mijn 6 jaar oude systeem heeft de geest gegeven. ik draaid eop Windows XP, en was daar best tevreden mee. een tweede pc hier in huis draait op windows vista. dat is echt een hopeloos stuk software voor mij als boeren burger buitenlui.
anyway: ik zoek dus naar een systeem.
-"zo snel mogelijk min één". m.a.w. een I7 3770 op 3.6Ghz is leuk, maar te duur. dan liever en kleinere I7 of een I5 met vergelijkbare prestaties.
-liefst geen windows 8. ik ben te oud voor legoblokjes op mijn scherm. grootste propbleem is dat windows 7 ook niet echt een gebruikers vriendelijk stukkie software is (schijnt / lijkt?)
-500Gb harddisk is ZAT. ik verzamel geen films namelijk
-SSD harddisk om te starten klinkt leuk, maar hoeveel sneller is dat nou echt?
-grafische kaart: gewoon simpel. ik speel geen 3d games, ik heb "al die onzin" niet nodig.
-gebruik van de computer is: internet, (simpele) grafische bewerkingen en verder veel klooien. heeeel veel software klooien.
-met de vorige pc heb ik (ruim) 6 jaar gedaan. dat vind ik wel een leeftijd dat ik wéér wil gaan halen. HP, Dell en dat soort dozen smijters vallen dus (waarschijnlijk?) af.
ik vind bijvoorbeeld
Acer Predator G3620-i7 (--> hardwareoutlet 900 Euro)
MEDION® AKOYA® PC P5316 F (--> 949 Euro)
wel grappig klinken allemaal, maar echt verstand heb ik niet van die nummertjes en cijfertjes. Dus: wie heeft ideeën, suggesties en tips?
Mijn dank is zo groot als de levensduur van mijn PC
anyway: ik zoek dus naar een systeem.
-"zo snel mogelijk min één". m.a.w. een I7 3770 op 3.6Ghz is leuk, maar te duur. dan liever en kleinere I7 of een I5 met vergelijkbare prestaties.
-liefst geen windows 8. ik ben te oud voor legoblokjes op mijn scherm. grootste propbleem is dat windows 7 ook niet echt een gebruikers vriendelijk stukkie software is (schijnt / lijkt?)
-500Gb harddisk is ZAT. ik verzamel geen films namelijk
-SSD harddisk om te starten klinkt leuk, maar hoeveel sneller is dat nou echt?
-grafische kaart: gewoon simpel. ik speel geen 3d games, ik heb "al die onzin" niet nodig.
-gebruik van de computer is: internet, (simpele) grafische bewerkingen en verder veel klooien. heeeel veel software klooien.
-met de vorige pc heb ik (ruim) 6 jaar gedaan. dat vind ik wel een leeftijd dat ik wéér wil gaan halen. HP, Dell en dat soort dozen smijters vallen dus (waarschijnlijk?) af.
ik vind bijvoorbeeld
Acer Predator G3620-i7 (--> hardwareoutlet 900 Euro)
MEDION® AKOYA® PC P5316 F (--> 949 Euro)
wel grappig klinken allemaal, maar echt verstand heb ik niet van die nummertjes en cijfertjes. Dus: wie heeft ideeën, suggesties en tips?
Mijn dank is zo groot als de levensduur van mijn PC