Toon posts:

Is mijn videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een aankoop gedaan van een nieuwe videokaart ( PNY Nvidia GeForce GTS 250 512MB PCIe ).
De eerste keer dat ik deze in mijn computer deed werkte hij gewoon niet op maximum prestaties want ik heb een 350W voeding en vereist was een 450W voeding. Ik merkte dat mijn videokaart erg warm aan het worden was is dat hier een direct gevolg van? Ik besloot het de volgende dag te proberen met een 700W voeding maar ik krijg nu geen beeld meer de fan van de videokaart draait wel gewoon en hij zit ook goed aangesloten verder heeft iemand een idee of dit op te lossen is?

Gr,
Driss

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:54:
Ik heb onlangs een aankoop gedaan van een nieuwe videokaart ( PNY Nvidia GeForce GTS 250 512MB PCIe ).
Weet je wel zeker dat het een nieuwe kaart was? GTS 250 is namelijk al drie jaar van de markt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt maar ik heb hem van iemand gekocht en hij zat nog in de originele doos en gesealed dus ik ga er vanuit dat hij inderdaad nieuw was.

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Hoe warm werd de kaart?
En als je de 350 weer terug zet werkt het dan weer? Misschien een defecte voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee hoe warm het werd maar op een gegeven moment viel de computer uit waarschijnlijk door de hitte de kaart was amper beet te pakken. Als ik de 350 terug zet werkt hij ook niet meer. de voedingen doen het prima. En aangezien de videokaart ook goed is aangesloten vraag ik me af waarom er geen beeld op het scherm verschijnt aangezien de computer wel gewoon opstart.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een GTS250 zuipt gigantisch en wordt ook erg warm.

Het is in feite een 9800GT, en die worden erg warm

People as things, that’s where it starts.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, het is een toch al snel drie á vier jaar oude kaart, op een architectuur die nog ouder is.

Overigens zegt watt erg weinig van je voeding, wat voor 12v rail, wat voor merk, etc, etc... dat is vaak veel relevanter!!

Wat bedoel je onder maximale specificaties, wat is de rest van je systeem, en wat is erg warm?

Mijn advies: koop een nieuwe videokaart. Tenzij je systeem algemeen erg oud is. En niet alleen de kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet heel veel van computers maar mijn systeem is splinternieuw en behoorlijk goed alleen aangeschaft zonder video kaart. welke gegevens heb je nodig en waar kan ik die vinden. mijn voeding van 700 W is een stealth extreme 700w. Mijn videokaart werd zo heet dat het beveiligingsmechanisme mijn computer uitschakelde. De videokaart werd erg warm in de omgeving waar je de PCIe kabel erin stopt en ruikt ook een beetje branderig. Ik zou het erg zonde vinden dat deze videokaart na 1 keer al meteen kapot zou zijn. En als ik weer een videokaart aanschaf zou ik graag weten wat de reden is dat deze faalt zodat ik de volgende ook niet meteen er mee ophoud.

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 12:15
Dit klink toch gewoon als een doorgebrande videokaart omdat de PCIe kabel niet goed in de kaart zat, of misschien was de aansluiting op de kaart wel stuk. Het hoort daar zeker niet zo warm te worden.

Je kan gewoon pech hebben met een kaart en dit is al een oudje, dus ik neem aan dat er geen garantie meer op zit.
Umbrah schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:59:
Dus de hitte, tsja, dat is geen punt, maar een oude kaart die lang op de plank heeft gelegen, die zou daar misschien niet tegen kunnen.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:49:
Mijn videokaart werd zo heet dat het beveiligingsmechanisme mijn computer uitschakelde. De videokaart werd erg warm in de omgeving waar je de PCIe kabel erin stopt en ruikt ook een beetje branderig. ophoud.
Edit:
@Umbrah
Die kaarten kunnen zeker heet worden, maar als ze zo heet op worden op de plek waar de voeding in de kaart gaat, is dat volgens mij niet goed.

[ Voor 53% gewijzigd door Cens op 25-05-2013 16:04 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, zonder meer specifieken, je zult vast wel een bonnetje/onderdelen lijst hebben, of anders, dit aan de hand van de serienummers in je PC kunnen googelen, kunnen wij helaas niks doen.

Het klinkt alsof het gewoon een erg oude kaart is die het niet helemaal meer lekker deed, en dat is ook logisch, de GTS250 is een kaart uit April 2009, gebaseerd op een ontwerp uit 2007, overgeklokt en aangepast om voor nVidia goedkoop toch even een budget-kaart te kunnen zijn totdat hun echte nieuwe chips uit kwamen... en tsja, dat wordt lekker warm! Dus de hitte, tsja, dat is geen punt, maar een oude kaart die lang op de plank heeft gelegen, die zou daar misschien niet tegen kunnen.

Wat voor voeding heb je er in gestoken, een ATX blok of een PCI-E blok? In het eerste geval kun je misschien kortsluiting hebben gehad... in het laatste geval... heb je een OCZ power supply? Stealth Extreme is niet echt een merk...

En dan nog; wat voor componenten heb je er in dat je denkt dat je 700w nodig hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst een 350W blok er in en op de doos stond dat er 450w voor nodig was dus ik dacht ik wissel hem met die van 700 die een vriend van mij voor me had liggen zodat ik kon uitsluiten dat het was omdat de kaart te weinig voeding zou krijgen. Dit is een lijstje met specificaties van mijn computer die ik kan vinden.

Processor: AMD A10-5800K APU met Radeon(tm) HD Graphics3,80 GHz
8GB RAM DDR3 Geheugen
GFX Card: PNY Nvidia GeForce GTS 250 512MB PCIe
Moederbord: FC Gigabyte GA-F2A75M-D3H
Voeding: OCZ StealthXstream OCZ700SXS2 700W ATX12V v2.2/ EPS12V 80 PLUS Certified Power Supply
Samsung SSD 830 Series SATA Disk device

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 16:52 ]

Pagina: 1