Toon posts:

SSD te sloom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Samsung 840 120GB SSD. Alleen haalt de SSD maar minder dan de helft van de Random Read:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/dlrzw4.png
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/295zp1z.png
De SSD is wel via SATA2 aangesloten vandaar dat ik maar de helft van Sequential Read haal. Ik heb al een andere SATA poort geprobeerd, de laatste firmware is geïnstalleerd, alle Windows updates staan erop en de laatste BIOS is geïnstalleerd. Mijn moederbord is de ASUS M5A78L-M LX V2.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 14:41 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:36

Perkouw

Moderator General Chat
Test dit ook eens met CrystalDiskMark als je wilt.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:39:
Ik heb sinds kort een Samsung 840 120GB SSD. Alleen haalt de SSD maar minder dan de helft van de Random Read:
Minder dan de helft van wat?

https://discord.com/invite/tweakers

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-01 17:50
redfoxert schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:49:
[...]

Minder dan de helft van wat?
Hij bedoeld minder dan de helft van de up to 86.000. Ik ken de samsung software niet, is deze 86000 het referentie niveau voor deze SSD?

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
timofp schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:53:
[...]

Hij bedoeld minder dan de helft van de up to 86.000. Ik ken de samsung software niet, is deze 86000 het referentie niveau voor deze SSD?
Als we de T.net pricewatch specificaties mogen geloven dan is het opgegeven inderdaad 86.000.
Persoonlijk vind ik het verschil niet heel groot, maar ben ik benieuwd wat CrystalDiskMark aan waardes geeft. Deze tool ken ik persoonlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Perkouw schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 14:45:
Test dit ook eens met CrystalDiskMark als je wilt.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/23kpv0k.png

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Laat hem dan wel even aflopen :+
Zo op het eerste gezicht prima resultaten met een SATA2 poort trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Perkouw op 25-05-2013 15:18 ]

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:23

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Idd 300 is het theoretisch maximum voor sata 2 dus je mag helemaal niet klagen met 259 denk ik. Niks mis mee dus.

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09-2025
Perkouw schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:18:
[...]

Laat hem dan wel even aflopen :+
Zo op het eerste gezicht prima resultaten met een SATA2 poort trouwens.
Bij punt 2: sata interface krijg je al een waarschuwing dat je systeem geen sata 3 ondersteund.
Als je het maximale uit je schijf wilt halen zul je even een ander moederbord moeten shoppen...
Je schijf is immers een sata3 en dus twee keer sneller dan je moederbord aankan.

[ Voor 8% gewijzigd door mveijden op 25-05-2013 15:22 ]

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het dan ook niet over sequential read, maar over de random read. Of wordt de random read ook beperkt door SATA2?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een nieuwe Toshiba laptop met een 256 Gb SSD die doet 180 Mb read/140 Mb write. Als je gaat installeren ben je in vergelijking met een OCZ Strato die dezelfde installatie in 1 min doet, doet de Toshiba SSD er ruim 10 min over maar Toshiba vindt met deze waardes dat alles prima is. Moet nu uitzoeken wat het probleem is maar als ik kijk naar jouw waardes dan ziet het gewoon goed eruit.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:23:
Ik heb het dan ook niet over sequential read, maar over de random read. Of wordt de random read ook beperkt door SATA2?
Uiteraard, je poort is 300 mb dus hoger dan dat kan je random read nooit uitvallen.
En dat is een theoretische snelheid dus (veel) harder dan dit gaat ie niet.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Pagina: 1