Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Voor een bekende ben ik op zoek naar een Android-toestel, deze moet aan het volgende voldoen:
• Android
• Dual SIM
• Rond de 200 euro
• Batterij moet minstens een dag mee gaan
• liefst met een paar dagen leverbaar

Dit heb ik in de pricewatch gevonden. Maar aangezien dat er nog steeds 19 zijn, is dat vrij moeilijk kiezen.

Iemand tips om deze lijst terug te brengen naar een paar toestellen? Er staan niet al te veel reviews tussen, ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb zelf de Acer Liquid Gallant Duo. Scherm is mooi (ik geloof 960*540), is te rooten, er is een Modaco forum met CWM recovery en een paar ROMs voor, en heeft 1 GB RAM. Hier staat een Engelstalig review.

Mijn ervaringen:
- zeer goede dual SIM implementatie qua software, werkt lekker.
- je kunt maar op 1 van de 2 SIMs 3G internet krijgen, maar dat schijnt vrij standaard te zijn.
- is SIM-lock vrij
- batterij is behoorlijk, ik heb er minstens 2 dagen meegedaan. Is natuurlijk gebruiksafhankelijk.

Enige twijfel die ik heb is de GPS, die deed het in Manchester niet lekker, maar sinds die tijd niet meer geprobeerd. De aan-uit knop zit achterop, naast de camera, wat ook niet echt handig is en even wennen is. Alleen software-matige knoppen voorop, dwz alleen volume en aan/uit zijn fysieke knoppen.

Heb je hier wat aan? :)

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 25-05-2013 21:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ja, dank voor de info!

Vergeten te melden: root is niet nodig, het is voor iemand die niet al te technisch is. Out-of-the-box moet het toestel dus meteen goed en snel werken.

Afgaande op die review is de batterij wat karig met zijn 1500mAh. Maar ja: een nieuwe mugen-batterij voegt ook maar 10% toe. Voor de rest lijkt het exact wat hij wilt, op die batterij na.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

1500 mAh is eht niet zo slecht, hoor. Het is geen supersnelle dual core processor, het is een single core processor, en ik heb er makkelijk 2 dagen meegehaald. Eerder dit jaar heb ik hem gebruikt als 3G modem op mijn hotelkamer, en ook daar ging het makkelijk met de batterij.

Het rooten en CWM hebben is makkelijk voor sommige programma's, maar hier duidelijk niet nodig. Er is alleen ICS (4.0.3) beschikbaar, maar dat voldoet meer dan wmb :)

Ik zou geen Mugen-batterij kopen, maar zo'n Duracell batterij die op elke micro- en mini-USB kan worden aangesloten, en per USB kan worden opgeladen. Die heb ik ook altijd bij me.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 25-05-2013 22:29 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.