Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mobiele game laptop

Pagina: 1
Acties:

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
ik zit met een dilemma, ik wil een 15'' laptop met een krachtige GPU..en dan in de zin van een GTX675MX of een 7970M (ik ga wel wachten tot hashwell en volgende gen GPU's, maar meestal komen de zelfde modellen dan uit met krachtigere videokaarten)

tot nu toe heb ik verschillende laptops gezien, maar niet met echt krachtige GPU's in de 15'' klasse..

de laptops die ik wel vond:
-XNB desteny IV met 7970M of GTX6xx
-BTO 15CL46 met 7970M of GTX6xx

weet iemand toevallig nog andere merken die gewoon normaal ogen (dus geen bombastisch gestylde laptops of eentje die mee kan doen met een kerstparade) (alienware) ;)

Medion blijf ik liever bij weg, ondanks prima kwaliteid misschien, heb er slechte ervaringen mee :P

hopelijk weet iemand nog een merk / bedrijf! :)
budget is €1800, moet genoeg zijn lijkt me :9

[ Voor 4% gewijzigd door EXpaND op 26-05-2013 13:01 ]

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
De vijver waarin je vist is niet zo heel groot. De Alienware M17x die je niet wil staat zeer hoog aangeschreven, de kermislampjes kun je overigens wel uitzetten. Je zou een Lenovo Y500 met 650M SLI kunnen overwegen, al is niet iedereen daar even enthousiast over. Clevo/BTO zijn de meningen hier nogal verdeeld over, laat ik het zo zeggen. Op papier mooie specs, in de praktijk niet altijd even degelijk in elkaar geschroefd met brakke componenten. En dan heb je nog MSI.

Ik zou wachten, kijken wat Haswell brengt.

Verwijderd

pricewatch: Medion Erazer X6825

Substantieel beter toetsenbord/touchpad/bouwkwaliteit/speakers/accuduur dan de clevo's, naar verluid slechtere koeling en scherm. Oh, en niet het risico dat je per ongeluk een kerstparade activeert.

De opmerking over de kerstparade snap ik niet, je kan met een clevo ook een kerstparade houden. Als je de lampjes niet wil dan zet je ze uit..

Verder maak je het jezelf wel erg lastig. Je wilt geen medion (ondanks dat het gewoon een rebranded MSI is, niet mijn favoriete merk maar de GT60/70 krijgt erg goede reviews), en alienware is te kerstparade.. Beide laptops zijn stukken beter dan de clevo die je aanhaalt. Maar nu advies geven is eigenlijk totaal zinloos, ik schat de kans groot in dat alienware volgende week met een vernieuwd chassis komt. (op basis van de redelijk standaard release cycle van 2 jaar, en het feit dat het M14/17x chassis al 2 jaar onveranderd is).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 13:15 ]

• EXpaND
Darkstone, ik ben opzich een vermeend alienware fan, heb zelf al 3/4 jaar een M11X R2 en vind het een prachtding, maar ik kan daar gewoon niet mee komen aanzetten bij een zakelijke meeting :9

zelf had ik de M14X zeker wel overwogen, maar ook die overhit als eens gek met de i7..Alienware heeft zichzelf voor de kop geschopt om de M15X de schrappen. Dat was in mijn geval perfect geweest. gewoon een 15'' laptop met een degelijke game kaart. Is toch wat anders dan een multimedia kaart zoas de GT650M. Ookal trekt die games prima..ik wil games super kunnen trekken met instellingtjes op max..punt :P

En een clevo laptop, ja oke het is een blok plastic. Maar ik ga niet voor de lol op de achterkant van het scherm drukken..dus dat maakt me niet uit. Het is tot nu toe de enige 15' barebone met een degelijke videokaart..

