Toon posts:

[HTPC] Eigen 1e build

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08-12 10:42

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Beste Tweakerts,

Een vriend heeft me aangestoken met de gemakken van Plex/Sickbeard/Couchpotatoe dus moet er ook bij mij een HTPC komen!
Na een beetje inlezen ben ik rond deze build gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-5400K Boxed€ 52,80€ 52,80
1MSI FM2-A75MA-E35€ 56,20€ 56,20
1Western Digital Green WD10EZRX, 1TB€ 55,90€ 55,90
1Epsilon EC-HTPC-1€ 48,10€ 48,10
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G€ 33,90€ 33,90
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 44,-€ 44,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 290,90

De HTPC zal altijd aan blijven staan en exclusief voor het kijken van HD content en een beetje surfen ingezet worden. Daarom heb ik voor de A6 processor gekozen en doe ik het zónder SSD.

Laat graag jullie immer rijke advies stromen!!!

[Voor 6% gewijzigd door RMB op 26-05-2013 17:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07:30
Ziet er an sich prima uit, je hebt al een behuizing om de computer in te bouwen en (evt.) een DVD/bluray speler?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Dankjewel!
Een DVD/Bluray speler zal niet nodig zijn, de behuizing is inmiddels toegevoegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Is het ook mogelijk met deze processor te streamen/transcoden naar een Raspberry Pi of heb ik dan toch echt een A8 of A10 nodig?

[Voor 17% gewijzigd door RMB op 26-05-2013 13:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 05-12 18:49
voeding gaat niet passen, er moet een be quiet! SFX Power 300 Watt in (ik heb dezelfde case)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Je hebt gelijk dankje!

Kan ik deze hardware vragen beter in het componenten aankoopadvies plaatsen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06-12 23:04
RMB schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:09:
Is het ook mogelijk met deze processor te streamen/transcoden naar een Raspberry Pi of heb ik dan toch echt een A8 of A10 nodig?
een raspberry pi met bijvoorbeeld raspbmc speelt 1080p mkv's best goed af tegenwoordig. (Als ik je verhaal zo lees zal dat het formaat zijn wat het meest afgespeeld gaat worden). Alleen streamen is dan genoeg. Zelfs een pentium 3 zou daar snel genoeg voor zijn, dus daar is een snellere cpu echt niet voor nodig ;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RMB

RMB

Topicstarter
Bedankt!

Dat is precies wat ik ermee ga doen ;)
Maar ik heb begrepen dat sommige formaten niet zo goed afgespeeld kunnen worden op de Raspberry vandaar mijn transcode vraag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:48
accountabc schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:05:
[...]

een raspberry pi met bijvoorbeeld raspbmc speelt 1080p mkv's best goed af tegenwoordig. (Als ik je verhaal zo lees zal dat het formaat zijn wat het meest afgespeeld gaat worden). Alleen streamen is dan genoeg. Zelfs een pentium 3 zou daar snel genoeg voor zijn, dus daar is een snellere cpu echt niet voor nodig ;).
De pi wil soms nog wel eens moeite hebben met DTS audio.

iRacing Profiel

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee