Toon posts:

HD7790 BFBC2/Youtube problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds kort een Sapphire HD7790 maar ik heb last van twee problemen:

1. Artifacts/Texture corruption in BFBC2, maar het gekke is dat het pas na een uur spelen ofzo optreedt en alleen in DX10/11 mode. Oververhitting is het niet, kaart blijft onder de 60 graden.

2. Computer freezed bij bepaalde Youtube filmpjes, bijvoorbeeld toen ik het artikel over Metro Last Light hier op de site aanklikte (speelt het filmpje dus nog niet eens af). Vreemd is dat als ik na reset hetzelfde artikel aanklik de pc niet vastloopt (tot ik weer een 'verkeerde' yt video tegenkom en de boel wel weer vastloopt).

Wat ik al heb geprobeerd:
- verschillende drivers (7790 driver, 13.4, 13.5 beta): geen verschil
- kaart ondergeklokt naar 900/1400 (ipv 1000/1500): geen verschil

Wat denken jullie: driver probleem of kaart defect?

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-10 13:18
probeer eens de drivers compleet te deinstalleren met behulp van dit
http://sites.amd.com/us/g...st-uninstall-utility.aspx
en dan de nieuwste 7790 driver instaleren
bij mij heeft dat progje soms geholpen

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Verwijderd

Topicstarter
Ook al geprobeerd, telkens die cleaner gedraaid na het uninstallen van een driver maar helaas mocht het niet baten.

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-12 00:31
Probleem 2 heb ik ook gehad met mijn Gigabyte Radeon 7850. De oplossing was uiteindelijk een defecte RAM geheugenmodule. Draai eens een windows geheugentest om te kijken of die er iets uithaalt.

Als deze aangeeft dat er iets mis is (staat meestal meteen op je scherm) even één voor één je RAM modules testen om te kijken of het één module is. Als hij niks aangeeft even memtest draaien (voor de zekerheid) en deze een nachtje laten werken. Als je dan geen fouten hebt is het je RAM 98% zeker niet.

Kijk ook of je de laatste drivers van je moederboard hebt. Dit wil ook nog wel eens freezes op leveren. :)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Windows geheugentest gedraaid en nog een rondje hci memtest voor de zekerheid maar geen problemen gevonden. Zou ook wel erg toevallig zijn als ram op hetzelfde moment kapot gaat als ik een nieuwe gpu installeer. Hiervoor had ik een 5850 en ook nog een tijdje op de HD4000 in de cpu gedraaid en met beide had ik geen last van deze problemen.

Chipset drivers zijn ook up to date, laatste wat ik nog kan bedenken is bios updaten maar het schijnt dat de nieuwste versie niet zo goed is dus dat doe ik liever niet.

Verdenk toch sterk de videokaart, maar ik vind het zo gek dat een hoop andere dingen incl. games en benchmarks wel gewoon goed werken. Alleen in BFBC2 heb ik last van artifacts, maar dus alleen na langere tijd spelen. Zou mooi zijn als iemand anders met een 7790 dit ook heeft, weet ik tenminste dat het niet aan de kaart ligt.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:53

InFamous

excommunicado

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:22:
Ik gebruik sinds kort een Sapphire HD7790 maar ik heb last van twee problemen:

1. Artifacts/Texture corruption in BFBC2, maar het gekke is dat het pas na een uur spelen ofzo optreedt en alleen in DX10/11 mode. Oververhitting is het niet, kaart blijft onder de 60 graden.

2. Computer freezed bij bepaalde Youtube filmpjes, bijvoorbeeld toen ik het artikel over Metro Last Light hier op de site aanklikte (speelt het filmpje dus nog niet eens af). Vreemd is dat als ik na reset hetzelfde artikel aanklik de pc niet vastloopt (tot ik weer een 'verkeerde' yt video tegenkom en de boel wel weer vastloopt).

