Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:01

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag de ACDB-7000B Drukknop deurbel sensor gebruiken, maar mijn bestaande deurbel handhaven. Eigenlijk wil ik deze sensor gebruiken in een home automatiserings projectje, dus ik wil deze parallel schakelen. De draad aan de deurbel met een kroonsteentje tevens aansluiten aan deze sensor. Meer uitleg: http://www.klikaanklikuit...n/belzender-acdb-7000b-1/

Omdat volgens mij deze sensor het niet leuk gaat vinden om 12 Volt op zijn draadjes te krijgen als de deurbel ingedrukt wordt heb ik denk ik iets van een weerstand er tussen nodig, om te zorgen dat het 12V geblokkeerd wordt, maar het contact signaal wel gewoon door gaat.

Wie heeft hier een idee voor?

groetjes

Martin

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Je zult iets meer informatie moeten geven over de nu toegepaste deurbel (is dit een 6V wisselspannings bel?). Ik denk dat je een relais moet toepassen om een potentiaal vrij contact aan te bieden op je ACDB-7000B.

Een paar foto's doen vaak wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
De deurbel is gewoon een 12v trafo. De deurbel onderbreekt met een van de draden het 12v signaal naar de bel.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:43
Niet geschikt om in serie te schakelen met uw bestaande bedrade deurbelsysteem.
En daar probeer je dus een oplossing voor te bedenken?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Precies puch maxi, die kaku sensor reageer gewoon op het dat beide draadjes contact maken, niet anders als je drukknop van de gewone bel. Met een relais oid zou het volgens mij wel te doen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
Hier nog even hoe de situatie nu is.
http://i41.tinypic.com/dmwvvl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
In dat geval, gewoon een relais erbij tussen! Je neemt een klein relais, de input knoop je ergens tussen je beldrukker en beltrafo. Op de uitgang zet je dan je zender. Wel opletten, want een relais moet je aansturen met DC, ik weet niet wat voor beltrafo je hebt? Waarschijnlijk is die 12VAC. Een solid state relais (SSR) is hier minder geschikt omdat deze een bepaalde stroom nodig heeft om te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/dmwvvl.jpg

Tussen de rode 0 V en de blauwe kabel op je tekening staat pas spanning als de drukknop ingedrukt wordt. Als je hierop een wisselspanningsrelais aansluit heb je een mooi potentiaal vrij contact.

Even vragen bij de lokale elektronicaboer voor een 12 volt wisselspanningsrelais.

[ Voor 9% gewijzigd door Dre op 25-05-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Beltrafo's zijn naar mijn weten altijd nog 8 volt wisselspanning.

Kan je geen wisselspanningrelais vinden pak je een gelijkrichter met een klene elko, dan hou je een 12v gelijkspanning over

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Gewoon een relais met spoel parallel aan je bel zetten en contacten naar je zender. Je hebt gewoon wisselspanningrelais, dus je hoeft niks gelijk te richten.
Als ik zo snel kijk geeft een beltrafo normaal 8VAC af. Het zou wel wat lastig kunnen worden daar een kant en klaar relais voor te vinden. Maar als hij 12vac afgeeft zoals je suggereert in je startpost wordt het makkelijk farnell link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter
bedankt allemaal voor de reacties. ik moet ff de groepenkast kap er weer af schroeven, maar volgens mij ging de bel echt de 12V in en niet de 8V. Er zit iig zo'n POPS beltrafo ingebouwd in de groepenkast, maar deze heeft zowel 8V als 12V kanalen.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik een 12V of 8V relais nodig heb en die parallel aan de beldrukker aansluit. Het relais zorgt er dan dus voor dat mijn KAKU ook af gaat, maar niet 12V voor zijn kiezen krijgt. Als ik het goed begrijp. Ik zal iig naar de lokale elektro boer gaan en kijken wat ze daar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-07 07:27

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb je titel even aangepast zodat 't de lading wat beter dekt.

Wat ik trouwens bij mijn ouders gedaan heb (weliswaar met een draadloze deurbel, geen KAKU) is de zender-drukknop overbrugd zodat 'ie altijd ingedrukt is en de batterij eruitgehaald. Parallel aan de bestaande deurbel heb ik daarna een gelijkrichtertje, afvlakcondo'tje en een LM7803 oid gehangen en daaruit de zender gevoed. Op die manier hoef je ook nooit meer batterijen te vervangen.

[ Voor 75% gewijzigd door Sprite_tm op 26-05-2013 12:05 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Dat is idd een transformator met meerdere taps voor 8V, 12V en 24Vac. Voldoet prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Beste mensen ik zie hier een paar goed bedoelde beweringen die echt onzin zijn. Natuurlijk is het niet waar dat er alleen maar gelijkstroomrelais zijn. Is overigens door een andere reactie al weerlegd. Wel, en dat is heel wat anders, bestaan er relais die enkel geschikt zijn voor gelijkspanning. Bij aansluiting daarvan op wisselspanning krijgt de spoel een extra reactantie erbij waardoor het maar afwachten is of het relais door de dan veel te lage spanning aantrekt. Bovendien in negen van de tien gevallen heb je er een luidruchtige zoemer bij, die je echt niet wilt. Weet dus wat je koopt, AC of DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Dat was dus ook de bedoeling van mijn post. AC relais bestaan wel maar niet overal altijd voorradig.

Als je uitgaat van 8 volt moet je kijken of een 12v relais wel 8 volt aan kan als aanspreekspanning, vandaar ook mijn voorstel om te gelijkrichten met een DC relais want dan hou je een 11 volt gelijkspanning over.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Niet online

Dre

memphis schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:33:
Dat was dus ook de bedoeling van mijn post. AC relais bestaan wel maar niet overal altijd voorradig.

Als je uitgaat van 8 volt moet je kijken of een 12v relais wel 8 volt aan kan als aanspreekspanning, vandaar ook mijn voorstel om te gelijkrichten met een DC relais want dan hou je een 11 volt gelijkspanning over.
Of een 6 Volt AC relais met eventueel een voorschakelweerstand. * Dre is niet op de hoogte van verkrijgbare spoelspanningen voor relais.

[ Voor 7% gewijzigd door Dre op 26-05-2013 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk2
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-05-2017
Op welk 12VAC ben je uiteindelijk uitgekomen Martin?
Ik probeer nu exact hetzelfde te doen (kaku acdb-7000b koppelen aan bestaande 12v deurbel), na het mislukken van een eerdere poging om zonder batterij (gelijkrichter
/regulator) te werken ... 8)7
Pagina: 1