• Jelmer_D
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-11-2025
Hallo,

ik heb een poosje geleden de Dell Ultrasharp U2312HM aangeschaft. Ik ben zeer tevreden over dit beeldscherm, maar zou graag mijn oude 1280x1024 Samsung monitor als tweede scherm willen aansluiten.
Op mijn videokaart zitten de volgende aansluitingen:
1x HDMI
1x Dual-Link DVI
2x Mini DisplayPort

De Dell Ultrasharp U2312HM heeft de volgende aansluitingen:
1x VGA
1x Dual-Link DVI
1x DisplayPort

En mijn oude monitor:
1x DVI
1x VGA

Ik heb zelf al één HDMI kabel, één DVI kabel, twee VGA kabels en een VGA-DVI adapter.

Hoe kan ik het beste mijn monitoren aansluiten denken jullie? Ik heb gezien dat de prijs van sommige kabeltjes en adapters aardig hoog ligt...

Alvast bedankt!

• SilentDecode
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-10-2025
Ik zou als ik jou was de Dell aansluiten via DP, die aansluitingen hebben beide apparaten.
En dan dat oudere scherm gewoon via DVI.
Mits je een keer een 3e scherm aan wilt sluiten, moet dat ook via DP, dat is de eis voor Eyefinity.

Plezant. Krokant. Galant.

• Jelmer_D
Oke, bedankt voor je reactie. Dus gewoon zoiets?

• SilentDecode
Jap, lijkt mij een mooi idee :P
Gewoon een simpel kabeltje er tussen doen van mDP naar DP en dan heb je voor de volgende keer ook geen gezeur met de Eyefinity eisen, want dan heb je al een met DP aangesloten monitor :D

• Jelmer_D
Oke toppie! :P

• SilentDecode
Ik zit nu met het probleem dat ik nu een 3e scherm aan wil sluiten met alleen DVI en VGA ingangen. de 2 DVI poorten op mijn 6870 zijn al bezet, dus ik MOET een DP naar DVI adapter hebben... Duur..

• Jelmer_D
Ja klopt, de prijzen daarvoor zijn inderdaad erg hoog... Ik zag ook al prijzen voorbij komen waar ik wel even van schrok! :S
Pagina: 1