Mijn huidige desktop is inmiddels 6 jaar oud, en is al een upgrade van wat ik vorige eeuw aangeschaft heb. Ik vind het hoogste tijd voor wat nieuws! Vooral de winst op snelheid (SSD!) is daarbij waar ik naar uitkijk.
Wat wil ik doen met mijn nieuwe desktop?
Geen buitensporige zaken, ik werk vooral veel met het Office pakket.
Een enkele keer gebruik ik Artisteer (voor site ontwerp), en zo heel af en toe nog wel eens Photoshop of Windows Movie Maker. Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Wat mag het gaan kosten
Zo rond de 600 tot 700 euro vind ik een acceptabele prijs. Minder mag natuurlijk altijd
Dat is dan de prijs exclusief windows: ik twijfel daarbij nog tussen Win7 (heb ik nu) en 8.
Wat neem ik mee uit het oude systeem
De randapparatuur zoals muis, toetsenbord, speakers en monitor. Die laatste is een Samsung Syncmaster T220. Monitor wil ik op den duur vervangen door twee nieuwe, maar dat komt later pas.
Eisen, wensen, merkvoorkeuren
Wat ik zelf niet kan beoordelen, is of deze onderdelen goed op elkaar afgestemd zijn.
Is de voeding niet te zwaar (of juist te zwak), is het geheugen een goede keus?
Jullie op- of aanmerkingen zijn dan ook van harte welkom!
Wat wil ik doen met mijn nieuwe desktop?
Geen buitensporige zaken, ik werk vooral veel met het Office pakket.
Een enkele keer gebruik ik Artisteer (voor site ontwerp), en zo heel af en toe nog wel eens Photoshop of Windows Movie Maker. Ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Wat mag het gaan kosten
Zo rond de 600 tot 700 euro vind ik een acceptabele prijs. Minder mag natuurlijk altijd
Dat is dan de prijs exclusief windows: ik twijfel daarbij nog tussen Win7 (heb ik nu) en 8.
Wat neem ik mee uit het oude systeem
De randapparatuur zoals muis, toetsenbord, speakers en monitor. Die laatste is een Samsung Syncmaster T220. Monitor wil ik op den duur vervangen door twee nieuwe, maar dat komt later pas.
Eisen, wensen, merkvoorkeuren
- De toren die nu op mijn buro staat, maakt behoorlijk wat lawaai en is absoluut niet snel (in vergelijking tot wat ik bij anderen zie). De eis is dan ook: snel, stil en energiezuining.
Een SSD voor alle te installeren software en documenten. De HDD gebruik ik vooral voor opslag van muziek en foto's. Films staan op een aparte NAS en speel ik niet af op m'n desktop. - Omdat ik volgens mij nauwelijks zware grafische processen start (geen games, geen 3d rendering etc), leek mij een aparte videokaart niet nodig. maar het moet wel mogelijk zijn om die later in te kunnen bouwen.
Wat wel moet kunnen: twee beeldschermen aansluiten.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570 Boxed | € 179,90 | € 179,90 |
| 1 | MSI B75MA-P45 | € 52,45 | € 52,45 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 54,85 | € 54,85 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Arctic White | € 87,99 | € 87,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 195,70 | € 195,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 675,29 | |
Wat ik zelf niet kan beoordelen, is of deze onderdelen goed op elkaar afgestemd zijn.
Is de voeding niet te zwaar (of juist te zwak), is het geheugen een goede keus?
Jullie op- of aanmerkingen zijn dan ook van harte welkom!