Nas Server als Cloud functie of remote sync?

Pagina: 1
Acties:

• Siddharth1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-01-2019
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nas server die als functie "cloud" ondersteund of iets in de richting.
Ik wil eingelijk een nas server hebben die ik kan gebruiken als een soort van dropbox.

Is dit mogelijk of kan ik beter iets anders doen?

Wat de server moet hebben!!
De prijs maak opzich niet zoveel uit
De nas moet minimaal 2 hdd bays hebben en 6 tb kunnen ondersteuen.
De mogelijkheid om sickbeard, Couchpotato en NZBget te kunnen installeren.
FTP

Alvast bedankt :)

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-01 17:50
Ik geloof dat Synology die heeft in de vorm van Cloud Station, ik weet wel niet hoe goed het werkt, toen ik gestopt ben met Synology te gebruiken zat het nog in de startfase en waren er nogal wat beperkingen, maar ik zou eens zoeken in het synology topic.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb Cloud Station onlangs geïnstalleerd en dat werkt echt voortreffelijk op mijn PC en laptop. Hiervoor met Skydrive gewerkt en het enige voordeel wat daaraan zat is dat je kon daar kon kiezen welke mappen er gesyncd werden. Bij CS log je als het ware in op je persoonlijke CS map en hij synchroniseert dan alles.

Voor mijn documenten etc. geen enkel probleem. Voor backups van overige zaken is het minder geschikt imo.

Ik vind zelf Synology erg fijn werken. Hiervoor QNAP gehad en dat was voor een leek als mij erg onoverzichtelijk. Synology is veel gebruiksvriendelijker. Wat betreft je eisen zou ik de J versie overslaan en daarboven kijken. Is eigenlijk allemaal goed genoeg voor jouw eisen.

• Siddharth1
Thanks voor jullie advies,

Dit gaat mij zeker verder helpen met mijn zoek toch maar ik heb toch wat meer informatie nodig over hoe de cloud precies werk.

Wat ik precies zou willen is bijv ik heb een map, en als ik geen verbinding heb dat hij wel toegangkelijk is en als er weer verbinding is dat hij dat weer automatisch synchroniseerd

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Dat is exact wat Cloud Station doet. Elke gebruiker krijgt een CS map en kan met zijn of haar inloggegevens toegang krijgen tot die map. Alles in die map is ook offline bereikbaar op je pc of laptop. Wijzigingen kun je echter pas zien als je online bent.

• Siddharth1
heeft er iemand ook ervaring met de ix 2 iomega?

• MPM
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-07-2024

MPM

Synology heeft online ook een demo staan zodat je een beetje een feel kan krijgen.
Ben zelf ook nog aan het twijfelen of ik wel of niet €200+ over heb voor een NAS.

De demo:
http://www.synology.com/products/dsm_livedemo.php?lang=nld

• Siddharth1
Top ziet er goed uit !
Pagina: 1