Wat ik al heb geprobeerd:
- verschillende drivers (7790 driver, 13.4, 13.5 beta): geen verschil
- kaart ondergeklokt naar 900/1400 (ipv 1000/1500): geen verschil

Wat denken jullie: driver probleem of kaart defect?
Nummer 1, heb ik ook gehad met BFBC2, geen oplossing voor gevonden.( is het bij jou ook zo dat je ineens verticale en diagonale zwarte vlakken krijgt die lopen te trillen etc? )

Nummer 2, rechter muisknop op het filmpje klikken, op instellingen klikken, eerste tabblad hardware versnelling uitzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door InFamous op 27-05-2013 21:58 ]

Formerly known as Ragdoll

Verwijderd

Topicstarter
InFamous schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:55:
[...]

Nummer 1, heb ik ook gehad met BFBC2, geen oplossing voor gevonden.( is het bij jou ook zo dat je ineens verticale en diagonale zwarte vlakken krijgt die lopen te trillen etc? )

Nummer 2, rechter muisknop op het filmpje klikken, op instellingen klikken, eerste tabblad hardware versnelling uitzetten.
Onder andere zwarte vlakken, maar nog meer dan dat. Bijvoorbeeld een gedeelte van een huisje dat opeens op een willekeurige plek op het scherm zit te flikkeren, gele en paarse blokken waar normaal textures horen te zitten, strepen en gewoon ondefinieerbare artifacting. Maar het gebeurt alleen na langere tijd spelen, nooit bijvoorbeeld na 5 minuten ofzo. In DX9 mode heb ik hier nog geen last van gehad, maar het kan ook zijn dat ik dan nog langer door zou moeten spelen.

Hardware versnelling uitschakelen was ik ook al eerder tegengekomen, maar het punt is ik heb geeneens Flash geinstalleerd. Meeste YT filmpjes werken wel gewoon met HTML5, alleen freezen ze dus regelmatig mijn hele pc.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je al een clean install geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik gebruikte eerst Win 8 en dacht dat de problemen daar misschien mee te maken hadden. Teruggegaan naar Win 7, clean install, alleen nieuwste drivers + BFBC2 maar nog steeds artifacts.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Power supply sterk en stabiel genoeg?
Probeer eens de release drivers van de 7790, wellicht is het een issue in de nieuwste drivers.
Wat ook kan is dat je gpu wel goed gekeold wordt maar je vidram niet, omdat er b.v een thermalpad niet goed aansluit.

Verwijderd

Topicstarter
Seasonic M12II 620W, misschien 2 jaar oud, moet nog wel goed zijn lijkt me.

Release drivers heb ik al geprobeerd, maar daar had ik dezelfde problemen mee. In de release notes van 13.4 stond iets over een fix voor BFBC2 met AA geforceerd in de driver, ondanks dat ik geen geforceerde AA gebruik had ik hoop dat dat een oplossing zou zijn maar helaas.

Wat je zegt over niet goed gekoeld ram (of een of ander vaag ander onderdeel) is iets waar ik ook aan zit te denken, maar ik kan helaas alleen temp van de gpu zelf uitlezen. Er zit wel een koelblokje op de vrm's en de koeler lijkt verder ook gewoon goed te zitten. En als het daar aan zou liggen vind ik het gek dat ik wel zonder problemen bvb. een uur lang Metro 2033 kan spelen, dat is toch een aardige workout voor een gpu.

Edit: Flash geinstalleerd, hardware versnelling uitgeschakeld. Leek een dag goed te gaan maar vandaag weer een vastloper op een site met flash advertenties. Artifacts in BFBC2 kwamen nu voor het eerst ook vrij snel tevoorschijn, na 15 min ipv een uur. DX9 mode werkt nog steeds wel gewoon goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam deze post tegen: http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=12339.0 waaruit wel blijkt dat de artifacts in bfbc2 een driver probleem zijn. Helaas kan ik niet met oudere drivers dan 13.4 proberen want die ondersteunen mijn 7790 niet.

