• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Hallo,

Ik was van plan de UE40F6510 van Samsung te kopen, dit is een model uit 2013. Vandaag kwam ik een goede aanbieding tegen van de UE40ES8000 en ben nu aan het twijfelen. Het is een model uit 2012 maar wel van de 8 serie. Dmv een evolution kit kan ik dan over een paar jaar de tv upgraden.

Ik twijfel alleen omdat ik de UE40F6510 iets mooier vind en denk dat ik de camera opties niet tot weinig zal gebruiken. De specificaties van de tv zijn alleen wel beter. De specificaties van de UE40ES8000 zijn alleen wel beter.

Heeft iemand ervaringen met beide tv's en zou me kunnen adviseren?
Ik denk dat de software van beide tv's hetzelfde zal zijn dmv firmware upgrades, klopt dat?

We hebben rond de 1000 euro over voor een nieuwe tv en deze zijn nu beide rond die prijs verkrijgbaar.

Bvd.

Groeten, Keet1

[ Voor 11% gewijzigd door keet1 op 26-05-2013 20:01 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02 22:00

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dus even concreet uit alleen jouw post:
- De UE40F6510 is een nieuwer model;
- De UE40F6510 vind je mooier;
- De camera gebruik je waarschijnlijk weinig tot niet;
- De UE40F6510 heeft betere specificaties;
- De modellen liggen in dezelfde prijsklasse.

Waarom dan nog de twijfel voor het oudere model? De keus lijkt me dan toch snel gemaakt, als je inderdaad alleen over deze punten valt.

Firmware zou ik me juist niet op blindstaren. Het zijn uiteindelijk twee verschillende modellen met ietwat andere functies. Ze zullen bij het oudere model TV niet snel nieuwe functies aan de firmware toevoegen.

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06-2025
Voor de keuze gesteld is de es8000 een aanzienlijk beter toestel. Het scherm is een compleet anders en de beeld kwaliteit staat op een veel hoger plan. Specs op papier zeggen niet zo veel. Te meer omdat je met de evo kit de hard en software kan upgraden, is dit een toekomst zekere keus. Een 6 serie zal het zeker moeten afleggen tegen een 8 serie als het om de beeld kwaliteit gaat.

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Waarom genoegen nemen met de matige beeldkwaliteit van een midrange samsung lcd?

Deze: pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver zal een veel beter beeld produceren en is nog eens maar 900 euro.

http://www.hdtvtest.co.uk...-p42st60-201303312779.htm (review)

De enige tv's die een betere beeldkwaliteit hebben is de samsung ps xx F8500 en de GT/VT/ZT range van panasonic.

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06-2025
Adlermann schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:06:
Waarom genoegen nemen met de matige beeldkwaliteit van een midrange samsung lcd?

Deze: pricewatch: Panasonic Viera TX-P42ST60E Zilver zal een veel beter beeld produceren en is nog eens maar 900 euro.

http://www.hdtvtest.co.uk...-p42st60-201303312779.htm (review)

De enige tv's die een betere beeldkwaliteit hebben is de samsung ps xx F8500 en de GT/VT/ZT range van panasonic.
Uiteraard kan er niets op tegen de beeldkwaliteit van een plasma scherm, voor mij ook niets anders ;)

Maar tussen een 8 serie en een 6 serie geeft de 8 een beter plaatje, al is het met de gebruikelijke nadelen van lcd.

• Adlermann
  • Nu online
M-dgrt schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:14:
[...]

Uiteraard kan er niets op tegen de beeldkwaliteit van een plasma scherm, voor mij ook niets anders ;)

Maar tussen een 8 serie en een 6 serie geeft de 8 een beter plaatje, al is het met de gebruikelijke nadelen van lcd.
Klopt als ik tussen die twee moest kiezen dan zou ik ook zeker de 8 serie nemen, aangezien samsung dit jaar bij de lcd tv's geen ontwikkeling heeft gemaakt qua beeldkwaliteit (itt tot de plasma-schermen van samsung die echt goed zijn dit jaar).

• keet1
Bedankt voor de reacties, ik heb alleen een foutje in mijn begin post gezet....
De UE40ES8000 heeft betere specificaties, ik zal het in de start van het topic ook wijzigen.

Het is alleen de 8 serie uit 2012 ipv de 6 serie uit 2013. Beide tv's heb ik gezien maar in 2 verschillende winkels en daarom vind ik het lastig vergelijken. Beide hadden een mooi beeld in de winkel.

Ik zit er ook aan te denken om voor de 8 serie uit 2012 te gaan omdat ik de kwaliteit van het beeld belangrijker vind dan het uiterlijk van de tv. Met de evolution kit kan ik dan een upgrade doen als ik het nog vind.

Van de Samsung vind ik het SmartTV gedeelte ook mooi werken, van Panasonic heb ik dit nog niet gezien. Werkt dit hetzelfde als bij de Samsung?