MSI overweeg ik ook wel, maar ik twijfel aan die koeling, door beide comonenten te koelen met 1 Fan.dat heeft zo mijn twijfels. Overigens wil ik eigenlijk wel 3 schermen kunnen aansluiten op m'n laptop..zodat ik die thuis als desktop replacement kan aansluiten. Dan zit ik gebonden aan een HD7970M een HD8970M of een GTX780M titaantje die straks uitkomt. Dat is tot nu toe de enige mobiele GPU van Nvidia met surround. (whyy? :'( )

Maar darkstone, heb jij extra informatie over Alienware's update cycle?
ik ga gewoon alles overwegen ;)

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Verwijderd

EXpaND schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:27:
Darkstone, ik ben opzich een vermeend alienware fan, heb zelf al 3/4 jaar een M11X R2 en vind het een prachtding, maar ik kan daar gewoon niet mee komen aanzetten bij een zakelijke meeting :9
Als je bij mij aankomt bij een zakelijke meeting ben ik een stuk meer onder de indruk van iets wat compleet met zwart rubber is bekleed dan iets wat bestaat uit grotendeels glossy plastic met een luidruchtige fan. Daarnaast is bij een zakelijke meeting een accuduur van rond de 4 uur ook fijn.
zelf had ik de M14X zeker wel overwogen, maar ook die overhit als eens gek met de i7..Alienware heeft zichzelf voor de kop geschopt om de M15X de schrappen. Dat was in mijn geval perfect geweest. gewoon een 15'' laptop met een degelijke game kaart. Is toch wat anders dan een multimedia kaart zoas de GT650M. Ookal trekt die games prima..ik wil games super kunnen trekken met instellingtjes op max..punt :P
De koeling maakt dan wel een takkenherrie voor de hardware die er in zit, de CPU blijkt netjes op de maximale kloksnelheid draaien. GPU throttelen doet de clevo variant ook. (en maakt daarbij meer herrie ). Niet dat ik het een goede optie vind, neem dan liever de N56 of Y580.
En een clevo laptop, ja oke het is een blok plastic. Maar ik ga niet voor de lol op de achterkant van het scherm drukken..dus dat maakt me niet uit. Het is tot nu toe de enige 15' barebone met een degelijke videokaart..
Plastic hoeft nog niet te betekenen dat de bouwkwaliteit slecht is. Er zijn zat plastic laptops met prima bouwkwaliteit. De M17x is ook van een groot deel van plastic.
MSI overweeg ik ook wel, maar ik twijfel aan die koeling, door beide comonenten te koelen met 1 Fan.dat heeft zo mijn twijfels. Overigens wil ik eigenlijk wel 3 schermen kunnen aansluiten op m'n laptop..zodat ik die thuis als desktop replacement kan aansluiten. Dan zit ik gebonden aan een HD7970M een HD8970M of een GTX780M titaantje die straks uitkomt. Dat is tot nu toe de enige mobiele GPU van Nvidia met surround. (whyy? :'( )
Volgens de meest recente review van de GT70, welke ik tot nu toe heb gemist, throttlet de GT70 niet met de fan switch:
http://www.notebookcheck....-17-Notebook.90722.0.html
Note that the throttling is so minor and short-lived that most users will never experience it, especially when considering that it was only observed after an hour of full system stress that is unrepresentative of typical or even gaming use. A 3DMark 2013 Cloud Gate run immediately after stress testing confirms this with final scores that are analogous to pre-stress scores. Enabing the Turbo Fan feature will drop core temperatures by at least 5-8 degrees, which can potentially avoid the insignificant throttling issue at the cost of extreme fan noise.
De geteste medion van een tijd terug throttlet wel met ongeveer dezelfde hardware. Vreemd, het zou exact dezelfde laptop moeten zijn.
Maar darkstone, heb jij extra informatie over Alienware's update cycle?
Nee. Gewoon een educated guess: de updatecycle van dell ligt gemiddeld tussen de 1.5 en de 2 jaar. Hoe oud is het chassis van de M17x? 2 jaar en 3 maanden (ofzo). De kans dat alienware met iets nieuws komt is zeer groot.

