Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Veilige kabelsloten voor fysieke beveiliging

Pagina: 1
Acties:

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dag,

Ik ben op zoek naar een prima veiligheidskabel voor m'n iMac. De beveiliging hoeft niet perfect te zijn, maar moet ook niet binnen 10 seconden simpel te kraken zijn. De iMac heeft een Kensington slot, daarmee is het mogelijk de computer dmv een kabel vast te zetten.

Kensington maar ook een aantal andere fabrikanten bieden kabels aan van verschillende prijzen. Bijvoorbeeld de ClickSave en Microsaver. Overal wordt aangegeven dat het veilig is, maar een snelle zoekactie op YouTube leert dat die informatie onbetrouwbaar is. Zie de volgende twee links.

YouTube: MicroSaver Kensington Lock Defeated 5 seconds!
YouTube: Break the kensington lock

5 seconden.... Come'on! Dan kan ik nog beter de computer met ducktape beveiligen.

Weet iemand hoe ik erachter kan komen welke systemen wel okay zijn? Het liefst betaal ik er weinig voor, maar het moet niet binnen een paar seconden met een simpele tool zijn te kraken.

🌞🍃

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Volgens mij is het doel van dat soort sloten is dat niet elke gelegenheids-dief die laptop kan oppakken en meenemen. Daar zijn de meesten wel goed in. Het valt natuurlijk wel op wanneer iemand met een tang een kabel doorknipt.

Dus de vraag is meer waartegen wil je je laptop op slot zetten?

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• rikkert278
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06-2024
Diefstal :+

(sorry kon het niet laten)

• kamerplant
  • Niet online
Schravendeel schreef op zondag 26 mei 2013 @ 01:53:
Diefstal :+

(sorry kon het niet laten)
Ja inderdaad.

Als je met een dom tangetje zo'n kabel binnen 2 seconden kapot tangetje weet te knippen, biedt het alleen tegen de meest onbenullige dief enige bescherming.

Ik wil m'n iMac vastzetten met een kabel waar echt wat moeite voor moet worden gedaan om er langs te komen. Dat moet toch mogelijk zijn?

🌞🍃

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Filmpjes zijn 5 en 6 jaar oud. Ik durf aan te nemen dat ook Kensington ze ondertussen heeft gezien en enige actie heeft ondernomen.
Ik weet uit ervaring dat 'een dom tangetje' niet helemaal is wat je nodig hebt op het moment dat je een sleutel mist. Ik weet ook dat een tang weliswaar de kabel te grazen KAN nemen, maar dat er dan nog altijd een slot aan de hardware vastzit.

Nu is een kabel natuurlijk voornamelijk bedoelt om een gelegenheidsdief te stoppen. Maar dat geldt natuurlijk voor ALLE fysieke beveiliging.
Het liefst betaal ik er weinig voor
;)
Dat maakt het natuurlijk nog lastiger om iets goeds te vinden...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je bang bent voor de trucjes uit die video's: Neem een versie met dikke kabel (dus niet die microsaver dingen) en met een cijferslot ipv sleutel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Datafeest schreef op zondag 26 mei 2013 @ 12:24:
Als je met een dom tangetje zo'n kabel binnen 2 seconden kapot tangetje weet te knippen, biedt het alleen tegen de meest onbenullige dief enige bescherming.
Klopt. Het voorkomt dat iemand die langsloopt in een opwelling die laptop meeneemt.
Feit is dat "domme tangetjes" zijn ontworpen om domme kabeltjes door te knippen.
Ik wil m'n iMac vastzetten met een kabel waar echt wat moeite voor moet worden gedaan om er langs te komen. Dat moet toch mogelijk zijn?
Er zijn soortgelijke filmpjes op Youtube te vinden waarbij een motorslot van enkele kilogrammen ook binnen een paar seconden is doorgeknipt. De tang is alleen wat groter.
De beste optie lijkt me dan een kluis: vastbouten aan een betonnen vloer, laptop er in, kluis op slot.
Jester-NL schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:13:
... maar dat er dan nog altijd een slot aan de hardware vastzit.
Daarentegen heb je alle tijd om die rustig thuis op je gemak af te zagen.

Alternatief: Ik had ooit een (oude defecte) laptop (gekocht) waar een anti-diefstal-sticker met bedrijfslogo op zat. Nieuwsgierig als ik was heb ik die eraf gepeuterd. Dan krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.computersecurity.com/stop/images/products_security_plate_2.jpg
Het "gestolen" staat dan in het plastic gebrand wat hem voor verkoop onaantrekkelijk maakt.

