Hallo, ik wil graag zelf een PC bouwen die moet dienen als HTPC (wordt aangesloten op HDTV) met veel opslag capaciteit en daarnaast ook geschikt moet zijn voor amateur foto en videobewerking. Het budget voor de PC zonder randapparatuur is 1000-1100€. Gamen is vooralsnog niet de bedoeling al zou dat wel een toekomstige uitbreiding kunnen zijn. Ik zou graag wat advies willen wat componenten betreft.
Ik denk aan een MoBo/CPU combo als:
gigabyte-ga-z77x-d3h/Core i5 3570K of ASRock B75 Pro3-M/Xeon E3-1230V2
Verder:
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Uiteindelijk is een still geheel wel een plus dus wil ik een (goedkope) passief gekoelde GPU en stille kast:
Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP)
Fractal Design Define R4 Pearl Black
De rest van het budget gaat dan op aan Windows 7 en 2,3 of 4 3TB harddiscs om veel films/series/fotos en videos op te kunnen slaan. Om deze reden heb ik ook een MoBo en voeding met veel SATA aansluitingen nodig.
Graag krijg ik wat advies:
- mbt keuze MoBo/CPU. De prijs van deze MoBos liggen redelijk ver uiteen. Zitten er nog grote voordelen aan de Gigabyte (behalve mogelijkheid tot overclocken)?
- is de GPU nodig? Wellicht in combinatie met de i5 niet zo....
- Moet ik nog wat toevoegen wat CPU koeling betreft?
- En met name ook wat voeding betreft, hier zie ik door de bomen het bos niet zo
Ik denk aan een MoBo/CPU combo als:
gigabyte-ga-z77x-d3h/Core i5 3570K of ASRock B75 Pro3-M/Xeon E3-1230V2
Verder:
Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Uiteindelijk is een still geheel wel een plus dus wil ik een (goedkope) passief gekoelde GPU en stille kast:
Asus EN210 SILENT/DI/1GD3/V2(LP)
Fractal Design Define R4 Pearl Black
De rest van het budget gaat dan op aan Windows 7 en 2,3 of 4 3TB harddiscs om veel films/series/fotos en videos op te kunnen slaan. Om deze reden heb ik ook een MoBo en voeding met veel SATA aansluitingen nodig.
Graag krijg ik wat advies:
- mbt keuze MoBo/CPU. De prijs van deze MoBos liggen redelijk ver uiteen. Zitten er nog grote voordelen aan de Gigabyte (behalve mogelijkheid tot overclocken)?
- is de GPU nodig? Wellicht in combinatie met de i5 niet zo....
- Moet ik nog wat toevoegen wat CPU koeling betreft?
- En met name ook wat voeding betreft, hier zie ik door de bomen het bos niet zo