Verwijderd

EXpaND schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:00:
ik zit met een dilemma, ik wil een 15'' laptop met een krachtige GPU..en dan in de zin van een GTX675MX of een 7970M (ik ga wel wachten tot hashwell en volgende gen GPU's, maar meestal komen de zelfde modellen dan uit met krachtigere videokaarten)

tot nu toe heb ik verschillende laptops gezien, maar niet met echt krachtige GPU's in de 15'' klasse..

de laptops die ik wel vond:
-XNB desteny IV met 7970M of GTX6xx
-BTO 15CL46 met 7970M of GTX6xx

weet iemand toevallig nog andere merken die gewoon normaal ogen (dus geen bombastisch gestylde laptops of eentje die mee kan doen met een kerstparade) (alienware) ;)

Medion blijf ik liever bij weg, ondanks prima kwaliteid misschien, heb er slechte ervaringen mee :P

hopelijk weet iemand nog een merk / bedrijf! :)
budget is €1800, moet genoeg zijn lijkt me :9
De 15CL46 met AMD 7970 is de 15CL47, vind ik een erg mooi model maar heb zelf toendertijd gekozen voor een 17CL48 aangezien ik niet zoveel (zware) games speel.

Wel een mooie softtouch behuizing, gekocht toen bij notebooktotaal

Hoewel de 15CL46/47 ook een backlit keyboard heeft, maar die kan uitgezet worden of op 1 kleur.

Voor 1800 euro heb je echt een mega configuratie, waar zat je zelf aan te denken?
Ik denk dat je zelfs nog wel onder de 1600 kunt blijven, gewoon Artic Silver, dikke SSD (250Gb M500?) en een 2e hdd en klaar ben je als je geen Windows nodig hebt :)
ChrisLNFF schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:08:
Clevo/BTO zijn de meningen hier nogal verdeeld over, laat ik het zo zeggen. Op papier mooie specs, in de praktijk niet altijd even degelijk in elkaar geschroefd met brakke componenten. En dan heb je nog MSI.

Ik zou wachten, kijken wat Haswell brengt.
Probleem is alleen dat de "mening" die negatief zijn voor het grote merendeel (zie Darkstone...) geschreven worden door mensen die er zelf geen een hebben gehad, ik zou zeggen kijk eens in het BTO ervaringen topic in CLS waar de echte users komen. Als het slecht zou zijn zouden ze dat daar denk ik toch wel melden? ;)

Dus hoezo brakke componenten? Is Crucial slecht? Is Kingston Hyper-X geheugen slecht? Is een Intel 6235n wireless kaart slecht? Ik zie geen b merken tussen de opties staan hoor.

Tweakers.net zelf was ook positief: pricewatch: BTO 15CL46/
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:10:
pricewatch: Medion Erazer X6825

Substantieel beter toetsenbord/touchpad/bouwkwaliteit/speakers/accuduur dan de clevo's, naar verluid slechtere koeling en scherm. Oh, en niet het risico dat je per ongeluk een kerstparade activeert.

De opmerking over de kerstparade snap ik niet, je kan met een clevo ook een kerstparade houden. Als je de lampjes niet wil dan zet je ze uit..

Verder maak je het jezelf wel erg lastig. Je wilt geen medion (ondanks dat het gewoon een rebranded MSI is, niet mijn favoriete merk maar de GT60/70 krijgt erg goede reviews), en alienware is te kerstparade.. Beide laptops zijn stukken beter dan de clevo die je aanhaalt.
Ach, Darkstone strikes again.
Enige onderbouwing waarom het toetsenbord beter is? Dat is helemaal niet objectief vast te leggen.
En (dit is al 100x gezegd maar Darkstone blijft het in zijn hetze tegen BTO / Clevo herhalen) jij hebt helemaal geen ervaring met die zaken.

Nog mooier vind ik dat je oordeelt over de speakers, zelf gehoord? Maar je schreef een tijdje geleden dat je slechthorend was? Niet dat ik op de man wil spelen maar dat is toch onlogisch?