• kamerplant
  • Niet online
Orion84 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:21:
Als je bang bent voor de trucjes uit die video's: Neem een versie met dikke kabel (dus niet die microsaver dingen) en met een cijferslot ipv sleutel.
Die heb ik niet kunnen vinden. Waarschijnlijk doordat deze kabels voornamelijk voor laptops wordt gebruikt, je wilt onderweg geen slot van 5kg meenemen natuurlijk.
Jester-NL schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:13:
Filmpjes zijn 5 en 6 jaar oud. Ik durf aan te nemen dat ook Kensington ze ondertussen heeft gezien en enige actie heeft ondernomen.
Daar hoop ik dan maar op. Maar dit niet het eerste bedrijf zou zijn die vooral zelf aangeeft erg veilig te zijn, maar ondertussen .. Translink en Nedap anyone O-).. kuch 8)7

Ik heb een Kensington kabel gekocht omdat het altijd beter dan niets is. Mooi systeem wel en ik heb de kabel goed weg kunnen werken in de kabelgoot die aan m'n bureau zit, je ziet er dus bijna niets van.
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/photo_1.JPG

Ik laat ook nog een slot inbouwen op m'n kamerdeur. Tsja, ik ga van een boerendorp (Zwolle) naar de grote stad (Utrecht) en ik vertrouw het daar niet allemaal :+

🌞🍃

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Die kabel die je nu hebt gekocht is exact wat ik bedoelde. Die is vele malen dikker dan de kabeltjes in die microsaver sloten zoals er een werd doorgeknipt in dat filmpje.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RemcoDelft
Orion84 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:27:
Die kabel die je nu hebt gekocht is exact wat ik bedoelde. Die is vele malen dikker dan de kabeltjes in die microsaver sloten zoals er een werd doorgeknipt in dat filmpje.
Ik denk dat je hem met een simpele moniertang alsnog vrij eenvoudig doorknipt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die kensingston slots (dwz de uitsparing in de computer) zijn sowieso niet echt inbrekerbestend. Je kunt beter de voet van de iMac vast zetten door een staalkabel door het gat te lussen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:42
Ziet er netjes uit.
[...]
Het gaat erom de gelegenheidsdief te hinderen.

Let er wel op dat wanneer je op kamers gaat, je niet altijd een extra slot mag plaatsen (waarvan alleen jij de sleutel hebt). Vaak moet je een sleutel aan je huisbaas overhandigen (voor het geval dat er bijv. brand is of iets dergelijks).
Bij een vriend van mij was juist de huisbaas diegene waartegen hij het extra slot nam.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:38

InFamous

excommunicado

RemcoDelft schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:29:
[...]

Wat dacht je van de zak variant van de betonschaar?

Afbeeldingslocatie: http://hollandbikeshop.com/images/679261.jpg

Formerly known as Ragdoll

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CappieL schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:32:
Ziet er netjes uit.
[...]
Let er wel op dat wanneer je op kamers gaat, je niet altijd een extra slot mag plaatsen (waarvan alleen jij de sleutel hebt). Vaak moet je een sleutel aan je huisbaas overhandigen (voor het geval dat er bijv. brand is of iets dergelijks).
Volgens mij mag je dat wel degelijk altijd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Datafeest schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:18:
Ik laat ook nog een slot inbouwen op m'n kamerdeur. Tsja, ik ga van een boerendorp (Zwolle) naar de grote stad (Utrecht) en ik vertrouw het daar niet allemaal :+
Dat is 100 keer belangrijker dan zo'n Kensington slot :)

Een goed slot en er altijd voor zorgen dat je ramen en deuren achter je sluit. Dan ontwijk je al een heleboel van de inbraken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

RemcoDelft schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:29:
[...]

Wellicht dat je met een wat specialere tang inderdaad meer kans maakt. Maar die tangen zijn bedoeld voor het vlechten en knippen van binddraad voor betonijzer. Dat is natuurlijk heel wat anders dan een gewoven slotkabel.

Mijn voornaamste punt was dan ook dat als TS bang was voor de specifieke ultrasimpele trucjes waar hij in de topicstart naar refereert, dat een dikkere kabel + combinatieslot dat al oplost.

Maar met zo'n iMac kan je inderdaad net zo goed een dikkere kabel / ketting door het gat in de standaard halen met een degelijk slot er aan.

En als het om een systeem staat dat op een afgesloten kamer staat, dan lijk het me inderdaad vooral handig om te zorgen dat die kamer goed op slot is als je afwezig bent ja.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Misschien kan je eens kijken naar Maclocks: http://www.maclocks.com/

Daar heb ik wel wat goede berichten over gelezen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij die sloten heb ik altijd het idee dat een snelle ruk aan het apparaat zorgt dat het bevestigingssysteem in de laptop zelf afbreekt waardoor je dat ding alsnog zo mee neemt. Oppakken, flinke ruk en rennen maar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RemcoDelft
Tsurany schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:51:
Bij die sloten heb ik altijd het idee dat een snelle ruk aan het apparaat zorgt dat het bevestigingssysteem in de laptop zelf afbreekt waardoor je dat ding alsnog zo mee neemt. Oppakken, flinke ruk en rennen maar.
Ik zou het wel willen testen maar heb geen zin in rotzooi... Maar dit kost je hoe dan ook de verkoopbaarheid van de laptop.