Het probleem met Youtube vastlopers is ook opgelost. Bleek incompatibiliteit met HWinfo64 te zijn. Die had ik altijd draaien voor temps etc. Nooit problemen mee gehad hiervoor, maar kan zowel aan HWinfo als AMD drivers liggen.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-12 17:24

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 23:01:
Ik kwam deze post tegen: http://forum.giga-byte.co.uk/index.php?topic=12339.0 waaruit wel blijkt dat de artifacts in bfbc2 een driver probleem zijn. Helaas kan ik niet met oudere drivers dan 13.4 proberen want die ondersteunen mijn 7790 niet.

Het probleem met Youtube vastlopers is ook opgelost. Bleek incompatibiliteit met HWinfo64 te zijn. Die had ik altijd draaien voor temps etc. Nooit problemen mee gehad hiervoor, maar kan zowel aan HWinfo als AMD drivers liggen.
Ga er maar vanuit dat de youtube fastlopers flash zijn :p. Tenzij het de html5 player is.
Je moet bij flash gewoon de hardware versnelling uitzetten omdat het daar gewoon niet fatsoenlijk mee kan omgaan.

Ook zonder hardware versnelling crashed flash hier, het is gewoon <insert random woord> :P.

Wat je nog met Battlefield kan proberen is met msi afterburner een ander fanprofiel aanmaken dat iets agressiever koelt. Kan zijn dat het geheugen namelijk wel te warm wordt (de core kan makkelijk 90 graden worden het geheugen alleen niet).
Ik ken mensen die een club3d kaart hadden met een fanprofiel dat gewoon te weinig koelde, dit hebben ze natuurlijk gedaan zodat er weinig lawaai is. Hierdoor kreeg degene wel artifacts.

[ Voor 24% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 22-06-2013 00:58 . Reden: fanprofiel ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik denk nog steeds dat het aan de combi driver/game ligt..
ik heb in blackops 2 met een gtx675m (580m) op 1 map..
lijnen die ineens glinsteren / hele stukken muur die ineens zwart zijn.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 00:55:
[...]

Ga er maar vanuit dat de youtube fastlopers flash zijn :p. Tenzij het de html5 player is.
Je moet bij flash gewoon de hardware versnelling uitzetten omdat het daar gewoon niet fatsoenlijk mee kan omgaan.

Ook zonder hardware versnelling crashed flash hier, het is gewoon <insert random woord> :P.

Wat je nog met Battlefield kan proberen is met msi afterburner een ander fanprofiel aanmaken dat iets agressiever koelt. Kan zijn dat het geheugen namelijk wel te warm wordt (de core kan makkelijk 90 graden worden het geheugen alleen niet).
Ik ken mensen die een club3d kaart hadden met een fanprofiel dat gewoon te weinig koelde, dit hebben ze natuurlijk gedaan zodat er weinig lawaai is. Hierdoor kreeg degene wel artifacts.
Tja, ik weet dat er veel mensen met flash problemen zijn, je hoeft niet hard te zoeken om die 'oplossing' hardware acceleratie uitschakelen te vinden (die voor mij dus niet hielp). Maar ik had er nooit last van, zo'n 2 jaar met 5850 gedraaid, geen enkel probleem. HD7790 erin, blam vastlopers, eigenlijk iedere dag wel minstens 1 keer. En dus niet alleen met flash maar ook met html5 videos. Maar sinds ik hwinfo niet meer op de achtergrond draai heb ik al zo'n 2 weken geen last van vastlopers meer, en ik heb flink getest door tig YT filmpjes te openen. Dus ik kan wel zeggen dat het in mijn geval aan de combinatie 7790/drivers/hwinfo lag.

Wat BFBC2 betreft, ik denk niet dat het geheugen te warm wordt, heb getest met kast open en ondergeklokt geheugen, maakte geen verschil. En in andere games zou het dan ook problemen op moeten leveren maar die draaien gewoon prima. En het zou dan ook een heel specifiek stukje geheugen moeten zijn want in DX9 mode kan ik gewoon 2 uur nonstop spelen.
Pagina: 1