Asrock z77 extreme 4 start niet op (Reboot loop)

Pagina: 1
Acties:

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-02 14:34
Ik heb een pc zelf gebouwd, en ik kwam op een probleem tegen: de pc start niet op.
Als ik dus de powerknop indruk, krijg ik op mijn scherm de bios te zien, deze gaat weg en opeens staat er: geen signaal, dan komt opeens weer de bios, en dan geen signaal. En zo maar door.

Als je op de lampjes van het moederbord let gaan deze ook aan en uit, dus me pc zit vast in reboot loop denk ik. Ik heb mijn pc nog niet kunnen opstarten, het besturingssysteem staat wel al op de harde schijf.

Wat ik heb geprobeerd:

-Stekkertjes aanduwen
-Andere voeding
-Andere harde schijf
-Alle overbodige stekkertjes eruit gehaald.
-Alle fans eruit gehaald (behalve cpu)
-Bios updaten
-Bios resetten met "cleas csmos"
-Instellingen in bios veranderd, zoals IDE mode etc...

Mijn systeem:

Intel i5-3570
Asrock Z77 Extreme 4
Corsair Vengeance 2*4 GB
Techsolo 650 watt
XFX HD 7850 (eruit gelaten)
500GB Samsung sata HDD

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Felix! op 25-05-2013 18:47 ]

No one is listening until you fart

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Je hebt de pc nog niet kunnen opstarten maar het besturingssysteem staat al op de schijf ? Dat klopt imho niet helemaal.

Staat de bootvolgorde wel juist ? Zou sowieso windows even opnieuw installeren op de bewuste schijf.

• Felix!
Ja, ik heb het besturingssysteem via een andere pc op de harde schijf gezet.

Ik kom niet eens verder dan de bios, dus ik kan windows niet opnieuw installeren.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Wat is je bootvolgorde ? En het besturingssysteem via een andere pc, dat is niet handig. Dat moet je gewoon installeren op de betreffende pc zelf.

Zorg er voor dat boot device 1; je installatie media bevat en boot device 2 je harddisk is. Zodra de pc geïnstalleerd is verander je nummer 2 naar 1.

[ Voor 34% gewijzigd door Perkouw op 25-05-2013 19:01 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 19:08

Nemesizz

Untouchable

-Andere voeding
Wat voor andere voeding? toch niet een andere Techsolo?

Wat ik lees over die Techsolo is overigens niet echt geruststellend. Techsolo maakt budget voedingen, en als ik een review lees kunnen die voedingen bij lange aan het juiste vermogen niet leveren.
Zo zie ik bij een review bij Anandtech dat een 550W Techsolo al uitploft bij 80% load, en bij 50% load al tegen de grens aan komt wat de voltages mogen zijn (onder grens van 5%).

Dat je PC dan niet wil starten kan dus heel goed komen door een brakke voeding (en ja, bootloops kan ook, zelf ook eens gehad met een defecte voeding).

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Ik zou eerst maar eens een fatsoenlijke PSU kopen, en dan verder kijken.
Een 650W PSU van 25 euro kan nooit veel soeps zijn.
Desondanks zou je systeem er wel mee op moeten kunnen starten.

• Felix!
Mijn bootvolgorde is 1. harde schijf. ik heb geen andere apparaten, dus daaraan kan het niet liggen.

Ik heb een Xilence 420 watt gebruikt, maar hij blijft rebooten.

Ik weet dat de techsolo een budget voeding is, maar ik hoopte dat deze niet al te rampzalig zou zijn.

Pagina: 1