Driver probleem of GPU kapot?

Pagina: 1
Acties:

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-02 23:05
Hallo allemaal,

ik heb een probleem met me pc
Specs:
I7 2600k
6950 2GB
16 GB ram
P67 Sabertooth
En draait op windows 7 64 bit

Gisteren uit het niets ging me scherm ineens op zwart, ik was eigenlijk niet eens wat aan het doen.

Ik snapte al niet wat er aan de hand was dus meteen me pc open gahaald en alles gecontroleerd. Alles gecheckt en niks gevonden.
Als ik nu me pc aan doe dan zie ik alles over de bios verschijnen en het Windows logo start op en dan word het zwart :/
Ook heb ik een leeg blauw scherm gehad en een blauw scherm met foutmelding, maar kon daar niet op tijd een foto van maken.

Ik kan me pc wel in veilige modus opstarten en gedeeltelijk gebruiken.
Heb ook beeld maar op 1400x1050 resolutie (normaal full-hd)
De drivers werken ook niet meer, heb ze al meerder malen verwijdert en opnieuw geïnstalleerd
heb geprobeerd 13.4 en 13.5 beta en van de driver disk maar niks werkt.
Ik blijf maar foutmelding krijgen en is als volgt:

Er is geen stuurprogramma voor de AMD-grafische kaart geïnstalleerd of het AMD-stuurprogramma werkt niet goed. Installeer het AMD-stuurprogramma dat bij de AMD-hardware hoort.

Maar dat helpt dus niet, het CCleaner en driver fusion gebruikt voor het weg halen van de drivers.

Ik heb nog wel garantie op me grafische kaart, maar is deze nou kapot of is het toch nog op te lossen? zoja iemand ideeën?

Groetjes Rutger

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

in veilige modus de driver verwijderen met dirver sweeper en dan alle mappen die genoemd zijn met CCC, AMD en ATI handmatig verwijderen. reboot en je drivers weer terug zetten.

als dit niet werkt is denk ik je kaart dood en moet je RMA aanvragen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• R-utger
Fordox schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:11:
in veilige modus de driver verwijderen met dirver sweeper en dan alle mappen die genoemd zijn met CCC, AMD en ATI handmatig verwijderen. reboot en je drivers weer terug zetten.

als dit niet werkt is denk ik je kaart dood en moet je RMA aanvragen.
heb het dus al meerdere malen geprobeerd maar zonder succes
maar moet ook in veilig modus dat doen, als ik gewoon probeer is het beeld zwart of helemaal blauw.

maar kan de gpu ook kapot zijn terwijl het scherm er wel op aangesloten is? heb wel beeld totdat het windows logo verschijnt of moet in veilige modus zijn

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Heb je al gerobeerd je beeldscherm op je moederbord aan te sluiten (met de videokaart uitgeschakeld)?

• R-utger
KetchupFTW schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:30:
Heb je al gerobeerd je beeldscherm op je moederbord aan te sluiten (met de videokaart uitgeschakeld)?
heb daar geen aansluiting voor op me mobo (P67 sabertooth) dus kan niet proberen....

maar kom er echt niet meer uit, heb al deze dingen geprobeerd al :|

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
O dat is jammer, heb je niet toegang tot een ander videokaartje? Dan kan je kijken of het misschien aan iets anders dan je videokaart ligt.

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 10:01
Als je grafische kaart soms beeld geeft, kan het ook gewoon driver issue zijn. Wat deze mensen al zeiden, probeer deze kaart eens in een andere pc, of probeer een andere kaart in jouw pc. Dan kun je bepalen of hij kapot is, of dat het een driver issue is.

No one is listening until you fart

• R-utger
Ik heb niet de beschikking over een andere kaart of fatsoenlijke pc waar die in kon.
Heb ook nog een clean install van Windows gedaan en de aller laatste drivers erop gezet.
Nadat ik dat had gedaan werd het beeld weer zwart na het windows logo, ook kwamen er horizontale strepen in me beeld.

Heb nu de kaart RMA gedaan en dus even afwachten wat daar uitkomt.
Maar bedankt voor het helpen/mee denken.

Pagina: 1