijn lijkt me, dat is inderdaad wat lastiger te meten, kan wel, maar dan moet je voeding uitelkaar, of je moet draadjes maken die vanaf je connectoren van je voeding op de componenten kunnen, en dan een draadje loshalen en je multimeter ertussen steken, maar dat is wat veel werk.

Of bestaat hier slimme software voor?
Definieer stroom? Je hebt ze in volt, watt, en ampere....

En wat moet je ermee als je het gemeten hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:02
De stroom heeft als eenheid ampere, dat is de hoeveelheid lading er per seconde voorbijkomt, de eenheid voor die lading is coulomb. volt is de eenheid van spanning, dat geeft aan hoeveel joule energie 1 coulomb lading heeft.

Watt is de eenheid van het vermogen, dat is Spanning x Stroom, dat geeft dus aan hoeveel joule Energie er per seconde passeert.

Je zou dan op de 12V lijn (Geel) alles waar je iets op hebt aangesloten de stroom kunnen meten en dan bijelkaar optellen, dan weet je hoeveel je van de 12V vraagt,

Maar bij nader inzien heb je er nog niets aan als je niet weet wat de voeding kan leveren op die lijn, en misschien maakt het zelfs ook niks uit.

Maar hoe meet je nu dan, met zo'n ding tussen het stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Hoi Indifined, dat je de intentie hebt om te helpen, wordt gewaardeerd. Maar ik weet niet wat ik met je reactie aanmoet?

Het is een energieverbruikmeter:
Afbeeldingslocatie: http://www.consumentenbond.nl/tests/afbeeldingen/woning-huishouden/energie/energiemeters/hema-energiemeter-810106211.jpg

Die plaats je in het stopcontact. Wanneer ik het maximale gevraagde vermogen meet, blijkt dit op 168 watt te zijn. Maximumvermogen van voeding is 430 watt. Het probleem ligt dus niet bij watt.

Wellicht vragen de hardeschijven teveel stroom? Alleen, kan dit wel aangezien het hele systeem (inclusief de hardeschijven dus) maar 168 watt vraagt, en hoe stel ik dat op een normale wijze vast?

[ Voor 6% gewijzigd door Hatsieflatsie op 25-06-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 10:06
Het is anders wel precies wat ik met de nieuwe zelfbouw-PC van m'n ouders heb meegemaakt: na enkele maanden zonder problemen ging hij af en toe spontaan vastlopen, resetten of problemen bij opstarten vertonen. Het was zeker geen 'te zwakke voeding': idle zat 'ie rond de 25W te verbruiken (en meer dan idlen doen m'n ouders niet...).

En ja: dat was dus de voeding. De voeding overgezet naar m'n eigen PC (en mijn voeding naar die van m'n ouders) en toen had ik diezelfde problemen. Voeding opgestuurd naar fabrikant, nieuwe teruggekregen en allebei de PC's zijn nu probleemvrij.

Dat wil niet zeggen dat het bij jou OOK de voeding is. Enige makkelijke manier om er achter te komen is door deze te vervangen door een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
Voeding is bijna niet te meten.
Voeding kan hele rare storingen leveren, waar geen konclusie uit getrokken kunnen worden.
Voeding met bepaalde wattage, dan is het mogelijk dat dit niet geleverd kan worden, door of goedkope voeding of door slecht gemaakte voeding.
Zelf reken ik de voeding uit, en pak altijd meer, gewoon omdat na jaren gebruik, dan wordt je voeding slechter, dit moet niet , maar ik doe dit, en ik koop alleen duurdere voeding, omdat een voeding je hele pc op tilt kan zetten, of defect maken.

Dus bij problemen is het beste gewoon om uit te wisselen, dan weet je pas dat het de voeding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
vanaalten schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:04:
Het is anders wel precies wat ik met de nieuwe zelfbouw-PC van m'n ouders heb meegemaakt: na enkele maanden zonder problemen ging hij af en toe spontaan vastlopen, resetten of problemen bij opstarten vertonen. Het was zeker geen 'te zwakke voeding': idle zat 'ie rond de 25W te verbruiken (en meer dan idlen doen m'n ouders niet...).

En ja: dat was dus de voeding. De voeding overgezet naar m'n eigen PC (en mijn voeding naar die van m'n ouders) en toen had ik diezelfde problemen. Voeding opgestuurd naar fabrikant, nieuwe teruggekregen en allebei de PC's zijn nu probleemvrij.

Dat wil niet zeggen dat het bij jou OOK de voeding is. Enige makkelijke manier om er achter te komen is door deze te vervangen door een andere voeding.
Bedankt voor je reactie, maar wellicht is het handiger als je de topic doorgelezen had. Er is vermeld dat de voeding vervangen is door nieuwe voeding. Toch dezelfde problemen bij 430W.

Wat wel vermeldenswaardig is, is dat er 9 hardeschijven erop aangesloten zijn. Wellicht dat het daar aan kan liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door Hatsieflatsie op 25-06-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 21:33

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Hatsieflatsie schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:51:
[...]
Bedankt voor je reactie, maar wellicht is het handiger als je de topic doorgelezen had. Er is vermeld dat de voeding vervangen is door nieuwe voeding. Toch dezelfde problemen bij 430W.

Wat wel vermeldenswaardig is, is dat er 9 hardeschijven erop aangesloten zijn. Wellicht dat het daar aan kan liggen?
Als je het zeker wilt weten: ontkoppel er eens aantal.
Heb je het probleem trouwens ook met maar één videokaart?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
AdoraBelle schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:01:
[...]

Als je het zeker wilt weten: ontkoppel er eens aantal.
Heb je het probleem trouwens ook met maar één videokaart?
Ja, ook hetzelfde probleem met 1 videokaart.

En hardeschijven ook ontkoppeld, hetzelfde probleem.
Pagina: 1