EXpaND schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:00:
ik zit met een dilemma, ik wil een 15'' laptop met een krachtige GPU..en dan in de zin van een GTX675MX of een 7970M (ik ga wel wachten tot hashwell en volgende gen GPU's, maar meestal komen de zelfde modellen dan uit met krachtigere videokaarten)
tot nu toe heb ik verschillende laptops gezien, maar niet met echt krachtige GPU's in de 15'' klasse..
de laptops die ik wel vond:
-XNB desteny IV met 7970M of GTX6xx
-BTO 15CL46 met 7970M of GTX6xx
weet iemand toevallig nog andere merken die gewoon normaal ogen (dus geen bombastisch gestylde laptops of eentje die mee kan doen met een kerstparade) (alienware)
Medion blijf ik liever bij weg, ondanks prima kwaliteid misschien, heb er slechte ervaringen mee
hopelijk weet iemand nog een merk / bedrijf!

budget is €1800, moet genoeg zijn lijkt me

De 15CL46 met AMD 7970 is de 15CL47, vind ik een erg mooi model maar heb zelf toendertijd gekozen voor een 17CL48 aangezien ik niet zoveel (zware) games speel.
Wel een mooie softtouch behuizing, gekocht toen bij notebooktotaal
Hoewel de 15CL46/47 ook een backlit keyboard heeft, maar die kan uitgezet worden of op 1 kleur.
Voor 1800 euro heb je echt een mega configuratie, waar zat je zelf aan te denken?
Ik denk dat je zelfs nog wel onder de 1600 kunt blijven, gewoon Artic Silver, dikke SSD (250Gb M500?) en een 2e hdd en klaar ben je als je geen Windows nodig hebt

ChrisLNFF schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:08:
Clevo/BTO zijn de meningen hier nogal verdeeld over, laat ik het zo zeggen. Op papier mooie specs, in de praktijk niet altijd even degelijk in elkaar geschroefd met brakke componenten. En dan heb je nog MSI.
Ik zou wachten, kijken wat Haswell brengt.
Probleem is alleen dat de "mening" die negatief zijn voor het grote merendeel (zie Darkstone...) geschreven worden door mensen die er zelf geen een hebben gehad, ik zou zeggen kijk eens in het BTO ervaringen topic in CLS waar de echte users komen. Als het slecht zou zijn zouden ze dat daar denk ik toch wel melden?
Dus hoezo brakke componenten? Is Crucial slecht? Is Kingston Hyper-X geheugen slecht? Is een Intel 6235n wireless kaart slecht? Ik zie geen b merken tussen de opties staan hoor.
Tweakers.net zelf was ook positief:
pricewatch: BTO 15CL46/
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:10:
pricewatch: Medion Erazer X6825
Substantieel beter toetsenbord/touchpad/bouwkwaliteit/speakers/accuduur dan de clevo's, naar verluid slechtere koeling en scherm. Oh, en niet het risico dat je per ongeluk een kerstparade activeert.
De opmerking over de kerstparade snap ik niet, je kan met een clevo ook een kerstparade houden. Als je de lampjes niet wil dan zet je ze uit..
Verder maak je het jezelf wel erg lastig. Je wilt geen medion (ondanks dat het gewoon een rebranded MSI is, niet mijn favoriete merk maar de GT60/70 krijgt erg goede reviews), en alienware is te kerstparade.. Beide laptops zijn stukken beter dan de clevo die je aanhaalt.
Ach, Darkstone strikes again.
Enige onderbouwing waarom het toetsenbord beter is? Dat is helemaal niet objectief vast te leggen.
En (dit is al 100x gezegd maar Darkstone blijft het in zijn
hetze tegen BTO / Clevo herhalen) jij hebt helemaal geen ervaring met die zaken.
Nog mooier vind ik dat je oordeelt over de speakers, zelf gehoord? Maar je schreef een tijdje geleden dat je slechthorend was? Niet dat ik op de man wil spelen maar dat is toch onlogisch?
Laat ik je reactie samenvatten: Alles is beter dan Clevo, ik kan niet vertellen waarom, maar het is gewoon zo.
Darkstone zijn reactie is dan selectief reviews zoeken / quoten ... dat gebeurde tijdje geleden ook in het BTO topic. Zoals hier:
Het is toch jammer dat dit iedere keer moet voorkomen?
Ben goed te spreken over mijn systeem, topic vol met tevreden gebruikers. Is het systeem ideaal voor iedereen? Nee, maar dat was mijn vorige Dell ook niet ... daarom heb ik nu een BTO ...
Dus in plaats van constant negatief te reageren over een product wat je niet kent (waarom haat je het eigenlijk?) zou je veel beter kunnen starten met, goh heb je ook aan dit alternatief gedacht?
Dat is toch voor iedereen een stuk behulpzamer? Als je iets moet afkraken om iets anders aan te raden ben je gewoon verkeerd bezig.
[
Voor 55% gewijzigd door
Verwijderd op 26-05-2013 14:45
]