Windows 8 upgrade licentie code ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htmaniac
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-07-2024
Hallo,

Ik heb al even gezocht op het forum maar kon niet goed een antwoord vinden op deze vraag.

Ik vraag me namelijk af, als ik mijn huidige windows 7 upgrade naar windows 8 pro door middel van een upgrade dvd,

( http://www.bol.com/nl/p/m...ade-dvd/9200000008839185/ )

En ik zou deze zoals het hoort netjes over mijn windows 7 heen installeren, ik ergens in windows 8 een licentie code kan vinden. ( bij systeem onderaan product id ? )

Zodat als ik van een ''vriend'' een windows 8 pro dvd leen, en dan de product id / licentie sleutel gebruik het dan ook werkt ?

Dus eigenlijk een clean install kunnen uitvoeren. Of is er totaal geen sprake van een licentie code als de upgrade wordt aangeschaft ?

En moet echt eerst weer opnieuw windows 7 worden geinstalleerd en daar over weer de upgrade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Er zit natuurlijk nog wel een stukje tussen 'kan' en 'mag' ;) Het is natuurlijk niet voor niets een upgrade waarbij er vanuit gegaan wordt dat je een valide licentie + installatie hebt.

Ik weet niet of je de licentiecode zal kunnen achterhalen uit bijvoorbeeld het register. Er was wel een trucje waarbij je eerst de Win8 upgrade installeerde op een lege HDD en vervolgens die installatie kon upgraden met dezelfde Win8 upgrade om een valide installatie te krijgen. Overigens nog altijd niet conform voorwaarden, maar dat kon wel. Of het nog werkt weet ik niet.

Persoonlijk zou ik gewoon Win7 een keer opnieuw installeren zodat je een schone installatie hebt en van daaruit Win8 installeren. Of zorgen dat je op een legale manier aan een normale Win8 installatie gaat komen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htmaniac
Ok dat is duidelijk,

Dan ga ik opzoek naar een betaalbare kopie, ik zag ze al wel op marktplaats staan voor weinig maar elke keer als ik vraag waar de verkoper woont stopt de communicatie opeens ;)
Terwijl als ik het heb over geld overmaken ze binnen een paar minuten reageren. haha.

Maar even voor de duidelijkheid de product id code is dus niet een licentie sleutel ?

In iedergeval al bedankt voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De licentiecode zit niet in de installatie gebakken. Je moet deze nog steeds tijdens installatie of erna invullen. Deze code vind je in het doosje.

Kijk ook hoe je de upgrade doet, want je kan geen 'gewone' upgrade uitvoeren naar een andere architectuur. Bijvoorbeeld, je hebt Windows 7 32 bit en wilt Windows 8 64 bit installeren (beide zitten in het doosje waar je naar linkt). Je moet dan een clean install uitvoeren en dat zal ook prima werken. Dit is ook wat MS zelf zegt als je zo'n upgrade uit wilt voeren. Ik heb bij een vriend z'n XP naar 8 x64 geüpgraded. Geen enkel probleem met activatie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:12
Ik blijf maar niet snappen waarom er mensen zo moeilijk blijven doen. Met een upgrade licentie kan je gewoon een clean install doen. Enige is dat je een geldige licentie moet hebben van een voorgaande Windows editie om je upgrade legaal te maken maar niets houdt je tegen om gewoon op een geformateerde schijf je installatie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Htmaniac
Kijk dit is in ieder geval duidelijke taal, hier kan ik wat mee !
Iedereen bedankt voor de antwoorden !

Groet,

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 02:45:
[...]

Ik denk dat het niet het punt is of het màg, het wordt wel een mogelijk punt "als" er volgens het upgrade protocol eerst aan de reeds geinstalleerde en gevalideerde Windows versie moet worden geroken en die versie er niet is.
Als je eerst de schijf formatteert dan wordt logisch geen OS meer gevonden. ;)

Zo was het tenminste bij de vorige upgrades, zag de upgrade géén reeds geactiveerde Windows met de juiste specs, dan vond er ook geen installatie plaats.
Daarom zal bijv. een 64bits upgrade versie niet op een bestaand 32bits systeem installeren en omgekeerd.
Een wijziging van taal is in principe ook een no-go.
Niet goedschiks tenminste. :+
Zolang je maar een licentie hebt van de 'huidige' Windows versie is het mogelijk om een clean install te doen. Het installeren van Windows 8 m.b.v. de upgrade code wil, alleen zul je tijdens het activeren een melding krijgen. Om dit op te lossen zul je even moeten Googlen.

Zo ben je inderdaad ook in staat om een 64-bits upgrade te doen van en 32-bits versie van bv. Windows 7 of XP. De taal maakt niets uit, deze kun je achteraf zonder problemen wijzigen. Alle talen zijn gratis beschikbaar binnen je Windows 8 installatie.
Pagina: 1