Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

2.1 systeem voor een Samsung ES7000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben trotse bezitter van een samsung es7000 (smart TV).

Omdat het geluid niet super is ben ik op zoek naar een 2.1 systeem.

Mijn budget is max. € 699 :-)

Wensen zijn:

bluray speler en liefst een receiver in 1 (dus niet 2 losse apparaten)

makkelijk in gebruik en goede samenwerking met de Samsung Samrt tv (als de tv aangaat de set ook, maar ook mogelijkheid om alleen de set aan te doen om zenders te luisteren).

HDMI poort (minimaal 1)

Er is mij geadviseerd door een verkopertje:

1. Harman Kardon 330 of een 370 (te duur helaas)
2. Onkyo LS3100 met samsung BD-F5500 => € 425,00

Wie o wie kan mij helpen en geeft mij advies hierin?
8)7 8)7

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat is bij het gebruik van deze set het meest belangrijk? Het luisteren van muziek of films/series? Voor het luisteren van muziek met een goede geluidskwaliteit zijn te kleine speakers niet handig en terwijl dit wel voldoende is voor films en muziek. Een set om goed muziek te kunnen luisteren zal wel inhouden dat je erg verstandig met je budget moet omspringen want dat is voor € 699 vrij lastig te realiseren.

De voorgesteld Harman Kardon kun je naar mijn mening beter niet kopen. Ja, ze zien er qua design best aardig uit maar voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding zit je met dit merk niet zo goed. In de categorie kun je volgens mij ook wel vergelijkbare en goedkopere setjes in huis halen. Misschien is een soundbar ook nog wel overweging.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie D vd V!

Het gaat om het luisteren van muziek en films bekijken. Nu hoorde ik collega's die een Bose GSX hebben (wel buiten budget) maar zijn hier hilarish over mbt geluid en compact systeem. Ook het automatisch bepalen/vaststellen van geluid bij een film bijvoorbeeld gaf hij als een beweereden om zo'n systeem te kiezen.

Dit laatste is uiteraard wel een handig optie echter zie ik op het forum tegenstrijdige berichten hierover.
Je geeft aan een soundbar waar zat je aan te denken?

En wat vindt je van de 2e optie (onyo luidsprekers)?

Kortom wie adviseerd mij een goed compact 2.1 systeem (met bluray speler inclusief 1 hdmi poortje om een xbmc speler aan te sluiten)?

Alvast bedankt

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
hilarisch = lachwekkend.

Dit is dan wel een grappige typefout als je het op GOT over Bose hebt. Ik denk dat je lyrisch bedoelt.

Ik zou een aantal wensen laten varen, zoals alles-in-een. Deze wens beperkt namelijk enorm de mogelijkheden. Zoals DVD al aangeeft zijn de kleinere al-in-one setjes niet echt overtuigend in muziekweergave. Mijn inziens kun je veel beter een losse receiver, losse BR speler en losse speakers kopen. Wat betreft een compacte set, je zou eens naar een Yamaha Pianocraft MCR-940 kunnen kijken. Rond de 600 euro, BR, HDMI, en goede geluidsweergave. Een subwoofer is later nog aan te sluiten.

Mijn zusje heeft een goedkopere pianocraft systeem (stereo met CD) en ik ben onder de indruk van dit systeem.

Verwijderd

Ik heb de Onkyo LS-3100 in gebruik.
De keuze viel erop vanwege het minimale design, het kunnen afspelen met bluetooth en de geluidskwaliteit. Ik ben op geen enkel punt teleurgesteld. De TV krijgt het geluid van mijn mediaspeler via HDMI en de de TV is optisch verbonden met de onkyo.
Het gebruiksgemak is echt enorm. Hij gaat vanzelf aan en vanzelf uit en reageert gewoon op de afstandbediening van de TV. Je hebt er totaal geen omkijken naar.

De afstandbediening van de set zelf gebruik ik alleen nog als ik muziek wil streamen wat het apparaat naar mijn mening ook goed doet.

Wat prijs betreft heb ik me een aantal weken verbaast over die Onkyo, er wordt wat mee gestunt blijkbaar. Uiteindelijk vond ik hem via een dagactie bij besthomecinema voor 299 euro. Ik zag net dat hij nu bij de Saturn voordelig te kopen is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 16:21 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Het samenstellen met losse componenten levert eigenlijk altijd wel het beste geluid op; maar is tegelijk ook altijd wat lastiger omdat je met een beperkt budget toch het maximaal haalbare probeert te realiseren.

Het beste - imho - kun je gaan voor een losse receiver en bij voorkeur 2 vloerstaanders. Als alternatief zou je ook nog kunnen kiezen voor 2 boekenplankspeakers die je (later) combineert met een subwoofer.