• kamerplant
  • Niet online
RemcoDelft schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:56:
[...]

Ik zou het wel willen testen maar heb geen zin in rotzooi... Maar dit kost je hoe dan ook de verkoopbaarheid van de laptop.
True, true! Dan zit er wel een dik gat in de iMac. Of nog erger, een hele grote scheur.

Al met al is deze kabel een extra verassing voor de gelegenheidsdief. In combinatie met een slot op de voordeur én kamerdeur is het hopelijk voldoende. Of zo'n slot mag of niet, dat wil ik liever pas achteraf horen :P. 'Ja' heb je en 'nee' kun je krijgen denk ik dan maar.
Orion84 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:27:
True, nu je het zegt!

🌞🍃

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tsurany schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:51:
Het is geen systeem om diefstal 100% te voorkomen, maar ik kan je vertellen dat 'een snelle ruk' geen effect zal hebben. Die snelle ruk is nou juist wat je ermee voorkomt ;)

Overigens heb ik met enige regelmaat mogen constateren dat (met beperkt gereedschap) die sloten niet makkelijk weg te krijgen zijn en redelijke beschadigingen kunnen achterlaten.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:15
- De welbekende Kensington-sleufjes werken maar beperkt. Er zit vaak net even iets te veel speling in zodat je hem of makkelijk kapot kan trekken, of er iets van een schroevedraaier als hefboom tussen kan steken. Het zal je apparatuur onherroepelijk beschadigen (wat mogelijk een dief afschikt), vaak is het toch te gemakkelijk om zo apparatuur te pikken.

- De kabels van dergelijke sloten zijn ook maar zo-zo. Met een simpel klein hobby tangetje zal je er niet zo snel doorheen komen (minuten), maar met een serieuze tang kun je met 10 tellen klaar zijn. Ookal is het slot van niet geforceerd, dan is de kabel de 'zwakste schakel'.

- Als het mogelijk is kun je beter zo'n kabel in een lus ergens aan vast maken om het gebruik van dat 'sleufje' te voorkomen. Dat is niet altijd mogelijk, maar in geval van een iMac zou deze prima door de voet heen kunnen. Sommige computerkasten hebben ook een metalen lipje met een gaatje erdoor heen ipv zo'n sleufje. Dat gaat overigens niet helpen tegen het doorknippen van de kabel, maar als iemand geen gereedschap bij heeft dan is de kans groter dat je spullen blijven staan.

- Bij dit soort risico's moet je ook eens kijken of dat niet al op een andere manier ondervangen is. De meesten onder ons hebben dit risico namelijk al afgedekt door middel van een inboedelverzekering. Het is dan eigenlijk dubbelop en verspilde moeite om ook nog eens een fysiek slot aan te leggen. Het vervelendste is dan nog altijd je diefstal van data. Maar naast het diefstalrisico daarvan, heb je denk ik om nog veel meer redenen een back-up van je belangrijke data nodig. Daar zou ik eerst m'n geld aan uitgeven voordat je gaat denken aan fysieke beveiliging.

- Als je al fysiek gaat beveiligen, bedenk dan ook dat je computer met het slot de laatste drempel is. Hoe makkelijk kun je eigenlijk het huis binnen? Staat de computer vlak bij het raam op de begane grond? Kunnen mensen van buiten makkelijk zien dat jij zo'n fraaie computer in huis hebt staan? Er moeten heel wat stappen genomen worden voordat er een dief binnen is om jouw PC te jatten, bij voorkeur begin je al op dat niveau.

• kamerplant
  • Niet online
Ik ben het met je eens ebia. Het is überhaupt een gouden regel binnen beveiliging, dat je nooit moet vertrouwen op één maatregel. Uit het zicht is per definitie de beste oplossing. In mijn geval is dat trouwens wel moeilijk, doordat de kamer waar ik werk gewoon eenmaal wél enigszins in het zicht is. Mijn maatregelen zijn daarom:

- Goed slot op de voordeur;
- Slot op de kamerdeur;
- Inboedelverzekering met goede voorwaarden en goede reputatie;
- Slot op de computer;
- Automatische(!) backup op externe hard drive;
- Automatische(!) backup in de cloud (Crashplan)
- Remote track and trace van de computer

Voor de verzekering zijn braaksporen vereist. Daarmee kan zo'n kabel helpen!

En natuurlijk geld op de bank zodat ik direct een vervangende computer kan regelen. Al met al voldoende maatregelen hoop ik :P

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 10-06-2013 12:13 ]

🌞🍃

Pagina: 1