Laat ik je reactie samenvatten: Alles is beter dan Clevo, ik kan niet vertellen waarom, maar het is gewoon zo.
Darkstone zijn reactie is dan selectief reviews zoeken / quoten ... dat gebeurde tijdje geleden ook in het BTO topic. Zoals hier:
Het is toch jammer dat dit iedere keer moet voorkomen?
Ben goed te spreken over mijn systeem, topic vol met tevreden gebruikers. Is het systeem ideaal voor iedereen? Nee, maar dat was mijn vorige Dell ook niet ... daarom heb ik nu een BTO ...

Dus in plaats van constant negatief te reageren over een product wat je niet kent (waarom haat je het eigenlijk?) zou je veel beter kunnen starten met, goh heb je ook aan dit alternatief gedacht?
Dat is toch voor iedereen een stuk behulpzamer? Als je iets moet afkraken om iets anders aan te raden ben je gewoon verkeerd bezig.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 14:45 ]

Verwijderd

De koelpasta upgrades zijn een totale rip-off. Als de koeling niet toereikend is moet de fabrikant dat oplossen, niet de klant extra laten betalen. (daarnaast is het nut van betere koelpasta twijfelachtig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:27:
De koelpasta upgrades zijn een totale rip-off. Als de koeling niet toereikend is moet de fabrikant dat oplossen, niet de klant extra laten betalen. (daarnaast is het nut van betere koelpasta twijfelachtig.
De standaard koeling zal ook echt wel voldoende zijn... zie je ergens staan dat dat niet zo was?
Anders zat het hele topic wel vol met klachten.

En het nut ... lees eens een review over Artic Silver ;)
Koeler = minder de fan aan
Koeler = vaker in de Turbo mode reeks werken (thermal treshold)

Dacht dat je dat wel wist.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:37:
De standaard koeling zal ook echt wel voldoende zijn... zie je ergens staan dat dat niet zo was?
Anders zat het hele topic wel vol met klachten.
Daarmee bewijs je dus mijn punt dat het geldklopperij is.
En het nut ... lees eens een review over Artic Silver ;)
Koeler = minder de fan aan
Koeler = vaker in de Turbo mode reeks werken (thermal treshold)
Je bedoelt dat de fan minder vaak naar hogere rpm gaat. Volgens notebookcheck draait de fan permanent.

Daarnaast zegt een review over AS5 niets, een review waar AS5 wordt vergeleken met de standaard koelprut in gecontroleerde omstandigheden wel. Voor zover ik weet bestaan die reviews niet.

Verwijderd

Nou, ik heb hier zelf niet zon laptop staan dus in alle eerlijkheid kan ik dat nu niet testen.
Maar bij mijn BTO is dat zeker niet zo ... en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het bij deze wel zo is.

Want de BTO 15CL46 heeft gewoon Optimus en zet de GTX kaart dus uit bij normaal gebruik.
Gezien die laptop een groot koelsysteem heeft en dan enkel de IGP + CPU hoeft te koelen lijkt het mij onlogisch dat hij altijd aan staat.

Als het al zo is heb ik het, toen ik ging kijken, in iedergeval niet gehoord. Maar eerlijk is eerlijk, ik kan het niet bevestigen.

En die reviews zijn er wel hoor :) Voor mij part pak je AS 2 of 3, maar hoe kun je betere prestaties testen zonder een baseline?

Verwijderd

http://www.notebookcheck....eon-HD-7970M.77110.0.html

Constant 33.3 / 34.2 dB(A). De fan afstelling zuigt behoorlijk, dell krijgt het in zowel de M6700 als de M17x voor elkaar een GTX 680 / HD 7970m / K5000m passief te koelen.

Optimus in de clevo's werkt sowieso voor geen meter, de accuduur is stukken minder dan die van alienware en msi (anandtech).

