Mijn huidige PC is 4 jaar oud. De onderdelen waren toendertijd al redelijk oud maar nu merk ik dat ik echt lagg in bepaalde spellen. Ik heb hulp nodig bij het kiezen van of een nieuwe PC, of een upgrade aan mijn bestaande PC.
Huidige systeem

Wat wil ik doen met mijn nieuwe desktop?
Gamen, video editing en Photoshop. Ook wel de nieuwste games spelen op high/ultra.
Wat mag het gaan kosten
Tussen de 600 á 700 euro vind ik nog acceptabel. Minder mag natuurlijk altijd.
Excl. OS en randapparatuur.
Wat neem ik mee uit het oude systeem
Hier twijfel ik dus over, een gloednieuw systeem in elkaar zetten, of mijn huidige systeem upgraden?
Ik heb al ergens een i5 3570K op de kop kunnen tikken, dus deze heb ik al in huis. Deze is nog niet gebruikt.
Eisen, wensen, merkvoorkeuren
Toch wel graag een SSD, lijkt me erg handig. Ook dus games op high/ultra kunnen spelen.
Verder wil ik gaan overklokken, vandaar ook mijn CPU. Dus een goede setup icm de 3570k.
Ik heb nog geen lijstje samengesteld omdat ik wil weten of het handiger is om het bestaand systeem te upgraden of om een gloednieuw systeem te halen.
Hopelijk kan een tweaker me helpen!
Mvg,
Jeroen
Huidige systeem

Wat wil ik doen met mijn nieuwe desktop?
Gamen, video editing en Photoshop. Ook wel de nieuwste games spelen op high/ultra.
Wat mag het gaan kosten
Tussen de 600 á 700 euro vind ik nog acceptabel. Minder mag natuurlijk altijd.
Excl. OS en randapparatuur.
Wat neem ik mee uit het oude systeem
Hier twijfel ik dus over, een gloednieuw systeem in elkaar zetten, of mijn huidige systeem upgraden?
Ik heb al ergens een i5 3570K op de kop kunnen tikken, dus deze heb ik al in huis. Deze is nog niet gebruikt.
Eisen, wensen, merkvoorkeuren
Toch wel graag een SSD, lijkt me erg handig. Ook dus games op high/ultra kunnen spelen.
Verder wil ik gaan overklokken, vandaar ook mijn CPU. Dus een goede setup icm de 3570k.
Ik heb nog geen lijstje samengesteld omdat ik wil weten of het handiger is om het bestaand systeem te upgraden of om een gloednieuw systeem te halen.
Hopelijk kan een tweaker me helpen!
Mvg,
Jeroen