He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Een paar foto's doen vaak wonderen.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
En daar probeer je dus een oplossing voor te bedenken?Niet geschikt om in serie te schakelen met uw bestaande bedrade deurbelsysteem.
My favorite programming language is solder.
http://i41.tinypic.com/dmwvvl.jpg

Tussen de rode 0 V en de blauwe kabel op je tekening staat pas spanning als de drukknop ingedrukt wordt. Als je hierop een wisselspanningsrelais aansluit heb je een mooi potentiaal vrij contact.
Even vragen bij de lokale elektronicaboer voor een 12 volt wisselspanningsrelais.
[ Voor 9% gewijzigd door Dre op 25-05-2013 20:00 ]
Kan je geen wisselspanningrelais vinden pak je een gelijkrichter met een klene elko, dan hou je een 12v gelijkspanning over
Als ik zo snel kijk geeft een beltrafo normaal 8VAC af. Het zou wel wat lastig kunnen worden daar een kant en klaar relais voor te vinden. Maar als hij 12vac afgeeft zoals je suggereert in je startpost wordt het makkelijk farnell link
Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik een 12V of 8V relais nodig heb en die parallel aan de beldrukker aansluit. Het relais zorgt er dan dus voor dat mijn KAKU ook af gaat, maar niet 12V voor zijn kiezen krijgt. Als ik het goed begrijp. Ik zal iig naar de lokale elektro boer gaan en kijken wat ze daar hebben.
Wat ik trouwens bij mijn ouders gedaan heb (weliswaar met een draadloze deurbel, geen KAKU) is de zender-drukknop overbrugd zodat 'ie altijd ingedrukt is en de batterij eruitgehaald. Parallel aan de bestaande deurbel heb ik daarna een gelijkrichtertje, afvlakcondo'tje en een LM7803 oid gehangen en daaruit de zender gevoed. Op die manier hoef je ook nooit meer batterijen te vervangen.
[ Voor 75% gewijzigd door Sprite_tm op 26-05-2013 12:05 ]
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
http://www2.picturepush.c...13158310/640/13158310.jpg
Als je uitgaat van 8 volt moet je kijken of een 12v relais wel 8 volt aan kan als aanspreekspanning, vandaar ook mijn voorstel om te gelijkrichten met een DC relais want dan hou je een 11 volt gelijkspanning over.
Of een 6 Volt AC relais met eventueel een voorschakelweerstand. * Dre is niet op de hoogte van verkrijgbare spoelspanningen voor relais.memphis schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:33:
Dat was dus ook de bedoeling van mijn post. AC relais bestaan wel maar niet overal altijd voorradig.
Als je uitgaat van 8 volt moet je kijken of een 12v relais wel 8 volt aan kan als aanspreekspanning, vandaar ook mijn voorstel om te gelijkrichten met een DC relais want dan hou je een 11 volt gelijkspanning over.
[ Voor 7% gewijzigd door Dre op 26-05-2013 18:39 ]
Ik probeer nu exact hetzelfde te doen (kaku acdb-7000b koppelen aan bestaande 12v deurbel), na het mislukken van een eerdere poging om zonder batterij (gelijkrichter
/regulator) te werken ...