Voeding kiezen

Pagina: 1
Acties:

• Vincenttb
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-01 10:31
Hoi allemaal,

Sta op het punt om het basis game systeem van de pricewatch aan te schaffen. Ik doe dit het liefst bij een winkel waar ik het op kan halen, maar helaas heeft deze de XFX pro 550w niet meer. Nu vind ik het best moeilijk om zoiets uit te zoeken aangezien niet alles naar behoren presteert. De winkel waar ik het zou willen gaan halen is 4launch en hij moet rond dezelfde prijs vallen.

Iemand enige ideeën?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Nexus, Seasonic en Enermax maken allemaal goede PSUs. Dat zijn merken die 4Launch verkoopt. Nexus is een Nederlands merk (58 euro voor 550W). Seasonic is een top-merk (het type van 520W voor 61 euro zal vast goed zijn). Oh, Enermax is tijdelijk niet leverbaar. Ik hoop dat die twee binnen je budget vallen.

Er zullen nog wel andere fatsoenlijk PSUs tussen zitten, in 4Launch's aanbod. (Corsair, CoolerMaster misschien). Maar deze 2 (drie) merken hebben imho net iets meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 17:20 ]

• Vincenttb
Dus de https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-138620 is een goede keus? Deze past verder gewoon bij het basis systeem?

Verwijderd

Ja.
Ik weet niet wat het basis-systeem precies is. Maar als dat een 550W PSU nodig heeft, dan is deze Nexus goed genoeg. Stekkertjes zijn allemaal hetzelfde (standaard). Dus dat gaat passen. (Tenzij je een Dell hebt, zoals iemand in een andere thread op de forum vandaag).

En je hebt zeker genoeg kabeltjes om alles aan te sluiten (2 stekkertjes voor je videokaart, 6 stekkertjes voor je HDDs en DVD-speler, etc. En dan nog 4 ouwerwetse molex 4-pin). De Nexus is modulair (dat betekent dat je kabels die je niet gebruikt, los kunt koppelen. Beter voor de airflow). En de Nexus is redelijk stil. (Ik heb zelf een veel duurdere PSU. Maar mijn zus en twee van mijn vrienden hebben een Nexus PSU, en die bevalt prima).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 17:49 ]

• SRT988
  • Laatst online: 11-01-2022
Via onderstaande link kun je ongeveer berekenen hoeveel watt voeding je nodig hebt:
http://www.bequiet.com/en/psucalculator/quick

Zelf ben ik ook erg te spreken over de recente voedingen van Bequiet!. Heb zelf een 380watt in mn mediapc en 730 watt in mijn gamepc beide van Bequiet. Lekker stil, kabels (bijna) allemaal mooi gesleeved.

Het enige minpuntje is dat een Bequiet! over het algemeen qua prijs iets hoger ligt dacht ik.

succes in ieder geval met je keuze.

AMD Phenom II X6 1055t | Asus Crosshair V Formula | Corsair Vengeance 4x4gb | Powercolor Radeon HD6950 2gb DDR5 | Samsung 830 series 128gb | Seagate Baracuda 500gb | Bequiet! Purepower L8 730watt

• Vincenttb
Gaat over dit systeem: reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2013

Zou goed moeten zijn dan. Zal deze dus ook bestellen. Hartstikke bedankt!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Goede merken zijn FXF, Nexus, OCZ, Seasonic, Bequit, sharkcoon en antec

Iets minder maar ook heel goed zijn, Coolermaster, Lepa Huntkey, Recom, Silverstone, Cosair, en (Naar mijn mening) Spire

Slechte merken zijn oa, Trust, MStech, Conceptronic,

Je moet ook kijken naar het merk condensators Bijvoorbeeld capxon is over het algemeen vrij slecht.\

PS dit lijstje is gebaseerd op mijn mening en verhalen. Kom niet aanzetten van ''ja maar merk x is slecht'' Ik heb geen zin in merkenwar Want dit is mijn mening, en geen feit.

TIME TO UPGRADE !!!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
De Nexus NX-5000 V1 550W is nog niet zo lang op de markt. Daardoor is er weinig bekent. Maar hij heeft een 80+ Silver certificaat. En een Teapo Condensator. Dus dat is positief. Of voor de uitgebreide review klik hier
(en niet [url="http://tweakers.net/pricewatch/289984/ms-tech-ms-n750-val/reviews/"]daar[/url :D])

Maar de binnenkant is identiek aan de Nexus RX-6300

[ Voor 31% gewijzigd door rickboy333 op 26-05-2013 11:49 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• Vincenttb
-

[ Voor 99% gewijzigd door Vincenttb op 14-08-2020 00:44 ]

Verwijderd

Geen enkele webshop heeft alles op voorraad. Er is altijd wel een onderdeel dat 5 dagen op zich laat wachten. Daar moet je gewoon rekening mee houden, anders loop je jezelf alleen maar op te naaien. :) Mijn instelling nu is: "aan het begin van de week besteld = na het weekend bezorgd".

Gewoon bestellen bij een winkel die je bevalt, die je vertrouwt. En misschien zelfs niet te ver weg is (zodat je af kunt halen, of om kunt ruilen, makkelijk RMA kunt doen). Helaas zijn alle webshops een uur van mij verwijderd, dus voor mij maakt het niet veel uit. Ik bestel normaal zelf bij 4Launch of Afuture. Azerty en Alternate zijn ook grote en bekende webshops. (Voor gespecializeerde dingetjes zijn er weer speciale webshops, zoals Freezing Hardware of HighFlow voor (water)koeling).

Het laatste wat je moet doen is onderdelen bestellen die je eigenlijk liever niet had gehad, alleen omdat je hoopt dat je nieuwe PC dan een dag eerder binnen is.

Ik had zelf nog nooit naar een Sharkoon PSU gekeken. Een snelle Google laat reviews zien, waar uit blijkt dat er niks mis mee is.
Pagina: 1