Toon posts:

Duron / Thunderburd nu alleen op VIA KT133 ??

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik niet begrijp is dat AMD bij de release van hun eerste Athlon ( Classic ) dat ze zelf gelijk een AMD750 chipset uitbrachten. Deze werd later nog upgedate met de AMD751. VIA bracht na enige tijd de KX133 uit met ondersteuning voor PC133 en AGP 4x.

Nu met de release van de Duron en binnenkort de Thunderbird komt juist VIA met de enige en eerste chipset bedoeld voor deze processoren. Wanneer komt AMD nu met hun 760.

Aangezien iedereen nu overstapt van Intel naar AMD zullen ze de Duron of Thunderbird nemen aangezien deze moederborden nog enige tijd zullen meegaan.

Ik weet nu niet of ik wel een VIAKT133 mobo wil kopen aangezien de resultaten erg tegenvallen of nog eens 2 tot 3 maanden wachten tot er een geschikte mobo is ( AMD760 , DDR ondersteuning + dual processor ).

Weer iemand die niet weet wat hij moet kopen en maar wacht en wacht en wacht .......

Martijn

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

EEH ja je kan blijven wachten op DDR SDRAM maar dan komt er weer iets nieuws en dat heet QDR SDRAM wat nog sneller is van DDR SDRAM. Wacht nog een beer=jt en er komt aan het eind van het jaar een 1,2GHz en volgend jaar een 1,5GHz. ook een grotere harde schijf is wel lekker over een jaartje heb je overal een 60GB.

HHHM berijp je een beetje wat ik zeg ;)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Voor zover ik weet is de KT133 een KX133 met socket a. De prestaties van het mobo liggen dan dus ongeveer gelijk aan die van de KX133 chipset. Dat de processor 'tegenvalt' is iets heel anders. Als ik jou was zou ik nu een socket a mobo kopen met een hoog geklokte duron en dan als je wat gespaard hebt een t-bird er op prikken, of je moet nu al geld genoeg hebben om een t-bird te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Evert,

dit was ik enigszins al van plan maar wat ik niet begrijp is dat VIA eerder een chipset voor socket a uitbrengt dan AMD die met hun chipset toch wat betere specs hebben.

Martijn

kijk op http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=11401 de prijzen van Duron zijn niet verkeerd !!

Verwijderd

AMD bracht idd bij de lancering de AMD750 uit(de 751 is de soutbridge hiervan maar dat terzijde)dit was omdat er op dat moment geen anderechipset uit was en ze het dus zelf moesten doen.Nu is via eerder met de chipset en dat is ook gewoon afgesproken. De AMD 760 behoord tot een nieuwe generatie chipsets (samen met de ALi, SiS en VIA chipsets die in Q3 uitkomen)deze zullen DDR support hebben en nog meer feats.
dus nog ff wachten.

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Tweaking Vinny says it all...
Pagina: 1