Toon posts:

Videokaart upgrade koopadvies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de computer die ik nu gebruik minstens 3 jaar, tijd voor een upgrade dus. Ik heb besloten om nieuw RAM, een ssd en een videokaart te kopen. De eerste twee waren niet zo moeilijk om te beslissen. Maar nu, de videokaart.

Ik zoek dus een videokaart die prima presteert voor de huidige games (denk aan battlefield 3 enzovoort...) die tussen de 200-250€ kost. Natuurlijk als het echt niet anders kan, ben ik bereid om de prijs wat hoger te brengen.

Ik heb tot nu toe de MSI GeForce GTX 660 Ti gevonden (http://tweakers.net/product/317061/msi-geforce-gtx-660ti/) maar ik ben niet zeker of deze voldoet aan mijn eisen voor de prestaties, de benchmarks zijn prima maar misschien weten jullie meer over deze videokaart? Ik ben over het algemeen een beginner op het gebied van videokaarten dus verwacht niet teveel van mij.

Hebben jullie ideeën welke videokaart het beste is? Is de MSI goed genoeg? Maakt het merk iets uit?

Hier zijn mijn pc specs:

Processor: AMD Phenom II X2 555 3.2 Ghz
Videokaart: ATI Radeon HD 5570
Moederbord: MSI 870-C45 (MS-7599)
RAM: 4GB (Kingston 9905403-170.A00LF)

Ik hoop dat dat voldoet

Verwijderd

Ik denk dat de de MSI GeForce GTX 660 Ti, die je zelf ook had uitgekozen de beste keus zal zijn voor die prijscategorie.

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-02 10:33
Ik heb zelf de Power Edition van MSI. Ik kan toch wel stellen dat je met een 660TI die je een beetje overclocked goed meekan met de games. Niet in alle games op de hoogste instellingen, maar dan ziet het er nog steeds gelikt uit op 1080p.

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:18
Een GTX660Ti is een prima kaart, maar ik denk dat wanneer je BF3 en andere topend games wilt gaan doen, dat je CPU in die setup een bottleneck gaat worden. Ter illustratie, hier een basic vergelijking tussen jouw CPU en een van de meest populaire gaming CPU's, de 3570k. Dit betekent niet dat je een dergelijke grafische kaart niet kunt gebruiken, maar je zult zeker niet het maximale eruit halen.

Verder is het ook wel handig om te weten welke voeding je hebt, vanwege aansluitingen en vermogen.

Ik denk dat je voor de beste beleving je beter iets minder kunt uitgeven aan de GPU, door b.v. een HD7870XT te nemen. Deze is een stuk goedkoper en presteert ongeveer even goed, zie ook deze BF3 test. Let op: de HD7870 die daar gebruikt is, is een "normale" HD7870. De HD7870XT presteert meer in de buurt van de HD7950.

Met het geld wat je dan bespaart kun je eventueel, mocht je merken dat de CPU de bottleneck is, investeren in/op zoek gaan naar een 2e hands AMD Phenom II X6 1090T. Deze is nog compatibel met je moederbord en presteert stukken beter dan de Phenom X2 555. Maar ook hier geldt dat het handig is om te weten welke voeding je hebt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:12
Heb je al geprobeerd cores te unlocken? Van die X2 kun je door cores te unlocken een triplecore of quadcore maken, als je geluk hebt. Volgens de site van MSI kan je moederbord dat ook.
Verder: welke voeding heb je? Graag merk en type.
De GTX660Ti of HD7950 zijn rond dat prijspeil de beste kaarten, wil je rond de €220 gaan zitten dan is de HD7870XT de beste, die heeft de GPU van een HD7950 en is dus geregeld net zo snel in games als de 7950.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Moi_in_actie schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:19:
Een GTX660Ti is een prima kaart, maar ik denk dat wanneer je BF3 en andere topend games wilt gaan doen, dat je CPU in die setup een bottleneck gaat worden. Ter illustratie, hier een basic vergelijking tussen jouw CPU en een van de meest populaire gaming CPU's, de 3570k. Dit betekent niet dat je een dergelijke grafische kaart niet kunt gebruiken, maar je zult zeker niet het maximale eruit halen.

Verder is het ook wel handig om te weten welke voeding je hebt, vanwege aansluitingen en vermogen.

Ik denk dat je voor de beste beleving je beter iets minder kunt uitgeven aan de GPU, door b.v. een HD7870XT te nemen. Deze is een stuk goedkoper en presteert ongeveer even goed, zie ook deze BF3 test. Let op: de HD7870 die daar gebruikt is, is een "normale" HD7870. De HD7870XT presteert meer in de buurt van de HD7950.

Met het geld wat je dan bespaart kun je eventueel, mocht je merken dat de CPU de bottleneck is, investeren in/op zoek gaan naar een 2e hands AMD Phenom II X6 1090T. Deze is nog compatibel met je moederbord en presteert stukken beter dan de Phenom X2 555. Maar ook hier geldt dat het handig is om te weten welke voeding je hebt.
Bedankt voor je advies, ik zal kijken naar de HD7870XT. Ik ben ook inderdaad van plan om mijn cpu te upgraden binnenkort, ik zat dan te twijfelen om over te stappen naar intel, dan moet ik ook een ander moederbord natuurlijk. Maar dat is een heel ander topic uiteraard.
MartijnLoarne schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:20:
Heb je al geprobeerd cores te unlocken? Van die X2 kun je door cores te unlocken een triplecore of quadcore maken, als je geluk hebt. Volgens de site van MSI kan je moederbord dat ook.
Verder: welke voeding heb je? Graag merk en type.
De GTX660Ti of HD7950 zijn rond dat prijspeil de beste kaarten, wil je rond de €220 gaan zitten dan is de HD7870XT de beste, die heeft de GPU van een HD7950 en is dus geregeld net zo snel in games als de 7950.
Kan je misschien vertellen hoe je dan die cores unlockt? Dat zou wel geweldig zijn.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Bij mijn AMD- systeem kwam er gewoon bij het opstarten een tekst te staan in de trant van: press x to unlock 4 cores. Dat scherm komt meteen als je opstart. Volgens mij kun je ook dat soort zaken instellen in je bios, dan moet je volgens mij bij cpu kijken en dan staat er ergens iets dat je meerderre cores kunt unlocken. (weet niet precies, kwam er ooit een stoevallig achter.)
Pagina: 1