AMD Phenom II X6 1055t | Asus Crosshair V Formula | Corsair Vengeance 4x4gb | Powercolor Radeon HD6950 2gb DDR5 | Samsung 830 series 128gb | Seagate Baracuda 500gb | Bequiet! Purepower L8 730watt
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Weet je toevallig ook hoe het zit met de prestaties/ geluidsproductie van deze cooler?Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:45:
Persoonlijk als je een H80 kan aankomen zou ik daarvoor gaan, heb daar betere ervaringen mee dan met de H80i, dit doordat de H80i werkt met software.
Alvast bedankt.
AMD Phenom II X6 1055t | Asus Crosshair V Formula | Corsair Vengeance 4x4gb | Powercolor Radeon HD6950 2gb DDR5 | Samsung 830 series 128gb | Seagate Baracuda 500gb | Bequiet! Purepower L8 730watt
Geluidsproductie hangt imo af van jezelf. Als je de stock fans behoudt zal je meer lawaai hebben dan met low noise fans, maar dan heb je natuurlijk minder airflow.SRT988 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:11:
[...]
Bedankt voor je reactie. Weet je toevallig ook hoe het zit met de prestaties/ geluidsproductie van deze cooler?
Alvast bedankt.
Op de koeler komen Bequiet! Silentwings Pure te zitten, welke lekker rustig zijn en een goede airflow leveren. Ik zie alleen ook verschillende installaties op internet staan met de slangen in de radiator aan de onderzijde of bovenzijde en dat de fans als intake of als exhaust dienen.Tomskii5 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:49:
[...]
Geluidsproductie hangt imo af van jezelf. Als je de stock fans behoudt zal je meer lawaai hebben dan met low noise fans, maar dan heb je natuurlijk minder airflow.
Qua fans lijkt me logisch dat deze het beste de koudst mogelijke lucht richting de radiator blazen dus als intake, maar de slangen in de radiator, maakt dat nog een verschil of deze boven of onder zitten?
Verwijderd
Zelf zou ik de fans laten draaien zoals je nu achterin hebt, lekker naar buiten blazen en de warmte eruit.
Ik vond de h80i met de originele fans nou niet echt stil te noemen als je nette temps wilt. Maar dat is mijn mening
H80i past met de slangen echt net in mn kast (heb wel een fan in het window moeten verwijderen), maar de koeling met de std pwm fans is goed. Idle is mijn cpu nu ca. 18gr en tijdens het gamen rond de 38gr.
Binnenkort nog even Bequiet! Silentwings pwm fans bestellen, want had enkel nog de 3-pins liggen.

