Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen en mijn uiterste budget is 1000 euro.
Nu was ik een beetje aan het rondzien en was de BTO 15CL47-7970 tegengekomen. Voor 1200 euro is dit volgens mij zeker geen slechte laptop. (klik) Ik hou wel van het RGB toetsenbord
Uiteraard licht dit 200 euro boven mijn budget maar ik was aan het nadenken:
HD7970 haalt 650+MH/s
Veronderstel dat hij 300W verbruikt tegen 0,20euro/kWh (ik heb gelezen dat je 250W voor deze GPU mag tellen)
Dan verdien je volgens deze site ongeveer 60dollar per maand.
Veronderstel dat ik de laptop 4 uur per dag gebruik zonder mining op de achtergrond, dan is dit nog 50 dollar.
Dit zou willen zeggen dat ik die 200 extra euro op grofweg 5-6 maand terug heb.
Zou dit werken of neemt de difficulty gewoon te snel toe waardoor dit binnen een paar maand niet meer klopt?
Ik vind ook niet veel info over het verbruik van zo'n kaart bij laptops, is 300W een goed uitgangspunt?
Kan een laptop zo'n vermogen wel snel genoeg afvoeren?
*Edit* Dit was bedoeld om in "Laptop Aankoopadvies" te komen maar ik moet niet goed gekeken hebben, kan dit verplaatst worden?
Nu was ik een beetje aan het rondzien en was de BTO 15CL47-7970 tegengekomen. Voor 1200 euro is dit volgens mij zeker geen slechte laptop. (klik) Ik hou wel van het RGB toetsenbord
Uiteraard licht dit 200 euro boven mijn budget maar ik was aan het nadenken:
HD7970 haalt 650+MH/s
Veronderstel dat hij 300W verbruikt tegen 0,20euro/kWh (ik heb gelezen dat je 250W voor deze GPU mag tellen)
Dan verdien je volgens deze site ongeveer 60dollar per maand.
Veronderstel dat ik de laptop 4 uur per dag gebruik zonder mining op de achtergrond, dan is dit nog 50 dollar.
Dit zou willen zeggen dat ik die 200 extra euro op grofweg 5-6 maand terug heb.
Zou dit werken of neemt de difficulty gewoon te snel toe waardoor dit binnen een paar maand niet meer klopt?
Ik vind ook niet veel info over het verbruik van zo'n kaart bij laptops, is 300W een goed uitgangspunt?
Kan een laptop zo'n vermogen wel snel genoeg afvoeren?
*Edit* Dit was bedoeld om in "Laptop Aankoopadvies" te komen maar ik moet niet goed gekeken hebben, kan dit verplaatst worden?
[ Voor 5% gewijzigd door Stienoo op 25-05-2013 17:02 ]