In de enige review van het 15.6" model die ik kan vinden worden zelfs decibels van 37.7 gehaald idle en een accuduur van net 2 uur.
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:48:
En die reviews zijn er wel hoor :) Voor mij part pak je AS 2 of 3, maar hoe kun je betere prestaties testen zonder een baseline?
Dat er reviews zijn (volgens jou) impliceert dat er een baseline is? Of ik begrijp je niet goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 15:32 ]

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Je kan ook even kijken op de site van XMG, zijn zeer solide machines.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Verwijderd

Uh? Maar lees je wel wat ik schrijf? Nee.

Ik ga alleen niet feiten bedenken, dus kan ik niet met 100% zekerheid eerlijk zeggen dat hij stil is maar in mijn ervaring was hij dat wel.
Mogelijk dat iemand met een 15CL46 wil reageren? Maar; hoe dan ook, een M17x is een 17" en geen 15.6" wat nogal een verschil is! Dus ik zie vooralsnog geen argument. De M6700 is ook een 17", beter nog, een zwaar en groot workstation (waarom moet het eigenlijk altijd een Dell als voorbeeld zijn? Neem eens een MSI joh ;))

Vraag: weet jij hoe luid / stil 33.3db is? Zoek eens op hoeveel db je auto maakt als je 50 kmp rijdt ;) (interieur). Of hoeveel db een gesprek is.

En optimus werkt voor geen meter, wat een statement weer. Net zoals je opmerking, " zuigt behoorlijk" 8)7.
Ja, hey het is ondertussen wel bekend wat je hier weer doet. Hoop dat de tweakers hier doorheen kunnen prikken.
Doe zelf maar eens een rundown, want volgens jou clocked mijn laptop zijn cpu ook nogsteeds terug ondanks dat meerdere onafhankelijke users het bewijs in het BTO topic hebben geleverd (en laptopsforums ... en nog 5 andere bronnen he ;))

Nou goed, als de topicstarter nog wat wil weten over mijn real-life ervaringen over mijn BTO dan hoor ik het graag. Heeft geen nut om hier een ja / nee spelletje met Darkstone te gaan spelen. Zijn geen winnaars hier.

En nee, je begrijpt het niet goed ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 15:44 ]

Verwijderd

Xaph schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:35:
Je kan ook even kijken op de site van XMG, zijn zeer solide machines.
Dat zijn precies dezelfde clevo machines als waar we het al over hebben. TheVerge en anandtech vinden die dingen behoorlijk slecht gebouwd dus waar het statement dat het solide machines zijn op is gebaseerd, is mij een raadsel. Zelfs de Y500 ( €799 notebookje ) is beter gebouwd.
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:41:
Ik ga alleen niet feiten bedenken, dus kan ik niet met 100% zekerheid eerlijk zeggen dat hij stil is maar in mijn ervaring was hij dat wel.
Ik zoek een bron op en dan is het niet goed?
Mogelijk dat iemand met een 15CL46 wil reageren? Maar; hoe dan ook, een M17x is een 17" en geen 15.6" wat nogal een verschil is! Dus ik zie vooralsnog geen argument. De M6700 is ook een 17", beter nog, een zwaar en groot workstation (waarom moet het eigenlijk altijd een Dell als voorbeeld zijn? Neem eens een MSI joh ;))
De MSI's in dit segment maken een herrie vergelijkbaar met de clevo's en is daarom niet geschikt als voorbeeld, de elitebook's maken een takkenherrie, en verder is er niets met deze klasse hardware.

Heb je misschien suggesties voor een beter voorbeeld?
En optimus werkt voor geen meter, wat een statement weer. Net zoals je opmerking, zuigt behoorlijk :(.
Ja, hey het is ondertussen wel bekend wat je hier weer doet. Hoop dat de tweakers hier doorheen kunnen prikken. Doe zelf maar eens een rundown, want volgens jou clocked mijn laptop zijn cpu ook nogsteeds terug ondanks dat meerdere onafhankelijke users het bewijs in het BTO topic hebben geleverd (en laptopsforums ... en nog 5 andere bronnen he ;))
Dat heb ik niet gezegd in dit topic. De GPU klokt terug in de test van notebookcheck, de CPU en GPU halen een temperatuur 20-30° hoger dan in de M17x. Je kan ook gewoon met een bron komen welke mijn statement ontkracht in plaats van op de man te spelen...