En nog wat lampjes erbij geplaatst

[ Voor 5% gewijzigd door SRT988 op 31-05-2013 00:41 ]
mooie temps en nu overclocken die hap!
OCen ga ik nu inderdaad mee beginnen, maar dan wel eerst even wat informatie daarover inwinnen op fora.
De AI Suite II van Asus geeft je ook een mogelijkheid om een OC uit te voeren, maar wanneer de winst 2% is, zoek ik liever een andere manier om m'n CPU te kietelen.
Ik raad je aan, voordat je gaat overclocken, je temperaturen eens te meten met het programma HW Monitor of kijk in de BIOS voor de daadwerkelijke temperaturen
Tetten.
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Het lijkt me ook vrij moeilijk te behalen, aangezien 18 graden over het algemeen onder kamertemperatuur is. Dat wil dus zeggen dat je actief moet koelen (en dat is dus niet kamer-temperatuur lucht eroverheen blazen) om dat naar beneden te brengen. Onmogelijk lijkt me een groot woord, maar onwaarschijnlijk lijkt het me welImprezzion schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:15:
Kan prima hoor. Snap niet wat er mis mee is.
18c is onmogelijk tenzij je buiten/in een koelcel zit.
Sowiezo vind ik het altijd vrij sterk dat AMD's op een of andere manier 40-45c aangeven stressed, ben benieuwd wat een eigen temperatuur meting aan zou geven.
Sorry hoor, maar ga eens wat natuurkunde lessen volgenVerwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:20:
Hierbij ook een X6-1055T en dit kan dus wel, zie hieronder.
[afbeelding]
Als dat air of water is in een normale huiskamer, dan moet je toch wel enigzins snappen dat je sensors foutieve waardes geven.
[ Voor 42% gewijzigd door unfor op 04-06-2013 23:45 ]
Verwijderd
Zijn 2 verschillende monitoren en beiden geven gewoon hetzelfde aan, ook in de bios dus wat is het probleem nu.
En die load temps van 38c kloppen ook prima. Je moet heel wat doen qua voltage (~1.5v) wil je met een H80i de 60c aantikken.
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Dat de kamer waar de pc staat dus kouder moet zijn dan 12 graden. Een pc met lucht/waterkoeling is altijd warmer dan kamertemperatuur. Of je moet actieve koeling hebben.dus wat is het probleem nu.
[ Voor 17% gewijzigd door heggico op 05-06-2013 11:31 ]
Zijn het dan ook 2 verschillende sensoren?? Lijkt me niet... Het is 1 en dezelfde sensor. En ja, natuurkundelessen hadden je geleerd dat (gegeven voldoende tijd om de wisseling tussen materiaal en omgevingstemperatuur te laten verlopen) de temperatuur van je componenten natuurlijk nooit lager kan zijn dan de omgevingstemperatuur. Een simpel voorbeeld daarvan is dat als je water in een omgeving van onder de 0 graden Celsius propt, het gaat bevriezen.. Het water neemt de temperatuur van de omgeving over. Een reading van onder de temperatuur van je omgeving is daarmee dus automatisch een onmogelijkheid.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 00:50:
Waardes zijn gewoon correct en waar slaat dat op, ga eens wat natuurkunde lessen volgen.
Zijn 2 verschillende monitoren en beiden geven gewoon hetzelfde aan, ook in de bios dus wat is het probleem nu.
Wat wel zou kunnen is dat je de delta meet, en dus de gemeten temperatuur bij de omgevingstemperatuur moet optellen. Dat zou wel eens een realistischer beeld kunnen geven.
Oftewel, het probleem is de sensor danwel de weergave van de meting van de sensor. Al gebruik je 100 verschillende applicaties, zolang je een sensor gebruikt die niet een accurate meting doet blijft je meting waardeloos.
Zelfs met een graad of 15 kan je natuurlijk niet op 12 graden idle temperatuur uitkomen.Imprezzion schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 07:41:
Ik heb het nu eenmaal altijd een graadje of 15 in m'n kamer tenzij het buiten warmer is en dan kan zelfs m'n 2500K nog <20c gaan.
Die load-temps kloppen ongeveer wel ja. Ik haal op een luchtgekoelde (nu nog stock-cooler) x4 965 ook waardes van rond de 38 graden. De vraag is dan alleen of die meting van 38 een juiste absolute weerspiegeling geven, of dat je het als een waarde moet interpreteren en niet als een temperatuur in graden Celsius.En die load temps van 38c kloppen ook prima. Je moet heel wat doen qua voltage (~1.5v) wil je met een H80i de 60c aantikken.
Ik denk inderdaad dat die temps delta temps zijn, heb me laatste jaren niet echt verdiept in AMD, maar kan me niet voorstellen dat een CPU werkelijk 38c stressed is, dat is net zo warm als je lichaam.kroegtijger schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 12:22:
[...]
Zelfs met een graad of 15 kan je natuurlijk niet op 12 graden idle temperatuur uitkomen.
[...]
Die load-temps kloppen ongeveer wel ja. Ik haal op een luchtgekoelde (nu nog stock-cooler) x4 965 ook waardes van rond de 38 graden. De vraag is dan alleen of die meting van 38 een juiste absolute weerspiegeling geven, of dat je het als een waarde moet interpreteren en niet als een temperatuur in graden Celsius.
Verwijderd
In de bios worden dezelfde temps uitgelezen en ja, is de nieuwste bios.
Zelf word ik ziek van het gezeur en gepiep hierover dus ga er ook niet verder meer op in want wat wij draaien is onmogelijk en wat jullie draaien kan altijd, dus conclusie, alle uitgelezen temps zijn onmogelijk, Intel of AMD, maakt niets uit, jullie je zin.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2013 17:54 ]
Tja het is heel simpel: Als je kamer 20c is, dan is het onmogelijk met lucht iets onder die 20c te koelen.Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 17:49:
Jongens, gaan we weer, je gelooft het wel of niet, mij een zorg.
In de bios worden dezelfde temps uitgelezen en ja, is de nieuwste bios.
Zelf word ik ziek van het gezeur en gepiep hierover dus ga er ook niet verder meer op in want wat wij draaien is onmogelijk en wat jullie draaien kan altijd, dus conclusie, alle uitgelezen temps zijn onmogelijk, Intel of AMD, maakt niets uit, jullie je zin.
Als je dat niet snapt, dan heb je misschien wat teveel school overgeslagen.
Verwijderd
iemand ideen voor programma's om te draaien?
Ik zat zelf te denken aan AMD Overdrive, HWinfo64 voor de sensoren en Cinebench 11.5 voor de load.
Wilde het eigenlijk vandaag doen, maar door het heerlijke zonnetje zijn de plannen gewijzigd:)
Dat wist ik geeneens! Heb dan ook geen AMDVerwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:04:
Realtemp is niet voor AMD bestemd.
Dan zou ik voor coretemp gaan..

Bij de idle-meting staat mijn pc denk ik een half uurtje aan terwijl enkel de standaard programma's gestart zijn zoals Coretemp, LGS x64, AI Suite II en Corsair Link
Bij de load-meting draaien alle programma's die ook in idle draaiden en tevens draait Prime95
Zodra de warme dagen voorbij zijn zal ik opnieuw metingen doen, want ik weet zeker dat mijn processor koeler zal zijn in de idle toestand.
Inderdaad, nu geen 18graden, maar wellicht dat ik dat nog ga halen wanneer de kamertemperatuur dat toelaat.
Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996