Lag met sitecom300n

Pagina: 1
Acties:

• doncuomo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-03-2024
Dag Tweakers,

Ik moet vooraf zeggen dat ik niet al te veel verstand heb van routers etc.

Ik heb een tijdje terug een sitecom300n bij mijn ouders mee kunnen nemen omdat die overbodig was. Ik zit zelf op kamers/appartement en zit met het volgende probleem.

Beneden zit een UPC modem/router (Tegenwoordig is het blijkbaar een combi).

Ik heb hier in mijn appartementje een internet aansluiting waar ik de router achter heb gezet. In het begin moest ik eerst het IP veranderen omdat deze conflicten.

Ik heb hem het ip http://192.168.2.50 gegeven. Met een range van 100-200.

Dit heeft eventjes gewerkt tot 2 dagen terug :S. Elke game die ik probeer te spelen heeft om de paar seconden wat lag. Net alsof ik op wireless zit en hij even verbinding verliest (Ik zit niet op draadloos, mijn pc heeft geeneens een ontvanger :P).

Wat ik heb geprobeerd:

Kabel direct in muur (Werkt, dan heb ik geen lag, maar ook geen draadloos en mijn vriendin dr pc geen internet).
firewall van router uitzetten (Las dat router achter router voor problemen met firewall kon zorgen)
IP veranderen.

Heeft een van jullie slimme tweakers misschien nog ideeen die ik kan uitproberen?

Groeten,

Mike

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je situatie is me niet geheel duidelijk. Je zegt in een appartement te wonen, maar dat "beneden" de modem/router staat. Dat klinkt minder appartement-achtig.

Als je toch al draad hebt van modem naar die tweede router, waarom niet gewoon PC zelf bedraad aansluiten? Gaming over WiFi is nooit goed idee. Verder zijn de goedkoopste Sitecoms behoorlikk brak. Welke "300n" is dit (typenr vind je onderop, iets van WL-xxxx)?

Oslik blyat! Oslik!

• doncuomo
Mijn situatie is kamer/appartement (Meerendeel heeft een kamer en ik en vriendin een appartement. Maar we hebben wel allemaal dezelfde modem, zoals kamers).

Verder kan ik prima me pc bedraad aansluiten en dat doe ik al (Zoals ik zei, lees :D) De Wifi is voor eventuele laptop of telefoon. En de router werkt ook als splitter voor mijn vriendin dr pc.

Om op te sommen:

Ik heb 1 contactpunt voor internet. Hieraan zit dan mijn router. Daaruit gaan 2 draden naar 2 pc's. En op het draadloos zitten 2 mobiele telefoons en soms een laptop.

verder is het type WL-306 v1 001

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Appartementen" zijn meestal zelfstandige woningen met eigen voordeur en eigen coaxaansluiting. Vandaar de verwarring. Dit zijn gewoon kamers in een gebouw met een aansluiting op begane grond.

WL-306 is een van de betere Sitecoms, al is het redelijk bejaard en geen snelheidswonder. Gezien het zonder router wel goed gaat zou ik in eerste instantie dat ding terugzetten naar fabrieksinstellingen, evt firewall uit.

Als het dan weer OK is, prima. Zo niet andere router overwegen. Voor paar tientjes heb je iets vergelijkbaars of beters. Overigens, wil je nadrukkelijk dat je huisgenoten niet bij jouw LAN kunnen komen of wil je hen wel toegang geven? In dat laatste geval kun je DHCP uitzetten en niet meer gebruik maken van de WAN-poort van je router (en de NAT-functie). In praktijk wordt het dan een AP. Mogelijk dat je zo een stervend stuk hardware nog tijdje nuttig kunt blijven gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

• Luukje01
  • Laatst online: 02-12 09:14
Sitecom routers geven over het al gemeen problemen :/.

zoals eerder wrodt gezegt, overweeg een nieuwe router, en dan niet van sitecom (of sweex oid).

• doncuomo
Nou ik heb het opgelost O_O.
Ik heb 2 seconden de reset knop ingehouden dat de WPS aan of uit zet.
Wat dit ook moge doen. Het heeft het probleem opgelost.

Als iemand mij kan vertellen wat ik deed. Dan zou ik dat graag horen :D
Bedankt voor de hulp iig!

• doncuomo
Nou het probleem leek opgelost, maar het is elke keer tijdelijk. Wat is een goede router om te halen voor vervanging van dit stukje rage materiaal?

edit:

Of is het in mijn situatie beter om een acces point te kopen? Ik moet gewoon van een aansluiten wat draden door verbinden naar pc's en wat draadloos door het huis strooien voor telefoon en laptops.

[ Voor 41% gewijzigd door doncuomo op 05-06-2013 22:36 ]

Pagina: 1