Toon posts:

vmware vcenter converter: kan geen destination selecteren...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gents,

Mijn zelf opgelegde taak voor dit weekend is een virtuele machine maken van een fysieke Ubuntu server dat als email systeem voor een klein museum gebruikt wordt.

Eitje dacht ik. Ik heb immers een licentie voor VMware workstation (versie 9) en daar was ik het onderwerp "convert physical to virtual" als eens tegen gekomen.

Blijkt dat VMWare workstation een extra software component gaat downloaden. VMware vcenter converter standalone. De handleiding doorgekeken en zo en beginnen maar.

De connectie naar de fysieke ubuntu machine (de source) gaat goed. Maar bij het kiezen van een destination loop ik tegen de spreekwoordelijke muur.

Daar waar ik (volgens alle handleidingen en google resultaten) een keuze zou moeten hebben voor het type destination, valt er voor mij nix te kiezen.

Wat zie ik hier over het hoofd? Zie ook bijgaand plaatje...

Afbeeldingslocatie: http://www.fantestreker.nl/misc/no_destination_choice.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 16:37
En als je handmatig de gegevens van je ESXi machine opgeeft? Of wil je em P2V'en naar VMware Workstation?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-10 14:10

ralpje

Deugpopje

Die drop-down bij 'server' wordt volgens mij gevuld met historie, zeg maar. Dus de eerste keer dat je een bepaalde destination gebruikt moet je hem handmatig invoeren.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-10 16:37
Volgens mij moet je ook je Destination Type aanpassen naar Vmware Workstation.

Zie deze tutorial: http://virtualizeme.net/?p=139

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroen_ae92 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 08:27:
En als je handmatig de gegevens van je ESXi machine opgeeft? Of wil je em P2V'en naar VMware Workstation?
Ik heb geen ESXi spullenboel. Inderdaad gaat het me om een nieuwe virual machine voor VMWare workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroen_ae92 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 08:52:
Volgens mij moet je ook je Destination Type aanpassen naar Vmware Workstation.

Zie deze tutorial: http://virtualizeme.net/?p=139
OK daar ga ik nu eens stap voor stap door. En de eerste hint heb ik al. Ik moet eerst in VMWare een nieuwe VM maken en die moet powered on zijn. Wordt vervolgd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Genst,

Ik ben niet de enige die tegen deze tekortkoming is aangelopen. Zie onderstaand:

http://communities.vmware...d/415780?start=0&tstart=0

Ik ga maar eens met Acronis een image maken van de fysieke doos en deze zien te restoren op een VM

Thanks So far..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voortaan de Wijzig knop gebruiken, ipv meerdere berichten achter elkaar posten. Dat is nergens voor nodig.

Vervolgens had je met de omschrijving en de handleiding toch wel heel makkelijk kunnen zien dat het om een ESXi migratie gaat voor P2V. Er staat niet voor niets "VMWare vCenter".

Initieel staat je topic ook nog eens op de verkeerde plek, je hebt 't over VMWare en dat valt onder SWS. Echter gaat 't nu opeens over het omzetten van je Linux machine naar een VM en dat is ongeacht de software iets wat hier dan nog wel besproken kan worden.

Als je een Linux VM wilt migreren ben je wellicht sneller met het opnieuw installeren van de VM en de config uit /etc overnemen. Zeker als 't enkel als mailserver gaat dienen. Het maken van een image, die converteren en dan nog repareren duurt uiteindelijk langer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik doe het zo:

1. Ik maak een VM aan met de juiste specs.
2. Ik boot de VM vanaf een ISO en configureer het netwerk met een tijdelijk IP.
3. (optioneel) Ik kopieer de HD van de nog draaiende server naar de VM.
4. Ik sluit de fysieke server af.
5. Ik boot de fysieke server met een Live-CD en configureer het netwerk.
6. Ik kopieer de HD van de fysieke server naar de VM (dat kan heel snel met rsync doordat ik in stap 3 de meeste data al gekopieerd heb).
7. Ik (her)installeer grub en vmware-tools (of wat ook nodig is) via een chroot.
8. Ik sluit beide machines af en boot de VM.
Als het goed gaat dan heb ik een nieuwe VM. Als het niet goed gaat snij ik de netwerkverbinding van de VM af, zet ik de oude machine weer aan en ga ik rustig uitzoeken wat er fout is gegaan.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:53
Ik heb laatst een zelfde soort probleem gehad. Uiteindelijk via dit software pakket alles gebackupt en restored:

http://www.mondorescue.org/
Pagina: 1