Persoonlijk vind ik de prijs/kwaliteitsverhouding van Bose nog slechter dan die van HK dus dat zou ik écht nooit kopen. Maar iedereen zijn ding. Zo'n Yamaha Pianocraft zoals 107mb voorstelt, lijkt me ook wel een aardige optie. Kijk ook eens naar de alles in één setjes van Pioneer; dat is ook wel een aardig merk.

Het door jou genoemde systeem van Onyo ken ik niet dus ik kan er niet zo veel over zeggen. Gecombineerd met een blu rayspeler is dit ook een optie. Zelf zou ik echter niet voor zulke kleine speakers kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
@107mb klopt je hebt helemaal gelijk ik bedoelde inderdaad lyrisch i.p.v. hilarisch 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Omdat ik een tv-meubel heb met een gat in het midden van circa 15cm hoog en 50 breed (zijkanten zijn deurtjes) is dit helaas voor mij niet een optie omdat : deze set naast elkaar moet zetten of ik moet hem achter de deurtjes verwerken en dat lijkt me niet :-(....

@gaius

watvoor (bluray) heb je ernaast? Hoe is de verhouding in geluidskwaliteit m.b.t. een goeie ram film (voor het gemak, een pearl harbor)???

@ dvdv

Kijk ook eens naar de alles in één setjes van Pioneer; dat is ook wel een aardig merk.

Om niet alles voorgekauwd te krijgen maar welke bedoel je?

Ik ben vanavond bij MM geweest en verkoper adviseerde mij de HK BDS 330 voor 2.1 systeem en wimpelde de samsung/lg 2.1 systemen weg.

Doordat ze vanaf volgende week een actie hebben nml. 21% BTW weg ermee (wat saturn nu geeft) is de prijs van de HK niet 696,- maar 575,- het nadeel is wel de iets kleine eitjes die HK heeft maar begreep dat ik wel grotere HK speakers op den duur kon kopen (voor wat diepere geluid).

Nogmaals heren (en dames?) ik ben echt geen kenner maar zou graag wel geadviseerd willen worden door jullie kenners!

8)

• S1NN3D
  • Niet online
Dat de verkoper de Samsung en LG 2.1 systemen weg wimpelt, lijkt me logisch want daar zullen ze vast minder op verdienen dan de HK. Naar mijn mening is de prijs/kwaliteit verhouding bij zowel HK als Bose ontzettend slecht en kun je die beter niet kopen.
Dan kun je voor minder geld net zo goed een Pioneer BCS-FS525 of Panasonic SC-BTT590 kopen. Veel van zulke 2.1 systemen (ook die van andere merken) bieden wel ongeveer dezelfde functionaliteiten en dat voor minder geld.

Verwijderd

@Gips1983,

Ik ben absoluut geen kenner op dit gebied. Over goede single malt kan ik je wel alles vertellen...

Wat ik je wel kan vertellen is dat ik dagen lang reviews heb opgezocht over 2.1 setjes, ze daarna in de winkel heb beluisterd en de onkyo ls3100 het meest indruk vond maken. Het bedieningsgemak in combinatie met het minimalistische design deden me vervolgens deze keuze maken.
In mijn vorige woning had ik een ooit duizenden guldens kostende 5.1 set van sony, zal volgens de kenners ook wel niets zijn geweest maar dat is het enige waar ik het mee kan vergelijken. In mijn huidige woning kon ik dit niet "netjes" plaatsen.

Naar mijn mening mis ik alleen het 5.1 geluid, of liever gezegd is dat het enige verschil. Het geluid is vol, helder en voor een woonkamer van 50m3 absoluut vullend. Bij films wordt je van de bank geblazen, je voelt echt het geluid. En voor mij wel belangrijk, als ik iets als Norah Jones stream met bluetooth hoor ik een prachtig helder geluid. En dat allemaal uit zo'n minimaal kastje. Als referentie heb ik toen ik heb thuis "installeerde" Lord of the Rings opgezet. En dat maakte echt indruk. Ik krijg er ook louter positieve reacties op.

Nogmaals de "kenners" zullen het er vast niet mee eens zijn dat dit mooi geluid is, maar mijn neef die kabels koop die alleen al meer kosten dan mijn hele installatie is het met de meeste van hun vast niet eens...
Naar mijn mening iets met perceptie. ;)

Voor hetzelfde geld koop je misschien ook een 2.1 set met BR speler en meer functies maar die hadden wat mij betreft nooit het geluid en uiterlijk van deze, zeker de boxjes die je op 3 manieren kan ophangen en neerzetten zijn wat mij betreft heel mooi. Het bediengemak (auto aan/uit) reactie op de TV afstandbediening en streamen via bluetooth was vrij uniek in deze prijsklasse.

Ik heb trouwens geen bluray speler maar doe alles via de mediaplayer een popcornhour A300.

Succes met je keuze!
Pagina: 1