[ Voor 13% gewijzigd door keet1 op 26-05-2013 20:03 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
keet1 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:00:
Beide hadden een mooi beeld in de winkel.
Tenzij je woont in een winkel heb je niets aan het bekijken van het beeld in een winkel, lees Adlermann zn post nog eens :)

• Adlermann
  • Nu online
keet1 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:00:
Bedankt voor de reacties, ik heb alleen een foutje in mijn begin post gezet....
De UE40ES8000 heeft betere specificaties, ik zal het in de start van het topic ook wijzigen.

Het is alleen de 8 serie uit 2012 ipv de 6 serie uit 2013. Beide tv's heb ik gezien maar in 2 verschillende winkels en daarom vind ik het lastig vergelijken. Beide hadden een mooi beeld in de winkel.

Ik zit er ook aan te denken om voor de 8 serie uit 2012 te gaan omdat ik de kwaliteit van het beeld belangrijker vind dan het uiterlijk van de tv. Met de evolution kit kan ik dan een upgrade doen als ik het nog vind.

Van de Samsung vind ik het SmartTV gedeelte ook mooi werken, van Panasonic heb ik dit nog niet gezien. Werkt dit hetzelfde als bij de Samsung?
Je zegt dat je kwaliteit belangrijk vindt, maar je beoordeeld de kwaliteit van een tv onder tl-licht en in winkeldemonstratiemode :)

Ik kan je garanderen dat de tv's die ik in mijn post noemde in je huiskamer een veel beter beeld geven. Verbluffende contrast ratio (8000:1 (echt contrast), uitstekende kleurechtheid en uiteraard de beste zwartwaarden op dit moment.

Bij de nieuwe 2013 serie heeft panasonic het smart-tv bijna even goed als samsung.

• keet1
Welke 40 inch smart-tv van Panasonic zou je kunnen aanbevelen?

Ik heb nooit eerder een Plasma tv gehad en ken eigenlijk alleen de nadelen van vroeger. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik eigenlijk helemaal niet naar Plasma tv's gekeken heb.

De reden dat ik de vraag stel op dit forum is idd omdat de kwaliteit van een tv niet tot moeilijk te beoordelen is in een grote winkel met TL verlichting. Er zijn natuurlijk genoeg trucs om een bepaalde tv er beter uit te laten zien waardoor ze die meer verkopen.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
keet1 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:39:
Welke 40 inch smart-tv van Panasonic zou je kunnen aanbevelen?

Ik heb nooit eerder een Plasma tv gehad en ken eigenlijk alleen de nadelen van vroeger. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik eigenlijk helemaal niet naar Plasma tv's gekeken heb.

De reden dat ik de vraag stel op dit forum is idd omdat de kwaliteit van een tv niet tot moeilijk te beoordelen is in een grote winkel met TL verlichting. Er zijn natuurlijk genoeg trucs om een bepaalde tv er beter uit te laten zien waardoor ze die meer verkopen.
*Aantrekkelijker, niet beter.

SmartTV werkt trouwens op geen een televisie werkelijk goed. Daarvoor moet nog veel ontwikkeld worden. Het geld wat je bespaart met een plasma televisie zou je bijvoorbeeld beter kunnen investeren in een HTPC waar je veel meer mee kunt en wat ook beter werkt dan SmartTV.

Mocht je SmartTV echt zo interessant vinden, het zit ook op de Samsung Blu-Ray spelers. Geef het geld uit aan een Blu-Ray speler en je kunt precies hetzelfde op een Panasonic plasma televisie met een superieur beeldkwaliteit.

• keet1
Bedankt voor alle reacties, moet zeggen dat de keus nu wel iets lastiger is geworden omdat plasma nu ook een optie is. Kan iemand nog een 40 inch plasma aanbevelen? Liefst met gelijkwaardige smart tv functies als de Samsung. Anders is idd de blu-ray speler of htpc een optie met de Samsung functionaliteiten.

Bvd.

• Adlermann
  • Nu online
keet1 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:58:
Bedankt voor alle reacties, moet zeggen dat de keus nu wel iets lastiger is geworden omdat plasma nu ook een optie is. Kan iemand nog een 40 inch plasma aanbevelen? Liefst met gelijkwaardige smart tv functies als de Samsung. Anders is idd de blu-ray speler of htpc een optie met de Samsung functionaliteiten.

Bvd.
panasonic tx-p42st60

Dat is 42 inch, kleiner komen ze niet. Maar wel met goede smart tv.

Verwijderd

Keet, misschien is het ook een optie om voor een Philips Ambilight series te kijken. Nou met de cashback actie van Philips zelf + eventueel btw korting bij de Saturn deze week, wordt het toch aantrekkelijk om voor een 8000 serie te kijken. De voordelen van led/lcd met de kleurenwaardes die bij een plasmatoestel in de buurt komen
Pagina: 1