Dag Tweakers,
Ik moet vooraf zeggen dat ik niet al te veel verstand heb van routers etc.
Ik heb een tijdje terug een sitecom300n bij mijn ouders mee kunnen nemen omdat die overbodig was. Ik zit zelf op kamers/appartement en zit met het volgende probleem.
Beneden zit een UPC modem/router (Tegenwoordig is het blijkbaar een combi).
Ik heb hier in mijn appartementje een internet aansluiting waar ik de router achter heb gezet. In het begin moest ik eerst het IP veranderen omdat deze conflicten.
Ik heb hem het ip http://192.168.2.50 gegeven. Met een range van 100-200.
Dit heeft eventjes gewerkt tot 2 dagen terug
. Elke game die ik probeer te spelen heeft om de paar seconden wat lag. Net alsof ik op wireless zit en hij even verbinding verliest (Ik zit niet op draadloos, mijn pc heeft geeneens een ontvanger
).
Wat ik heb geprobeerd:
Kabel direct in muur (Werkt, dan heb ik geen lag, maar ook geen draadloos en mijn vriendin dr pc geen internet).
firewall van router uitzetten (Las dat router achter router voor problemen met firewall kon zorgen)
IP veranderen.
Heeft een van jullie slimme tweakers misschien nog ideeen die ik kan uitproberen?
Groeten,
Mike
Ik moet vooraf zeggen dat ik niet al te veel verstand heb van routers etc.
Ik heb een tijdje terug een sitecom300n bij mijn ouders mee kunnen nemen omdat die overbodig was. Ik zit zelf op kamers/appartement en zit met het volgende probleem.
Beneden zit een UPC modem/router (Tegenwoordig is het blijkbaar een combi).
Ik heb hier in mijn appartementje een internet aansluiting waar ik de router achter heb gezet. In het begin moest ik eerst het IP veranderen omdat deze conflicten.
Ik heb hem het ip http://192.168.2.50 gegeven. Met een range van 100-200.
Dit heeft eventjes gewerkt tot 2 dagen terug
Wat ik heb geprobeerd:
Kabel direct in muur (Werkt, dan heb ik geen lag, maar ook geen draadloos en mijn vriendin dr pc geen internet).
firewall van router uitzetten (Las dat router achter router voor problemen met firewall kon zorgen)
IP veranderen.
Heeft een van jullie slimme tweakers misschien nog ideeen die ik kan uitproberen?
Groeten,
Mike