Daarnaast klokt-ie wel degelijk terug: http://www.notebookcheck....nes-Notebook.77849.0.html. CPU 27w ( a-la: onvoldoende om zelfs een i5 te koelen ), GPU naar 300mhz. Vermoedelijk doordat de driver furmark.exe detecteert.

• EXpaND
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:27:
alsnog beter dan de pastasaus die Dell gebruikt. En Dell een 7970M passief koelen, klopt op 288 Mhz ja..op 700/800 Mhz blaast de alien ook als een gek.

ook niet te vergeten is dat BTO ook een turbo boost heeft, druk eens op FN en dan 1 (FN-1) Huppa fans 100% voor als je gamed. Of een laptop nou passief of actief koelt maakt me helemaal niks uit..van mij mag die net zo blazen als me desktop hier als die maar koel blijft. En aangezien de M17X metalen onderdelen hebben die warmte geleiden (zoals me M11X) word dat ding gewoon over zijn gehele body erg warm.

BTO is gewoon een prima merk..
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:29:
http://www.notebookcheck....eon-HD-7970M.77110.0.html

Constant 33.3 / 34.2 dB(A). De fan afstelling zuigt behoorlijk, dell krijgt het in zowel de M6700 als de M17x voor elkaar een GTX 680 / HD 7970m / K5000m passief te koelen.

Dat er reviews zijn (volgens jou) impliceert dat er een baseline is? Of ik begrijp je niet goed.
mag ik je erop wijzen dat dit een compleet andere barebone is? Er word al gebruik gemaakt van een nieuwe. En gewoon een stuk lichter dan de Alienware M17X.

mijn vraag is eigenlijk heel simpel, een zo krachtig mogelijke laptop in een 15' formaat,hoeveel plastic of geluid die nou maakt interreseerd me echt niks. Tenzij je zoals darkstone in een bunker woont waar je geen enkel geluid hebt. Een gezinshuis is gewoon luidruchtig, een UPC horizonbox die 24/7 blaast..een home NAS'je, Koffieapparaat, centrale luchtcirculatiesysteem en ga maar door..laptopje kan er wel bij ;)

Denk dat ik dan toch voor de BTO ga, in deze opstelling, een 3740QM, vengance geheugen (16 GB) 1 TB 7200 RPM, en een 120 GB boot Msata. Maar ik wacht nog even tot de volgende gen CPU en GPU..dus 4740QM en de HD8970M _/-\o_

Toch bedankt! :)

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:51:
[...]
TheVerge en anandtech vinden die dingen behoorlijk slecht gebouwd dus waar het statement dat het solide machines zijn op is gebaseerd, is mij een raadsel.
Zelf een XMG A102 11.6" gehad. Deze is twee keer van tafel gevallen. Hij is ook een keer naar een hoofd van een mede student gegooit en het deed overiges erg pijn volgens hem. Prima ding dus. Deed het nog prima.

[ Voor 2% gewijzigd door Xaph op 26-05-2013 16:04 . Reden: Typo ]

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Verwijderd

EXpaND schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:59:
alsnog beter dan de pastasaus die Dell gebruikt. En Dell een 7970M passief koelen, klopt op 288 Mhz ja..op 700/800 Mhz blaast de alien ook als een gek.
Onder load is hij ook stiller.
mag ik je erop wijzen dat dit een compleet andere barebone is? Er word al gebruik gemaakt van een nieuwe. En gewoon een stuk lichter dan de Alienware M17X.
Volgens mij is het de goede barebone? P170EM? De 15.6" en 17" varianten bevatten overigens dezelfde koeling. De 17" bevat alleen extra speakers om de ruimte op te vullen. Nu ik de review van de 15.6" nog nog eens nageslagen heb zou ik overigens zeggen dat de koeling slechter is dan die van de msi.
mijn vraag is eigenlijk heel simpel, een zo krachtig mogelijke laptop in een 15' formaat,hoeveel plastic of geluid die nou maakt interreseerd me echt niks. Tenzij je zoals darkstone in een bunker woont waar je geen enkel geluid hebt. Een gezinshuis is gewoon luidruchtig, een UPC horizonbox die 24/7 blaast..een home NAS'je, Koffieapparaat, centrale luchtcirculatiesysteem en ga maar door..laptopje kan er wel bij ;)
37.7db is gewoon een bak herrie. Meer dan mijn latitude onder prime95+furmark uitstoot, en naar dat geluidsniveau wil ik echt niet de hele tijd luisteren.

Verder is het inderdaad de krachtigste notebook als je geen zak geeft om bouwkwaliteit/toetsenbord/accuduur/fangeluid/speakers/enduro/... . In de configuratie die jij kiest ben je echter niet goedkoper uit dan een M17x of medion, en dat zijn beiden toch echt betere notebooks.
Denk dat ik dan toch voor de BTO ga, in deze opstelling, een 3740QM, vengance geheugen (16 GB) 1 TB 7200 RPM, en een 120 GB boot Msata. Maar ik wacht nog even tot de volgende gen CPU en GPU..dus 4740QM en de HD8970M _/-\o_
Het geheugen is geldverspilling. Verder ontgaat mij de keuze voor de i7-3740QM eveneens. Voor de M17x kan ik het begrijpen (daar zit een overclock truuk in met die chip), maar dan nog vind ik het twijfelachtig.
Xaph schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:03:
[...]

Zelf een XMG A102 11.6" gehad. Deze is twee keer van tafel gevallen. Hij is ook een keer naar een hoofd van een mede student gegooit en het deed overiges erg pijn volgens hem. Prima ding dus. Deed het nog prima.
Daar noem je de enige clevo gebaseerde barebone die niet door reviewsites links en rechts wordt afgeknald ;)

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

EXpaND schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:59:
[...]

ook niet te vergeten is dat BTO ook een turbo boost heeft, druk eens op FN en dan 1 (FN-1) Huppa fans 100% voor als je gamed. Of een laptop nou passief of actief koelt maakt me helemaal niks uit..van mij mag die net zo blazen als me desktop hier als die maar koel blijft. En aangezien de M17X metalen onderdelen hebben die warmte geleiden (zoals me M11X) word dat ding gewoon over zijn gehele body erg warm.

BTO is gewoon een prima merk..

[...]

Toch bedankt! :)
Als je je keuze al gemaakt hebt voordat je het topic hebt geopend, waarom open je hem dan...

Het is niet normaal dat je in een laptop een modus nodig hebt die je fans op 100% laten lopen om alles koel genoeg te houden. Laat me raden, er staat ook een vliegtuiglogo op je F1 toets? Begrijp me niet verkeerd, maar die BTO wordt op sommige plekken veel warmer dan die M17X, dat argument slaat echt nergens op. Daarbij moet ik het met Darkstone eens zijn, die is de enige in dit topic die ook daadwerkelijk met onafhankelijke reviews komt die aantonen dat de meeste BTO's gewoon slecht gebouwde machines zijn.

Een ervaringentopic hier op Tweakers is natuurlijk geenszins onafhankelijk, want mensen geven nu eenmaal niet graag toe dat er minpunten zitten aan de dingen die ze zelf gekocht hebben. Zelf hebben ze ook geen vergelijkingmateriaal, dus zullen ze al snel zeggen dat het echt geweldige laptops zijn.

Daarnaast is de 3740QM een beetje zonde van je geld. Mooi meerprijsje van een flink bedrag (wat is het, 100-150 euro ofzo) en maar liefst 0,2 GHz sneller dan de 3630QM. Dat scheelt je in games welgeteld 0,4 fps, en dat is als je processor niet throttled naar een lagere frequentie.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• EXpaND
de naam zecht al genoeg, M17X..dus valt gewoon af..hoe degelijk en koel die ook is :P

Pagina: 1