Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies aankoop ultrabook touch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om mijn laptop te gaan vervangen en wil hiervoor graag een ultrabook met touch gaan aanschaffen. Nu heb ik geen heel groot budget (750-800 euro). Ik snap dus dat ik ergens een compromise moet sluiten.
De eisen die ik heb zijn een intel i5 processor, minimaal 13" scherm en moet goed draagbaar en dun zijn en een redelijk lange batterij duur hebben. Ik zal hem vooral voor internet gebruiken wat films etc op kijken en wil hem makkelijk mee kunnen nemen.

Als ik zelf aan het zoeken ben, dan kom ik uit op de volgende opties: ASUS S400 of de Dell inspirion 15z. Deze vallen binnen de prijsklasse en kunnen dus prima. Ik heb ook overwogen om mijn budget iets te verhogen, maar dan kom ik op de ASUS S550 die niet echt heel veel extra geeft in mijn optiek.

Nu hoor ik wel dat de opties die ik hierboven noem wel beide een niet extreem lange batterij duur hebben wat voor mij toch ook wel prettig zou zijn.

Ik wil dus graag van jullie advies over wat jullie aanbevelen. Er zijn ook mensen die zeggen koop juist geen ultrabook, maar ga voor een gewone laptop goedkoper en betere specs.
Als jullie een beter alternatief hebben voor bovenstaande opties hoor ik het graag. Anders welke zouden jullie aanbevelen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

Andere vraag: wat ga je er mee doen dat touch nodig is?
Ik heb jaren met een ThinkPad X series tablet rondgelopen en hoewel het wel geinig was zo aan het scherm zitten (oke vista en XP waren ook iets minder geadvanceerd dan Windows 8) had ik nou niet echt het gevoel van ... zo en nu werk ik handig :)

En zon ultrabook is toch ook weer net te groot om lekker comfortabel op schoot voor de tv als tablet te spelen. En zeker gezien je films wilt kijken en je het scherm dus af en toe zult kantelen moet je wel investeren in een laptop met een goed scherm (liefst dus IPS of SPVA maar geen TN)

Iets om over na te denken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:12:
Andere vraag: wat ga je er mee doen dat touch nodig is?
Ik heb jaren met een ThinkPad X series tablet rondgelopen en hoewel het wel geinig was zo aan het scherm zitten (oke vista en XP waren ook iets minder geadvanceerd dan Windows 8) had ik nou niet echt het gevoel van ... zo en nu werk ik handig :)

En zon ultrabook is toch ook weer net te groot om lekker comfortabel op schoot voor de tv als tablet te spelen. En zeker gezien je films wilt kijken en je het scherm dus af en toe zult kantelen moet je wel investeren in een laptop met een goed scherm (liefst dus IPS of SPVA maar geen TN)

Iets om over na te denken?
Bedankt voor je reactie en inderdaad zeker iets om over na te denken. Ik moet zeggen aangezien ik met windows 8 wil gaan werken had ik het idee dat dit wel een toegevoegde waarde zou zijn aangezien windows 8 toch wel inzet op ook deze toepassing.

Maar wat je zegt is zeker het overdenken waard. Het gaat mij voornamelijk om een lichte laptop, die dus goed draagbaar is en een lange batterij duur heeft.

Als je kijkt naar mijn budget, heb je dan nog een eventuele tip welke ik ultrabook ik zou kunnen aanschaffen om een idee te krijgen mocht ik niet voor touch gaan.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:16
Windows 8 werkt perfect zonder touchscreen, je hebt het echt nergens voor nodig. Leuk is het wel, maar je beperkt je keuze wel met zo'n eis.
Zit je echt te wachten op die vette vingers op je scherm? Ik persoonlijk moet er niet aan denken, maar dat moet je natuurlijk voor jezelf uitmaken.

Verwijderd

De laptop die op dit moment goed word aangeschreven en met jouw voorkeuren is:

pricewatch: Asus VivoBook S550CM-CJ045H

Een perfecte laptop met een goede touchscreen.

Verwijderd

En een touchscreen is leuk als je het wilt hebben. ik snap het wel.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

Ik snap het wel maar de vraag is of je er wel voor moet kiezen voor zoiets extra's als je op basic dingen gaat inleveren in het gestelde budget.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• dejoma
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-08-2022
Wacht nog ff op haswell ?
Pagina: 1