Hallo,
Wij hebben in het oosten van het land (Twente) een vakantiepark.
Iedereen wil tegenwoordig overal internetten, en zo ook onze gasten.
Dus hebben we al jaren wifi.
Maar omdat we in het mooie buitengebied zitten, kan de KPN ons niet meer bandbreedte leveren.
We zitten dus gebonden aan 3-3,5 MB.
Deze week hopen we in totaal 3 adsl aansluitingen te combineren (pfSense load balancer).
Aanleg van glasvezel wordt te duur (kosten richting 1 ton+)
Nu hebben we de mogelijkheid tot internet via de satteliet.
Details hierover weet ik nog niet, krijg ik binnenkort.
Maar zijn er hier tweakers die ervaring hebben met satteliet internet?
Ik had begrepen dat het om 2 schotels gaat, 40 MB bandbreedte en kosten ronde de 2x75 p/m
Op internet is er niet heel veel over terug te vinden, of het is informatie van enkele jaren terug (verouderd)
Maar ik begrijp dat je met een datalimiet zit (zou onbeperkt zijn, geen idee of er iets van fair use policy bij zit), en met je latency.
Is dit tegenwoordig nog steeds zo, en is dit hinderlijk (in vergelijking tot de 3 MB die we nu hebben)?
Wie kan mij hier meer over vertellen, of mij verwijzen naar een beetje leesvoer op internet?
alvast bedankt
Wij hebben in het oosten van het land (Twente) een vakantiepark.
Iedereen wil tegenwoordig overal internetten, en zo ook onze gasten.
Dus hebben we al jaren wifi.
Maar omdat we in het mooie buitengebied zitten, kan de KPN ons niet meer bandbreedte leveren.
We zitten dus gebonden aan 3-3,5 MB.
Deze week hopen we in totaal 3 adsl aansluitingen te combineren (pfSense load balancer).
Aanleg van glasvezel wordt te duur (kosten richting 1 ton+)
Nu hebben we de mogelijkheid tot internet via de satteliet.
Details hierover weet ik nog niet, krijg ik binnenkort.
Maar zijn er hier tweakers die ervaring hebben met satteliet internet?
Ik had begrepen dat het om 2 schotels gaat, 40 MB bandbreedte en kosten ronde de 2x75 p/m
Op internet is er niet heel veel over terug te vinden, of het is informatie van enkele jaren terug (verouderd)
Maar ik begrijp dat je met een datalimiet zit (zou onbeperkt zijn, geen idee of er iets van fair use policy bij zit), en met je latency.
Is dit tegenwoordig nog steeds zo, en is dit hinderlijk (in vergelijking tot de 3 MB die we nu hebben)?
Wie kan mij hier meer over vertellen, of mij verwijzen naar een beetje leesvoer op internet?
alvast bedankt